12 porad dotyczących diety ketonowej – recenzje i wyniki

Treść artykułów



Wśród kobiet i mężczyzn na całym świecie dieta ketonowa aktywnie zyskuje na popularności. Sugeruje, aby przyjmować zdrowe tłuszcze jako podstawę diety i zmniejszać ilość węglowodanów do prawie zera. Okazuje się, że satysfakcjonujące menu z małą ilością kalorii. Ta technika jest zalecana nie tylko w przypadku otyłości, ale także w przypadku cukrzycy typu 2, wysokiego poziomu cholesterolu, zespołu metabolicznego.

Co radzą lekarze

Zasada diety ketonowej

Dzięki tej diecie „oparzenia” glukozy z mięśni i wątroby zaczynają pojawiać się ciał ketonowych. Organizm przejdzie restrukturyzację procesów metabolicznych. Spowoduje to ketozę: stan, w którym tłuszcze zamiast glukozy zaczynają spalać się w celu uzyskania energii. Początkowo stworzono technikę leczenia epilepsji. Keto ma dobry wpływ na układ nerwowy, technika może poprawić wrażliwość na insulinę.

Dietetycy uważają stosowanie diety ketonowej za utratę masy ciała uzasadnione. Silnie spala tłuszcz, ale trudno będzie utrzymać wynik po zmianie odżywiania.

Wydostanie się jest również ważne przez długi czas, czego wiele osób nie robi. Z tego powodu mają negatywny wpływ na metabolizm i psychikę..

Potencjalne wady diety ketonowej:

  • odwodnienie;
  • nudności;
  • sucha skóra;
  • Zawroty głowy
  • ciężkie zaparcia;
  • skurcze mięśni;
  • zaburzona czynność nerek;
  • niedobór składników odżywczych.

Jedz więcej tłuszczu od samego początku diety

Dozwolone produkty

Wielu ekspertów doradza rozpoczęcie utraty masy ketonowej na tym etapie, nie obawiając się, że wpłynie to negatywnie na wynik. Ciało, przyzwyczajone do pokarmów o niskiej zawartości tłuszczu, w pierwszych dniach będzie starało się uzyskać wystarczającą ilość nowej diety. Potem dojdzie do równowagi. Metoda „wielu tłuszczów” działa dobrze z psychologicznego i biologicznego punktu widzenia.

Inne zalety:

  • Tłuszcze przybywają regularnie, mózg odbiera sygnały sytości. Nie ma stanu niedoboru kalorii, ale niewiele węglowodanów – cały nadmiar po bokach aktywnie się topi.
  • Mechanizm spalania tkanki tłuszczowej jest dostosowany.

Po 2-3 tygodniach diety ketonowej rozpoczyna się korekta jej diety. Ilość tłuszczu jest stopniowo zmniejszana do standardowych wartości dla procedury wyzwalania ketolizy. Nadmiar osadów spali się.

Na wszystkich etapach diety ważne jest stosowanie „zdrowych” tłuszczów: ryb morskich, oliwy z oliwek z pierwszego tłoczenia, orzechów, nasion, rokitnika. Tłuszcz i jajka są dozwolone, ale w małych ilościach.

Nie ograniczaj kalorii

Według dietetyków, jeśli wybierzesz odpowiednie produkty do menu keto, wynik pojawi się w pierwszych tygodniach. Nie ma sensu głodować przy 200 kcal dziennie: nie poprawi to w żaden sposób. Liczby ustalone w oryginalnej metodzie są wystarczające, aby organizm spalił nadmiar, ale nie stracił zdolności do pracy.

Spójrz na wynik „czystej” diety ketonowej bez dodatkowego ograniczenia kalorii po 3 tygodniach. Ćwicz klasyczną dietę niskowęglowodanową, rób małe porcje dla siebie, jedz dokładnie do sytości. Nie przeciągaj niczego do ust „z nudów”. Wykonaj pomiary i stań na wadze przed rozpoczęciem diety ketonowej i po – nie sprawdzaj podczas.

Według opinii, w ciągu 3 tygodni system zaczyna działać nawet dla tych, którzy w ciągu pierwszych 7-10 dni nie widzieli wyniku.

Nie łącz ketonu z innymi dietami lub postem

Piramida diety ketonowej

Organizm nawet zdrowej osoby cierpi z powodu takiej kombinacji. Zmniejszenie dziennego spożycia kalorii i diety ketonowej służy tym samym celom, ale ich połączenie nie przyspiesza rezultatu. Ciało otrzymuje podwójne obciążenie, wychodzą wszystkie skutki uboczne każdej techniki. Nie można rozpoznać, który jest bardziej szkodliwy; oba będą musiały zostać wyrzucone. Kobiety szczególnie głodują i jedzą dietę ketonową ze względu na ich wrażliwość na zaburzenia metaboliczne.

Nie bądź zbyt surowy

Ściśle przestrzegaj zasad w ciągu pierwszych 3-4 tygodni, podczas gdy ciało jest odbudowywane. Po tym, gdy nauczył się spalać złogi tłuszczu w inny sposób, możesz pozwolić sobie na odpust. Część domowych ciasteczek nie przyniesie 2 dodatkowych kilogramów i nie obniży usprawnionego programu. Lekarze twierdzą, że „strefa keto” utrzymuje się, jeśli nie popełnisz zbyt poważnych naruszeń. Ściśle przestrzegać techniki jest niezbędna tylko wtedy, gdy jest związana ze wskazaniami medycznymi.

Czasami dieta nie działa

Jeśli dana osoba nie widzi szybkich rezultatów – waga nie znika z pożądaną prędkością lub jest całkowicie na miejscu – próbuje „zaostrzyć” dietę ketonową. Opcje 3: aby obniżyć zawartość kalorii w diecie, zmniejsz ilość białka lub węglowodanów do 20 g dziennie. To niewłaściwa taktyka, ponieważ ciało odczuwa jeszcze większy stres. Musi mieć trochę czasu, aby przyzwyczaić się do stanu ketozy. Kobiety muszą zachować szczególną ostrożność.

Wskazówki dotyczące utraty wagi i wyników

Dieta ketonowa

Z wieloma wadami dieta ketogeniczna działa dobrze: przywraca wigor, łagodzi bóle głowy, utratę siły. Najpierw ciężar gwałtownie spada (woda traci), a następnie wolniej. Przez sześć miesięcy z otyłością ludzie pozbywają się 20-35 kg. Pozytywne recenzje na temat diety ketonowej i wyniki tych, którzy pokazują swoje osiągnięcia, motywują wielu, ale nawet ci, którzy tracą na wadze, przypominają: jeśli stracisz nabyte nawyki żywieniowe, waga zacznie wracać.

Pij więcej wody i utrzymuj równowagę elektrolitową

Kiedy węglowodany znikają z diety, organizm wytwarza mniej insuliny i glikogenu. Ciecz opuszcza, a wraz z nią ważne elektrolity: sód, potas, magnez. Regulują układ nerwowy, kondycję mięśni i równowagę wodno-solną. W przypadku niedoboru elektrolitów występuje grypa ketonowa: nudności, osłabienie, tachykardia, letarg, skurcze mięśni. Aby tego uniknąć, pomagają roztwory wody i soli (morze, potas). Pamiętaj, aby zapomnieć o kawie i alkoholu..

Odrzucanie cukru pomaga w migrenach

Odmowa cukru

Recenzje prawdziwych kobiet i mężczyzn regularnie potwierdzają tę teorię. Pierwsze tygodnie z wyraźnym wykluczeniem źródeł cukru z menu są trudne, ale zastąpienie ich zdrowymi tłuszczami poprawia sytuację. Z czasem osoba odczuwa przypływ energii, czujność, bóle głowy i ciągłe zmęczenie. Jeśli nie możesz od razu wykreślić cukier, usuń sztuczne źródła (ciastka, słodycze). Stopniowo pozbywaj się owoców.

Gotuj proste posiłki o niskiej zawartości węglowodanów

Przepisy na dietę ketonową nie muszą być skomplikowane. Im łatwiej jest przyrządzać jedzenie, tym mniej czasu poświęcamy na to, tym bardziej jest to korzystne dla organizmu. Jest to często korzystniejsze z punktu widzenia budżetu, ponieważ podstawowe potrawy są tańsze niż sosy, przyprawy i egzotyczne składniki. Minusem prostych potraw jest tylko świeżość, ale ciało przyzwyczaja się do tego, zwłaszcza gdy pojawiają się pierwsze zauważalne rezultaty.

Trzymaj się współczynnika BJU

Kalorie w żywieniu ketonowym odgrywają mniej istotną rolę niż właściwy podział składników odżywczych – składników odżywczych. Po okresie adaptacji w diecie powinno być 60–75% tłuszczów, 15–30% białka i nie więcej niż 10% węglowodanów. Pomoże to delikatnie schudnąć i utrzymać wynik po diecie. W recenzjach kobiety powinny uzyskać normę białkową z warzyw liściastych, sera tofu, ryb morskich, a nie mięsa.

Ulubione potrawy można przyrządzić w niskiej zawartości węglowodanów

Jedzenie o niskiej zawartości węglowodanów

Aby odrzucić zwykłą dietę łagodniejszą, nie było chęci, aby rzucić palenie z tego, co się zaczęło, warto przerobić stare menu. Możesz nawet gotować chleb na diecie ketonowej, ale bez drożdży i otrębów, lnu i mąki kokosowej. Z tym ostatnim często przygotowują zdrową zapiekankę z twarogu z białkiem jaja, naleśnikami, sernikami, ciasteczkami z masłem orzechowym. Desery o niskiej zawartości węglowodanów nie są gorsze niż desery klasyczne, ale nawet przy nich należy zachować ostrożność. Staraj się gotować je tylko na śniadanie.

Pamiętaj, aby jeść warzywa

Błonnik pomaga jelitom w prawidłowym funkcjonowaniu i chroni przed zaparciami. Kolejnym ważnym elementem jest magnez: zapobiega skurczom mięśni. Dieta ketonowa zakłada stałą obecność w talerzu świeżych warzyw. Szczególnie przydatne są liściaste (szpinak, sałatka), wszelkiego rodzaju kapusta, jako główne źródła błonnika.

Keto to nie tylko dieta, ale zmiana stylu życia

Zgodnie z tym systemem nie tylko tracą na wadze, ale także jedzą przez lata: aby utrzymać wagę, zatrzymać rozwój cukrzycy i patologii tarczycy. Dieta ketonowa zmienia sposób patrzenia na jedzenie, dzięki czemu utrzymuje sylwetkę. Kiedy staje się sposobem na życie, jajka, tłuste mięso, grzyby pojawiają się w diecie, ale w małych ilościach i rzadko. Kobiety w recenzjach mówią, że dieta ketonowa jest bardziej zróżnicowana niż się wydaje.

Uwaga! Informacje przedstawione w artykule mają jedynie charakter orientacyjny. Materiały tego artykułu nie wymagają niezależnego leczenia. Tylko wykwalifikowany lekarz może postawić diagnozę i wydać zalecenia dotyczące leczenia na podstawie indywidualnych cech konkretnego pacjenta.

Oceń artykuł
Codzienne wskazówki i instrukcje

Klikając przycisk „Prześlij komentarz” wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych i akceptuję politykę prywatności