Zaplanuj regularne zaj─Öcia towarzyskie

Jak unikn─ů─ç wypalenia zawodowego

Je┼Ťli dana osoba jest zm─Öczona, zirytowana i gotowa zrezygnowa─ç z dzia┼éa┼ä, kt├│re wcze┼Ťniej sprawi┼éy, ┼╝e z rado┼Ťci─ů obudzi┼éa si─Ö rano, to zosta┼éa profesjonalnie wypalona. To uczucie zmusza do „ukrywania si─Ö” przed prac─ů, w─ůtpienia w jej warto┼Ť─ç i znaczenie.

Aby unikn─ů─ç wypalenia zawodowego, pozosta┼ä produktywny i nadal ciesz si─Ö ┼╝yciem, u┼╝yj tych 11 sposob├│w.

1. Zaplanuj regularne zaj─Öcia towarzyskie

unikn─ů─ç wypalenia zawodowego

Pami─Ötasz, jak sp─Ödza┼ée┼Ť czas z lud┼║mi, z kt├│rymi nie pracujesz lub nie mieszkasz w tym samym domu? Ogl─ůdali filmy, jedli obiady, grali w gry, spacerowali lub je┼║dzili na wycieczki. Na pewno dobrze si─Ö bawi┼ée┼Ť.

Cz─Ö┼Ť─ç otrzymanej w├│wczas przyjemno┼Ťci emocjonalnej mo┼╝na przywr├│ci─ç. Skontaktuj si─Ö ze starymi przyjaci├│┼émi i zaplanuj spotkania. Regularny lunch raz w miesi─ůcu z dobrym przyjacielem daje doskona┼éy efekt. B─Ödziesz mia┼é co┼Ť do przedyskutowania, jak si─Ö zaskoczy─ç i zadowoli─ç..

Celem tego ─çwiczenia jest poszerzenie horyzont├│w spo┼éecznych i st┼éumienie poczucia, ┼╝e ÔÇőÔÇőutkniesz w jednym wielkim Dniu ┼Üwistaka.

2. We┼║ udzia┼é w aktywno┼Ťci fizycznej

unikn─ů─ç wypalenia zawodowego

Odmawiaj─ůc aktywno┼Ťci fizycznej, osoba „poch┼éania” wi─Öcej stresu. Aby unikn─ů─ç wypalenia, przekonaj si─Ö, ┼╝e regularne ─çwiczenia s─ů bardzo wa┼╝ne. Sport poprawia nastr├│j, leczy cia┼éo i uwalnia hormon rado┼Ťci. Poprawia dop┼éyw krwi do m├│zgu. Oznacza to, ┼╝e dzi─Öki regularnemu treningowi b─Ödziesz bardziej produktywny..

3. We┼║ hobby

unikn─ů─ç wypalenia zawodowego

Wybierz hobby, kt├│re nie pokrywa si─Ö z Twoj─ů podstawow─ů dzia┼éalno┼Ťci─ů. Taki, kt├│ry wymaga zupe┼énie innego zestawu umiej─Ötno┼Ťci, daje duszy i umys┼éowi mo┼╝liwo┼Ť─ç oderwania si─Ö od codziennej rutyny. W niedalekiej przysz┼éo┼Ťci wp┼éynie to pozytywnie na wydajno┼Ť─ç..
Prawdopodobnie nie b─Ödziesz musia┼é nawet szuka─ç hobby – ju┼╝ istnieje. Pomy┼Ťl o tym, co pozostawi┼ée┼Ť wbrew swoim pragnieniom, kiedy dosta┼ée┼Ť prac─Ö lub rozwi─ůza┼ée┼Ť codzienne problemy. Sprz─Öt w─Ödkarski, stara pi┼éka no┼╝na, para r─Ökawic bokserskich, rower, tenis sto┼éowy – na pewno w domu jest co┼Ť, co pozwala sp─Ödzi─ç wolny czas z korzy┼Ťci─ů i przyjemno┼Ťci─ů.

4. Pokaż współczucie

unikn─ů─ç wypalenia zawodowego

Nic nie rozja┼Ťnia duszy i nie ogrzewa uczu─ç, takich jak troska i mi┼éo┼Ť─ç. Je┼Ťli zrozumiesz, ┼╝e ┼╝ycie staje si─Ö agoni─ů, znajd┼║ kogo┼Ť mniej szcz─Ö┼Ťliwego i pom├│┼╝ mu.

Dotrzyj do lokalnej organizacji charytatywnej, schroniska dla zwierz─ůt lub zaoferuj pomoc przyjacio┼éom. I nie chodzi o pieni─ůdze – zwyk┼éy wsp├│┼éudzia┼é w czyim┼Ť losie leczy rany psychiczne i wyja┼Ťnia, ┼╝e ÔÇőÔÇő┼╝ycie nie jest bez znaczenia i bez celu.

5. Spij wi─Öcej

unikn─ů─ç wypalenia zawodowego

Bezsenno┼Ť─ç jest jednym z g┼é├│wnych objaw├│w towarzysz─ůcych wypaleniu. Kiedy ┼Ťpisz niewystarczaj─ůco, m├│zg nie dzia┼éa z pe┼én─ů si┼é─ů. Brak dobrego snu ma powa┼╝ne konsekwencje: spadek os─ůdu, uwagi, rozw├│j chor├│b przewlek┼éych (cukrzyca, nadci┼Ťnienie, rak, depresja).

Sen ma kluczowe znaczenie dla zdrowia i poczucia szcz─Ö┼Ťcia, wi─Öc nie powiniene┼Ť na tym oszcz─Ödza─ç. Oby┼Ť zrobi┼é mniej w tych dodatkowych dw├│ch godzinach. Jest to uzasadnione.

Nauka dowiod┼éa, ┼╝e ÔÇőÔÇőosoba doros┼éa musi spa─ç 7-9 godzin przez ca┼ée ┼╝ycie, a niczego takiego nie mo┼╝na zast─ůpi─ç.

6. Napisz manifest

unikn─ů─ç wypalenia zawodowego

Czasami ludzie zapominaj─ů o tym, co sprawia, ┼╝e ÔÇőÔÇőciesz─ů si─Ö i poruszaj─ů przez ┼╝ycie. Odchylenie od osobistego kursu zwi─Öksza stres i przeszkadza w pracy na przysz┼éo┼Ť─ç..

Po┼Ťwi─Ö─ç dzie┼ä na napisanie manifestu – pami─Ötaj i identyfikuj osobiste cele. Kiedy formu┼éujemy nasze intencje na pi┼Ťmie, pomagaj─ů skupi─ç si─Ö na zadaniach.

7. Popro┼Ť o pomoc

unikn─ů─ç wypalenia zawodowego

Ludziom trudno jest poprosi─ç o pomoc. Ale to nie oznacza zmuszania kogo┼Ť do rozwi─ůzania swoich problem├│w. W rzeczywisto┼Ťci musisz szuka─ç pomocy, aby zrozumie─ç, dlaczego wypali┼ée┼Ť si─Ö. Pomoc osoby opieku┼äczej u┼éatwia wydostanie si─Ö ze stresu.

Niezale┼╝nie od tego, czy Twoje problemy dotycz─ů rodziny, finans├│w czy zarz─ůdzania czasem, wsp├│lna praca pomaga znale┼║─ç rozwi─ůzanie szybciej ni┼╝ przy pojedynczych pr├│bach. Po┼éknij swoj─ů dum─Ö i niezale┼╝no┼Ť─ç, je┼Ťli chcesz unikn─ů─ç wypalenia lub go pokona─ç.

8. Naucz si─Ö m├│wi─ç „nie”

unikn─ů─ç wypalenia zawodowego

Realizacja ka┼╝dego projektu, chodzenie na ka┼╝d─ů konferencj─Ö i podr├│┼╝owanie po mie┼Ťcie w poszukiwaniu nowych klient├│w nie jest dobre. Tak, mo┼╝e to by─ç impuls do kariery, ┼║r├│d┼éo wysokich dochod├│w. Ale uwierz mi, w ko┼äcu b─Ödziesz gotowy zrezygnowa─ç z tych zalet, gdy poczujesz, ┼╝e jeste┼Ť wypalony i jeste┼Ť ju┼╝ po kolana w depresji.

┼üatwo jest powiedzie─ç „tak”, zw┼éaszcza je┼Ťli jest nap─Ödzany mentalno┼Ťci─ů i wychowaniem. Ale wa┼╝ne jest, aby nauczy─ç si─Ö (czasem si┼é─ů) m├│wi─ç „nie”, aby pozosta─ç osob─ů zdrow─ů fizycznie i psychicznie.

Je┼Ťli chcesz by─ç energiczny i inspirowa─ç innych. Wybierz dla siebie najwa┼╝niejsze rzeczy, kt├│re zapewniaj─ů dobre korzy┼Ťci i przynosz─ů przyjemno┼Ť─ç w tym procesie..

9. ┼Ümiej si─Ö i roz┼Ťmieszaj innych

unikn─ů─ç wypalenia zawodowego

Humor pomaga cz┼éowiekowi nawet w krytycznych okoliczno┼Ťciach. ┼Ümiech to naukowo udowodniony spos├│b zmniejszaj─ůcy stres. Bardziej efektywne jest nie ┼Ťmia─ç si─Ö, ale roz┼Ťmiesza─ç innych. Pozwala to spojrze─ç na siebie z pozytywnego punktu widzenia, znale┼║─ç to, co niezwyk┼ée w zwyk┼éym i towarzysko (zosta┼éo to om├│wione w pierwszym akapicie artyku┼éu).

Nie musisz by─ç genialnym komikiem, aby bawi─ç swoich przyjaci├│┼é lub krewnych. Podczas komunikacji nastr├│j jest wa┼╝ny. Podnosz─ůc na duchu innych, uratujesz nie tylko siebie, ale tak┼╝e kilka os├│b przed wypaleniem.

10. Stwórz swój poranny rytuał

unikn─ů─ç wypalenia zawodowego

Kiedy osoba zbiera si─Ö w po┼Ťpiechu i opuszcza dom w ostatniej chwili – nie przyczynia si─Ö to do odpr─Ö┼╝enia. Spr├│buj zwolni─ç rano. Ustaw alarm kilka minut wcze┼Ťniej ni┼╝ zwykle i sp─Öd┼║ ten dodatkowy wolny czas siedz─ůc w wygodnym miejscu w kuchni lub w sypialni przy fili┼╝ance kawy lub ksi─ů┼╝ce.

Stopniowo dodawaj rano wi─Öcej czasu, aby sta┼é si─Ö on oddzieln─ů cz─Ö┼Ťci─ů dnia. To pomaga, poniewa┼╝ tak zaczynasz dzie┼ä od dbania o siebie, zamiast wyskakiwania spod ko┼édry, jakby bomba uderzy┼éa w dom.

11. Przestań robić wymówki

unikn─ů─ç wypalenia zawodowego

Problemy nie pojawiaj─ů si─Ö z powodu twojego szefa, partnera, przyjaciela lub klienta. Przy┼éapanie si─Ö na krytykowaniu innych jest ┼éatwe. Osoba jest sk┼éonna do zmiany odpowiedzialno┼Ťci, oskar┼╝ania znajomych o zepsucie nastroju i niew┼éa┼Ťciwy przebieg wydarze┼ä. Ta pozycja szybko prowadzi do wypalenia zawodowego..

We┼║ odpowiedzialno┼Ť─ç za wszelkie b┼é─Ödy lub problemy, kt├│re masz. Jak tylko zrezygnujesz z tego zachowania, zobaczysz wi─Öcej sensu w swoich dzia┼éaniach, karierze i ┼╝yciu. Pomo┼╝e to unikn─ů─ç wypalenia zawodowego..

Podobne wpisy:
  1. Jak zarz─ůdzanie czasem pomaga zarz─ůdza─ç czasem
  2. Najbogatsze kobiety w Rosji – Top 10
Podobne artykuły
Oceń artykuł
Codzienne wskaz├│wki i instrukcje

Klikaj─ůc przycisk ÔÇ×Prze┼Ťlij komentarzÔÇŁ wyra┼╝am zgod─Ö na przetwarzanie danych osobowych i akceptuj─Ö polityk─Ö prywatno┼Ťci