Wyłącz powiadomienia

Jak przestać się rozpraszać

Jakość pracy każdego specjalisty zależy w dużej mierze od uwagi. Dziesiątki pomysłów pozostają nieuchwytne i niezrealizowane po prostu dlatego, że dana osoba nie koncentrowała się na nich i była stale rozpraszana. Zastanów się, jak często wykonujesz zadanie, zanurzając się w nim w 100%, nie marnując energii na sprawy obce..

Załóżmy, że coś piszesz lub czytasz. Twój smartfon co minutę powiadamia Cię o wiadomościach, polubieniach i komentarzach. To jest prawdziwe pudełko Pandory, który sprawia, że ​​spędzasz dużo czasu na pustych czynnościach i bezużytecznym surfowaniu w Internecie.
W erze cyfrowej jedynym radykalnym sposobem na odzyskanie własnej wolności i koncentracji jest przejście do trybu offline i pozostanie offline wbrew twoim życzeniom. Nie jest to łatwe, szczególnie jeśli pracujesz lub uczysz się przez Internet. Są jednak pewne narzędzia, które pomogą przestać się rozpraszać i zmniejszyć liczbę „irytujących” czynników.

1. Wyłącz powiadomienia

przestań się rozpraszać

Przestań dysonansować powiadomienia o świeżym spamie w poczcie, nowe znaki na zdjęciach i polubienia na Instagramie. Pozostaw tylko ważne powiadomienia – wiadomości w komunikatorze służbowym i połączenia.

Po zakończeniu zadania sprawdź resztę w czasie wolnym. Aby zmienić ustawienia, kop laptopa i smartfona, spójrz na parametry sieci społecznościowych i kont e-mail. Życie stanie się spokojniejsze, spokojniejsze i bardziej miarowe.

Od czasu do czasu sprawdzaj tylko te grupy, kanały i dialogi, które są ważne dla twojej rodziny i bogactwa zawodowego.

2. Zrezygnuj z listy mailingowej

przestań się rozpraszać

To jest proste i ważne. E-mail często próbuje sprzedać osobie to, czego nie potrzebuje. Niekończące się mailingi ze sklepów takich jak Lamoda i Wildberries, gdzie zostały zakupione jeden lub więcej razy, przychodzą na e-mail. Listy wyskakują i odwracają uwagę. Spędzasz czas zamykając powiadomienie i przeglądając wiadomość przychodzącą.

Obecnie wszystkie listy mailingowe mają funkcję szybkiego anulowania subskrypcji na końcu każdego listu. Kliknij tutaj teraz.

3. Kup zegarek i budzik

przestań się rozpraszać

Już zdałeś sobie sprawę, że smartfon jest zły. Według statystyk Rosjanie poświęcają około jednej trzeciej swojego wolnego czasu na komunikację internetową przez telefon. W Wielkiej Brytanii młodzi ludzie sprawdzają status gadżetu 85 razy dziennie. 150 razy w USA i Australii.

Pewnym sposobem na ograniczenie liczby chwil spędzonych z telefonem w rękach jest ograniczenie jego możliwości. Aby to zrobić, kup prosty zegarek i używaj go tylko do sprawdzania czasu. Ustaw prawdziwy przycisk lub elektroniczny budzik, aby dostać się do pracy, ale nie zabieraj gadżetów do sypialni.

4. Odinstaluj aplikacje

przestań się rozpraszać

Radykalna metoda. Określ, które aplikacje na smartfonie lub tablecie najbardziej rozpraszają uwagę. Na przykład ciągle myślisz o Instagramie. Usuń go podczas pracy. Teraz możesz sprawdzić tę sieć społecznościową tylko za pomocą przeglądarki, której funkcjonalność jest bardzo ograniczona. Ta metoda zdecydowanie zmniejszy liczbę stałych widoków taśmy. Po zakończeniu zadania zainstaluj ponownie Instagram.

5. Oczyść pulpit

przestań się rozpraszać

Czy monitor jest usiany plikami, które są zbyt „ważne”, aby je usunąć? Pokonaj siebie i uporządkuj wszystkie niepotrzebne. Nie musisz przeciągać dokumentów bezpośrednio do kosza. Przenieś niektóre dane do magazynu w chmurze lub osobnego folderu.

Jeśli twój komputer jest pełen niepotrzebnych śmieci cyfrowych, spróbuj użyć aplikacji takich jak CCleaner. Sam program przeanalizuje zawartość pamięci urządzenia i zaoferuje pozbycie się listy plików, których braku nie zauważysz.

Włączanie komputera i brak widoczności wszystkich śmieci na pulpicie to świetny sposób na rozpoczęcie dnia i powstrzymanie rozproszenia.

6. Wybierz odpowiednią muzykę do pracy.

przestań się rozpraszać

Wiele osób korzysta ze słuchawek, gdy chce skoncentrować się na pracy przy komputerze, zwłaszcza jeśli dzieje się to w miejscu publicznym. Zastanów się jednak, czego dokładnie słuchasz. Nowoczesne usługi muzyczne, na przykład Yandex.Music, oferują doskonałe listy utworów do koncentracji. Można znaleźć kompozycje, w których biały szum łączy się z powolnymi melodiami instrumentalnymi.

7. Kliknij ostrożnie

przestań się rozpraszać

Zastanów się, zanim klikniesz link lub udostępnisz wiadomości. Plotki zanieczyszczają taśmę. Jeśli je przeczytasz i udostępnisz, uczynisz je sławnymi..

Wiele wiadomości ze świata wywołuje rozpacz, rozczarowanie i gniew. Spróbuj je zignorować. Nie chodzi o życie w izolacji od informacji, ale o to, że dana osoba nie zawsze musi znać wszystkie szczegóły. Mniej głupie artykuły i filmy na co dzień to dobry krok, aby przestać się rozpraszać..

8. Utwórz harmonogram pracy i odpoczynku

przestań się rozpraszać

Wielu z nas ma kalendarze i planistów, w których obchodzone są spotkania robocze, organizacyjne i inne wydarzenia z życia biurowego. Pomaga nie spóźniać się, wyznaczać cele i być na bieżąco przez tydzień lub miesiąc..

A co z planowaniem wakacji? Umieść rzeczy, które potrzebujesz, aby się zrelaksować i uspokoić: medytację, spotkania z przyjaciółmi, przerwy, czytanie, ćwiczenia.

Jeśli to konieczne, ustal harmonogram wizyt w sieciach społecznościowych i portalach informacyjnych.

9. Zapisz ciekawe rzeczy online

przestań się rozpraszać

Sieć naprawdę napotyka coś wartościowego i użytecznego. Prawidłowe informacje muszą zostać zużyte. Ale kiedy czytasz w sposób ciągły i spontaniczny – nawet najciekawsze stają się szkodliwe.

Jeśli natknąłeś się na dobry materiał lub otrzymałeś link do niego od kolegów lub przyjaciół, zapisz go. Istnieją na przykład specjalne aplikacje, Kieszeń. Umożliwia także powrót do artykułów w miejscu, w którym przestałeś czytać. Posiadanie takiego programu na smartfonie pomoże ci mieć przydatne źródło informacji i przestanie Cię rozpraszać podczas pracy..

10. Pobierz aplikację do ćwiczeń medytacyjnych

przestań się rozpraszać

Umiejętność medytacji jest jedną z przydatnych i potężnych umiejętności, które pomogą zmienić twoje życie. Obecnie istnieje mnóstwo programów, które sprawiają, że medytacja jest dostępna, łatwa i zrozumiała. W takich usługach możesz wybrać czas trwania medytacji i tematy. Możesz medytować w krótkich odstępach czasu, czekając na spotkanie lub podróż środkami transportu publicznego. Osobliwe przewodniki pomogą ci nie bać się ćwiczeń i zrozumieć ich skuteczność.


Aplikacje do medytacji:

• Headspace: Guided Meditation (For IOS i dla Android)
• Medytacja i dźwięki Verv (For IOS i dla Android)


Zdolność do obserwowania siebie poprzez medytację to umiejętność patrzenia na rozproszenia w inny sposób i reagowania na nie w nowy sposób..

Jeśli masz ciekawy umysł, to dobrze, bądź z tego dumny. Ale warto również zdać sobie sprawę z tego, że odwracasz uwagę od czegoś ważnego..

Dobra koncentracja pomoże ci się uspokoić w stresujących warunkach, pracować wydajniej i mieć więcej wolnego czasu na ulubione hobby i komunikację z najbliższymi.

Podobne artykuły
Oceń artykuł
Codzienne wskazówki i instrukcje

Klikając przycisk „Prześlij komentarz” wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych i akceptuję politykę prywatności