5 powodów, dla których masaż po treningu jest koniecznością

Treść artykułów



Każda aktywność fizyczna jest dla organizmu stresem. Nawet przy regularnych ćwiczeniach mięśnie mogą okresowo boleć lub pozostawać w napięciu. Masaż potreningowy pomoże zmniejszyć ból, przyspieszy przepływ krwi i zmniejszy ryzyko obrażeń..

Poprawia odzyskiwanie

Korzyści z masażu sportowego

Po intensywnym wysiłku fizycznym na mięśniach pojawiają się mikropęknięcia. Do ich gojenia potrzebna jest zwiększona cyrkulacja tlenu. Masaż regenerujący po treningu rozgrzewa mięśnie, przyspiesza przepływ krwi w żyłach, dzięki czemu mikropęknięcia goją się szybciej.

Podczas masażu może wystąpić silny ból. Pozwoli ci to określić miejsce możliwego uszkodzenia i wyjaśnić, że mięśnie te nie powinny być obciążane podczas następnej sesji treningowej. Masaż regenerujący – doskonałe zapobieganie niechcianym urazom w przyszłości.

Łagodzi ból mięśni

Masaż po fitness lub innych sportach zmniejsza objawy bólowe. Podczas wyrabiania ciało rozgrzewa się, toksyny są eliminowane. Jest to szczególnie przydatne dla początkujących, ponieważ ból mięśni jest ostry po pierwszej sesji treningowej. Podczas kolejnego regularnego wysiłku prawie go nie odczuwa się.

Przyczyny bólu mięśni:

  1. W wyniku mikropęknięć powstaje wiele wolnych rodników, nadmiar wody dostaje się do komórek. Ich zewnętrzne powłoki puchną, drażniąc receptory bólu.
  2. Mięśnie gromadzą mleczan (kwas mlekowy). Działa również denerwująco na zakończenia nerwowe..
  3. Brak równowagi soli, spowodowany dużymi obciążeniami i zaostrza wrażliwość na ból.

Zwiększa elastyczność

Korzyści z masażu po treningu

Użycie ugniatania ciała polega również na tym, że sprawia, że ​​stawy są bardziej ruchliwe. Ta procedura zmniejsza napięcie mięśni, co zapobiega elastyczności tkanek. Masowanie w celu uzyskania elastyczności różni się nieco od przywracania. Podczas niego stosowane są płynne ruchy, stale zwiększające amplitudę. Takie ruchy rozciągają włókna mięśniowe, przyczyniają się do dobrego rozciągania w następnym treningu..

Poprawia przepływ krwi

Prawidłowe krążenie krwi jest kluczem do zdrowia narządów i tkanek, ponieważ krew dostarcza im składników odżywczych i tlenu. Naruszenie tego procesu prowadzi do nieprawidłowego działania organizmu. Regularny masaż rozluźniający mięśnie radzi sobie z zastojem krwi i zapobiega ich.

Łagodzi stres, poprawia nastrój

Przeprowadzenie masażu po treningu

Ugniatanie ciała jest również korzystne dla prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego. Badania wykazały, że regularne zabiegi zmniejszają chroniczny ból o dowolnej naturze i poprawiają jakość nocnego snu. Sesje masażu zwiększają poziom oksytocyny, serotoniny i endorfin (hormonów szczęścia) we krwi, obniżają poziom kortyzolu (odpowiedzialny za stres).

Po masażu osoba czuje się zrelaksowana, ale nie zmęczona. Sesja pozwala przywrócić energię zużytą podczas treningu. Sztywne mięśnie stają się miękkie, siła zanika. Dzięki ruchom głaskania możesz osiągnąć przyjemny stan odpoczynku. Techniki energetyczne nie wywołują pozytywnych emocji, więc nigdy nie są używane na końcu sesji.

Oceń artykuł
Codzienne wskazówki i instrukcje

Klikając przycisk „Prześlij komentarz” wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych i akceptuję politykę prywatności