Zarządzanie stresem: 4 metody uspokojenia

Jak przestać się denerwować w pracy?

Zarządzanie stresem to współczesna nauka zarządzania stresem. Szczerze mówiąc, zarządzanie takim procesem jest trudne, aw niektórych sytuacjach nie jest konieczne. Faktem jest, że jest to naturalny mechanizm obronny, sposób funkcjonowania żywych istot w określonych warunkach. Ale bardzo realistyczne jest przejęcie kontroli nad stanem emocjonalnym i psychicznym, zmniejszenie ryzyka stresu i zminimalizowanie konsekwencji.
Dziś ta koncepcja wiąże się ze skutecznym zarządzaniem biurem. Obejmuje to metody rozwiązywania konfliktów biznesowych, problemów, dostosowywania pracowników do zespołu, harmonogramu pracy i dowolnego niestandardowego środowiska. Metody te zmniejszają udział negatywnych skutków dla ludzi i pomagają radzić sobie z reakcjami organizmu na zdarzenia zewnętrzne..

Przyczyny stresu zawodowego

mężczyzna jest zdenerwowany i rozmawia przez telefon


• Fizyczny


Jeśli warunki pracy są niewygodne, ciało się obciąża. Dlatego długotrwała praca w zimnym, dusznym lub bardzo hałaśliwym pomieszczeniu jest szkodliwa. Nieregularne godziny pracy, zła ekologia, ciągłe podróże służbowe ze zmieniającymi się strefami czasowymi również wpływają na stan zdrowia osoby.


• emocjonalnie psychologiczny


Niepoprawne umieszczenie priorytetów zawodowych jest uwzględnione w tej kategorii czynników. Monotonia pracy lub, odwrotnie, częsta zmiana zadań zmniejszają odporność pracownika na stres. Problemy etyki zawodowej są również przyczyną stresu..


• Informacja


Kiedy dana osoba cierpi z powodu nadmiaru obowiązków, trudniej jest jej przystosować się do rytmu życia, ponieważ trzeba wykonać wiele zadań i jednocześnie uzupełnić bagaż wiedzy i umiejętności. Dotyczy to pracowników łączących kilka stanowisk lub aktywnie poszukujących szybkiego wzrostu..


• Komunikatywny


Wszelkie problemy w komunikacji z kolegami lub przełożonymi mogą prowadzić do stresu. Na przykład w przypadku introwertyków gwałtowne wyjście ze strefy komfortu będzie sytuacją, w której musisz nawiązać użyteczne kontakty lub głośno bronić swoich zainteresowań.


• Organizacyjny


To stres ze strony przywództwa. Potrzeba stałego monitorowania i motywowania pracowników, duża odpowiedzialność finansowa. Zwykli pracownicy mają również stres organizacyjny. Wynika to z zawyżonych wymagań przełożonych, opóźnień w urlopach, wynagrodzeń, niedoszacowania i braku perspektyw.

Jak stres w pracy?

dziewczyna jest zdenerwowana w pracy

Przede wszystkim warto mówić o zmianach na poziomie fizjologicznym:

• Występuje zaburzenie snu.
• Zaniepokojony częstymi bólami głowy.
• Występują problemy z pamięcią.
• Ogólny ton organizmu maleje.
• Układ odpornościowy zaczyna działać nieprawidłowo.
• Apetyt znika, wykrywane są problemy żołądkowe.

Jeśli mówimy o podłożu emocjonalnym i psychicznym, osoba w stresie staje się nieuważna, roztargniona, drażliwa. Jest silne zmęczenie lub bezprzyczynowa udręka, nie ma radości z twoich ulubionych zajęć i rezultatów pracy. Narasta lęk i bezradność. Dlatego konieczna jest natychmiastowa praca nad sobą i wyeliminowanie czynników obciążających..

 1. Podstawowy relaks

mężczyzna robi medytacji w biurze

Kiedy stres jest spowodowany intensywną pracą lub nieoczekiwanym wybuchem emocji, ważne jest, aby szybko się zrelaksować, zmniejszyć obciążenie ciała i usprawnić myśli. W takim przypadku zaleca się stosowanie podstawowej relaksacji – jest to naprzemienne koncentrowanie się na różnych częściach ciała, co pomoże Ci się rozproszyć i zanurzyć w lekkim transie. Skoncentruj się na tułowiu i kończynach, napinając i rozluźniając mięśnie.

Dodaj do tej techniki medytację, elementy autotreningu, pozytywne afirmacje i ćwiczenia oddechowe (w tym najprostsze: głęboki oddech, pauza na kilka sekund i powolny wydech).

2. Technika „pogotowia”

człowiek doświadcza radości w biurze

Jeśli w miejscu pracy występuje silny stres, którego musisz się pozbyć w ciągu 10-15 minut, aby zakończyć to, co zacząłeś, musisz działać wyraźnie. W przypadku formatu „tu i teraz” odpowiednie są następujące wskazówki:


• Aktywność fizyczna


Przejdź do przyspieszenia krążenia krwi. Krótki spacer po dziedzińcu części biurowej, wspinaczka po schodach, a nawet przysiady lub wymachiwanie rękami z dala od wścibskich oczu pomogą.


• Chatter


Wybierz kolegę, który nie jest zbyt zajęty przepływem pracy i ma pozytywne nastawienie do ciebie. Porozmawiaj z nim przez 5-10 minut, unikając profesjonalnych tematów. Pomoże to zmienić proces myślenia..


• Praca mechaniczna


Po prostu staraj się trzymać ręce zajęte czymś, aby głowa spoczywała. Uporządkuj rzeczy na stole, podlej kwiaty lub posprzątaj narożnik kuchenny.


• Ulubione rzeczy i zajęcia


Jeśli wiesz dokładnie, co sprawia, że ​​jesteś szczęśliwy lub przynajmniej radosny, zastosuj tę metodę: spójrz na zdjęcia swoich dzieci lub zwierząt, dołącz ulubioną piosenkę, przeczytaj kilka artykułów na ciekawym blogu.

3. Technika „Akt miłości i szacunku”

dwie dziewczyny przytulające się w naturze

Jeśli masz co najmniej półtorej godziny wolnego czasu na uspokojenie nerwów, skorzystaj z tej techniki. Możesz także skorzystać z porad w domu, aby skonsolidować pozytywny wynik..


• Wycieczka na wieś


Równie przydatne będą spacery po lesie, bieganie w parku, jazda na łyżwach lub jazda na rowerze, jazda na nartach i inne rodzaje aktywności fizycznej, które pozwolą ci odetchnąć świeżym powietrzem i wyrzucić nadmiar energii..


• Zajęcia sportowe w studio fitness


Zapisz się na siłownię, basen lub sekcję sztuk walki, aby negatywne emocje zniknęły wraz z kaloriami. Spróbuj jogi, tańca towarzyskiego lub tańca sportowego.


• Sen


Staraj się spać codziennie i nie obniżaj wzorców snu w weekendy. Z powodu braku odpowiedniego odpoczynku ciało jest podatne na łagodne czynniki drażniące, co oznacza ryzyko wystąpienia przewlekłego stresu. Nawet jeśli śpisz 60-90 minut, problem po przebudzeniu nie będzie już tak poważny i niebezpieczny.


• Wyszukiwanie i rozwój hobby


Znajdź coś, co przynosi przyjemność i daje nowe emocje. Od kursów kulinarnych po wolontariat, od zbierania po robótki ręczne – szukaj według osobistych zainteresowań i gustów. Jeśli już zdecydowałeś, podejmij to w stresującej sytuacji i uzyskaj porcję pozytywną.


• Rozmowa z przyjaciółmi i rodziną


Nie ograniczaj się do prostej korespondencji w sieciach społecznościowych lub połączenia – wyjdź na weekend poza miasto lub zorganizuj „turystykę kulturalną”. Każda podróż poza wakacjami pomaga się zrelaksować przynajmniej na niewielką odległość..


• Zdrowe nawyki


Ważne jest monitorowanie stanu zdrowia, aby stresująca sytuacja nie zaburzała wszystkich układów w ciele. Pomoże Ci w tym hartowanie, gimnastyka w miejscu pracy, samo-masaż, dobre odżywianie, witaminy, regularne stosowanie wody lub wywary ziołowe. Ale lepiej jest odmówić mocnej herbaty i kawy, a także środków odurzających i alkoholowych.

4. Modyfikacja zachowania

dziewczyna próbuje się zrelaksować i rozproszyć

W tym ćwiczeniu działa zasada „Jeśli nie możesz zmienić problemu, zmień swoje podejście do niego”. Przetłumacz reakcję ujemną na pole dodatnie. Spróbuj sformułować swoje uwagi, omawiając problem ze współpracownikami i rodziną oraz przewijając go w głowie. Na przykład zdanie „Mam problemy w pracy” można przekształcić w replikę „Mam sytuację wymagającą uwagi w pracy”.


Wniosek


Pamiętaj, że aby poradzić sobie ze stresem, musisz najpierw rozpoznać problem. Zrozum wszystkie przyczyny przygnębiającej sytuacji i określ swój własny potencjał. Dowiedz się, co możesz wyeliminować i naprawić oraz z czym od czasu do czasu masz do czynienia.

Podobne artykuły
Oceń artykuł
Codzienne wskazówki i instrukcje

Klikając przycisk „Prześlij komentarz” wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych i akceptuję politykę prywatności