Co jeść, aby schudnąć: jakie pokarmy przyczyniają się do utraty wagi

Treść artykułów



Osoby z nadwagą marzą o szybkiej utracie wagi bez poświęcania czasu na ćwiczenia i procedury. Skuteczną metodą utraty dodatkowych kilogramów jest przegląd diety. Aby to zrobić, warto dowiedzieć się, które pokarmy przyczyniają się do utraty wagi, pomagają organizmowi stracić zapasy tłuszczu. Istnieje prosty pokarm zmniejszający apetyt, który spala kalorie..

Co jeść, aby schudnąć

Specjaliści od żywienia podkreślają produkty, które pomagają szybko i skutecznie schudnąć. Należą do nich płatki zbożowe, nasycające ciało wolnymi węglowodanami, przedłużające uczucie sytości. Lista obejmuje również przyprawy, które poprawiają metabolizm, napoje, które przyczyniają się do szybkiej utraty nadwagi. Zwróć uwagę na następujące produkty:

  • gryka – bogaty w białko, ale ubogi w węglowodany, przedłuża uczucie sytości, poprawia wątrobę i jelita, oczyszcza organizm z toksyn, obniża poziom cholesterolu;
  • owsianka – reguluje poziom cholesterolu, glukozy we krwi;
  • ryż niepolerowany – produkt oczyszcza organizm z toksyn, nasyca się witaminami B;
  • płatki musli – codzienne spożywanie naturalnych zbóż bez pieczenia, prażenia i utrzymywania czekolady pomaga w odchudzaniu z powodu powolnego trawienia błonnika pokarmowego;
  • pikantne przyprawy – musztarda, pieprz, czosnek, chrzan, tłuszcze z octu, przyspieszają uwalnianie energii, oczyszczają naczynia krwionośne, obniżają poziom insuliny;
  • cynamon – zastępuje cukier, przyspiesza metabolizm;
  • Zielona herbata – spala tłuszcze, poprawia trawienie, uwalnia organizm od wolnych rodników;
  • woda – aktywny produkt do odchudzania, przyspiesza metabolizm, ługuje nadmiar soli;
  • zimne zupy i soki – kiedy są zużywane, energia jest zużywana na ogrzewanie, trawienie;
  • Oliwa z oliwek – źródło biologicznych zdrowych tłuszczów, przyczynia się do harmonii poprzez przyspieszenie procesów metabolicznych, zmniejszając głód.

Gryka

Hamuje apetyt i pomaga spalać tłuszcz

Wybierając dietę, nie ignoruj ​​pytania, które pokarmy spalają tłuszcz i przyczyniają się do utraty wagi. Należą do nich orzechy bogate w kwasy tłuszczowe, owoce, suszone owoce, jagody, nasycające ciało błonnikiem. Lista zakupów:

  • arachid – przydatny do przekąsek, obniża cholesterol, masę ciała ze względu na szybkie nasycenie włóknami i białkami, dozwolona dzienna ilość wynosi 10 sztuk;
  • Orzeszki piniowe – zmniejszyć apetyt, bogaty w nasycone białka, dzienne spożycie – 50 g;
  • migdałowy – zawiera błonnik pokarmowy, witaminy, wapń, fosfor, żelazo, normalizuje cholesterol przy codziennym stosowaniu 30 g;
  • orzechy włoskie i olej z nich – na dzień możesz jeść dwa kawałki z owsianką, tłumić apetyt na słodycze, zapobiegać wiotczeniu skóry;
  • jabłka i gruszki – mają prawie zerową zawartość kalorii, ale długo wypełniają żołądek;
  • grejpfrut – obniża poziom insuliny, pomaga zwiększyć szybkość procesu spalania masy, odchudzania, można pić 150 ml dziennie lub jeść połowę owoców;
  • figi – produkt nie zawiera tłuszczu, niskokaloryczny, zaspokaja głód w zaledwie 2-3 kawałkach;
  • ananas – bogaty w bromelainę, przyspieszający rozkład tłuszczów;
  • kiwi – przyspiesza proces odchudzania, pomaga wyeliminować zły cholesterol, jeden płód nasyca organizm codzienną normą witaminy C;
  • awokado – zawiera szybko wchłaniające się tłuszcze, długo nasyca ciało;
  • suszone owoce – bogaty w witaminy i błonnik, możesz pić suszone morele lub daktyle z herbatą oraz zjeść przekąskę z rodzynkami i suszonymi śliwkami;
  • jagody – świeże i mrożone maliny, porzeczki, truskawki, agrest, wiciokrzew, borówki usuwają zapasy tłuszczu, obniżają poziom glukozy.

Orzechy włoskie

Produkty odchudzające

Studiując informacje o tym, które pokarmy przyczyniają się do utraty wagi, nie można ignorować warzyw i białek. Wchodzą w dietę osoby, która chce schudnąć, ponieważ powodują uczucie sytości i wzbogacają ciało w przydatne substancje. Podczas odchudzania musisz spożywać:

  • kapusta morska – Zawiera dużo jodu, co poprawia funkcjonowanie tarczycy, co zmniejsza ryzyko otyłości;
  • grzyby – oczyść wątrobę, dobrze jest zastępować mięso produktami dwa razy w tygodniu;
  • imbir – przyspiesza metabolizm, usuwa toksyny, dobrze spożywa w świeżej postaci;
  • pietruszka, marchew – niskokaloryczne jedzenie, aktywuje metabolizm tłuszczów;
  • Sałatka – użyteczny liść i rukolę, o właściwościach żółciopędnych i zmniejszających apetyt;
  • szpinak, pokrzywa – Witamina C w kompozycji eliminuje złogi tłuszczu, promuje łagodny efekt przeczyszczający;
  • seler – niskokaloryczny, poprawia trawienie;
  • kefir – beztłuszczowy napój poprawia trawienie, normalizuje mikroflorę;
  • twarożek, jogurt – bogaty w lekkostrawne białko, dające uczucie sytości;
  • surowica mleczna – szklanka produktu przed jedzeniem sprzyja utracie wagi;
  • ryba – spala tłuszcze, jest przydatnym produktem dla figury, optymalnie gotuje na parze i je z zieleniną;
  • chleb – żyto lub gruboziarniste mielenie poprawia trawienie, zmniejsza zapasy tłuszczu na biodrach i brzuchu;
  • otręby, chleb z nich – Absorpcja wynosi zero, ale żywność oczyszcza jelita.

Lista zakupów

Dietetycy ujawniają przydatną listę produktów do prawidłowego odżywiania i odchudzania, które obejmują:

  1. Źródła złożonych węglowodanów – zboża. Gryka, proso, brązowy ryż, płatki owsiane, bulgur, komosa ryżowa są uważane za skuteczne. Powinien być włączony do diety orkiszu, roślin strączkowych.
  2. Świeże warzywa – bogaty w błonnik. Przydatne jest spożywanie sałaty, rzeżuchy, sałaty, kapusty, czosnku, cebuli. Trawienie poprawia rzodkiewki, buraki, pasternak, seler.
  3. warzywa – przydatne są kabaczek, papryka, dynia, pomidory, ogórki, bakłażan.
  4. Owoce, Jagody, Cytrusy – żywność bogata w błonnik. Melon z arbuzem poprawia bilans wodny.
  5. Białkowa karma dla zwierząt – kurczak, indyk, chude mięso, jajka i owoce morza. Przydatne jest włączenie do diety ryb morskich, produktów mlecznych.
  6. Źródło tłuszczu – nierafinowany olej roślinny, orzechy.

Świeże warzywa

Najlepsze produkty odchudzające

Najbardziej przydatne produkty do odchudzania znajdują się na poniższej liście zalecanej przez dietetyków:

  1. woda – zmniejsza apetyt, utrzymuje równowagę wodną. Mineralna niegazowana woda zaspokaja głód, poprawia trawienie, usuwa toksyny i aktywuje metabolizm. Przyzwyczaj się do picia szklanki płynu przed posiłkami, aby zmniejszyć spożycie kalorii.
  2. Wiewiórki – pierś kurczaka, białka jaj, indyk, ryby z masy mięśniowej. Im więcej, tym lepiej spalany jest tłuszcz. Najbardziej przydatne ryby uważa się za bogate w kwasy tłuszczowe, białka i kompleks zapobiegający starzeniu się skóry..
  3. warzywa – ich przetwarzanie wymaga więcej energii niż można uzyskać ze zużycia. Codzienne spożywanie porcji kapusty, papryki, rzodkiewki, zielonego groszku lub ogórków nasyca ciało błonnikiem.
  4. Ananas – zwalcza tłuszcz, przyczynia się do utraty wagi z powodu bromelainy w kompozycji.
  5. Cytrus – obniżają poziom insuliny, kontrolują słabe pragnienie słodyczy, wzmacniają odporność. Grejpfrut zawierający flawonoid naringinę, aktywuje wątrobę, działa żółciopędnie, niezbędny do walki z tłuszczami.

Produkty szybkiej utraty wagi

Z ogromnej listy zawierającej informacje o tym, które produkty przyczyniają się do szybkiej utraty wagi, można wyróżnić następujące punkty:

  • ciemna czekolada – 50 g dziennie obniża poziom hormonu stresu, poprawia metabolizm;
  • jajka – źródło dziewięciu niezbędnych aminokwasów, wspierających funkcję mięśni, i nie są przechowywane w tłuszczu;
  • sezam – zawiera lignany, które zwiększają szybkość spalania tłuszczu;
  • żółta papryka – bogaty w kwas askorbinowy, który przyczynia się do produkcji karnityny, która spala tłuszcz;
  • arachid – dwie łyżki orzechów dziennie przyspieszają trawienie.
Oceń artykuł
Codzienne wskazówki i instrukcje

Klikając przycisk „Prześlij komentarz” wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych i akceptuję politykę prywatności