Czy można jeść grykę podczas odchudzania – przydatne właściwości, menu na tydzień i jak gotować

Treść artykułów



Nadwaga jest problemem wielu kobiet i mężczyzn. Każdy może mieć piękne, szczupłe ciało, jednak aby to osiągnąć, musisz ciężko pracować – uprawiać sport, stosować dietę. Wśród popularnych metod odchudzania wyróżnia się dieta gryczana. Słysząc o tym po raz pierwszy, wiele osób zastanawia się, czy kasza gryczana może być spożywana podczas utraty wagi przez tydzień, miesiąc, czy może być po prostu dodana do jedzenia wieczorem lub po południu?

Co jest przydatne gryka do utraty wagi

Kasza gryczana jest popularnym produktem dla mieszkańców Rosji, Ukrainy, Białorusi itp., Jednak bardzo rzadko używana jest w innych kuchniach świata. I zupełnie na próżno, ponieważ to zboże jest bogatym źródłem przydatnych substancji, w tym aminokwasów. 100 gramów gryki zawiera:

  • białka – 13 g;
  • tłuszcze – 3,5 g;
  • węglowodany – 61,5 g;
  • włókno 10 g.

Skład i wartość energetyczna gryki

Imponująca jest także zawartość witamin w tym prostym produkcie:

  • witamina A;
  • Witaminy z grupy B;
  • witamina C;
  • witamina P..

Jeśli chodzi o mikro i makroelementy, jest ich również wiele w zbożach. Gryka jest bogata w żelazo, potas, selen:

  • potas – 460 mg;
  • wapń – 18 mg;
  • magnez – 230 mg;
  • fosfor – 347 mg;
  • żelazo – 2,2 mg;
  • cynk – 2,4 mg;
  • selen – 8,3 mg;
  • Mangan – 1,3 mg;
  • miedź – 1,1 mg.

Ta kompozycja sprawia, że ​​zwykła kasza gryczana jest wyjątkowym produktem spożywczym o wielu przydatnych właściwościach:

  1. Duża ilość białka roślinnego może zastąpić białko zwierzęce, co jest ważne dla wegetarian.
  2. Gryka ma wysoką zawartość kalorii, ale trudno się z niej odzyskać – powoli węglowodany są spożywane stopniowo. Idealne do posiłków na czczo..
  3. Gryka to idealny produkt dla osób w różnym wieku, który nie ma przeciwwskazań. Jest doskonale wchłaniany od 6 miesiąca życia i jest idealnym daniem dla osób z cukrzycą.
  4. To zboże jest bogate w błonnik, który nie jest ostatnim składem produktu, oczyszcza organizm, eliminując toksyny i toksyny..

Czy z gryki można schudnąć?

Najważniejsze pytanie, które martwi każdego, kto chce znaleźć szczupłe ciało – czy można jeść grykę podczas odchudzania, jeśli jej kaloryczność wynosi 343 kcal na 100 gramów? Jest to wartość energetyczna surowej gryki, która jest często myląca, podczas gdy zawartość kalorii w gotowanej owsiance wynosi 110 kcal na 100 gramów. Ta liczba nie jest tak przerażająca i całkiem do przyjęcia dla utraty wagi. A jednak nie ma takiej substancji niekochanej przez dietetyków, jak cukier z kaszy gryczanej.

Kasza gryczana w talerzu i centymetr

Ile możesz schudnąć

Liczba kilogramów, które można odrzucić podczas diety gryki, jest bardzo subiektywna, tj. wynik utraty wagi zależy od indywidualnych cech osoby: od masy początkowej, metabolizmu, dodatkowych sportów. Średnio tydzień ścisłej diety pozwala pozbyć się 2–10 kg. Należy pamiętać, że pełniejsi ludzie zrzucają więcej kilogramów, a dla tych, którzy do perfekcji nie mają wystarczającej ilości centymetrów objętości swoich bioder, mniej.

Co się stanie, jeśli będzie jedna gryka

Istnieje wiele opcji diety z gryki. Jednym z nich jest dieta mono. Jednak dietetycy i inni lekarze ostrzegają, że nie powinieneś angażować się w tę aktywność, to menu nie dotyczy zdrowego odżywiania. Czas trwania takiego menu nie powinien przekraczać 3-5 dni. Jeśli zdecydujesz się na mono dietę gryczaną, najpierw skonsultuj się ze specjalistą, ponieważ może być niebezpieczny dla zdrowia, nawet biorąc pod uwagę bogaty w witaminy skład takich pokarmów.

Czy gryka jest możliwa w nocy?

Każda dieta ogranicza jedzenie przed snem. Wyjątkiem jest kefir, owoce, jogurt. Jeśli dokładnie przyjrzysz się składowi tego produktu, zobaczysz, że jest wysoka zawartość węglowodanów. Jeśli w ciągu dnia jest owsianka, wszyscy pójdą na potrzeby budzącego się ciała, ale podczas snu będą doskonale osadzeni na biodrach i żołądku w postaci nadwagi. Pamiętaj: nie możesz jeść gryki przed pójściem spać, najlepszy czas to śniadanie i lunch.

Czy można jeść dużo gryki

Ilość płatków gryczanych, które możesz zjeść dziennie, zależy od diety, którą zdecydujesz się zjeść. Wolne węglowodany są spożywane stopniowo, ale to nie znaczy, że można je jeść w kilogramach. Oblicz zawartość kalorii w każdym posiłku, biorąc pod uwagę inne produkty, które zostaną uwzględnione w menu, a dowiesz się, ile kaszy gryczanej możesz zjeść dziennie.

Jak schudnąć na kaszy gryczanej

Aby utrata masy ciała na tej owsiance była przyjemna i skuteczna, należy wziąć pod uwagę funkcje przy tworzeniu menu. Na przykład zalecają gotowanie gryki zamiast gotowania na parze, ponieważ gromadzi się więcej witamin i składników odżywczych. Kasza gryczana do odchudzania sama w sobie jest smaczna, ma wyraźny smak, więc łatwo ją jeść bez soli i cukru, ponieważ niektóre diety wymagają.

Przepis i właściwości gryki na odchudzanie

Kiedy jeść lepiej

Grykę lepiej jeść rano, ponieważ jest wchłaniana przez bardzo długi czas. To kolejny plus tego produktu podczas diety – pozwala czuć się długo przez długi czas. Miłośnicy późnego obiadu są zainteresowani: czy wieczorem można jeść grykę z odchudzaniem? Jeśli zjesz porcję owsianki przed snem, wówczas cała energia uwolniona z takiej kolacji nie zostanie zużyta. Ciało pozostawi je w rezerwie jako warstwę tłuszczu.

Jak często mogę jeść?

Dietetycy zalecają spożywanie gryki w małych porcjach 4-5 razy dziennie. Każda porcja nie powinna przekraczać 200 gramów. Nie jedz go w nocy, w przeciwnym razie otrzymasz przeciwny wynik. Należy pamiętać, że podczas diety bardzo ważne jest picie do 2 litrów wody niegazowanej dziennie. Pomaga prawidłowo trawić jedzenie i efektywniej schudnąć..

Z czym jest gryka?

Z diety gryki możesz ugotować pyszny gulasz warzywny, ugotować niskotłuszczową zupę z gotowanego mięsa. Możesz dodać miód do owsianki na słodką wersję dania. Dozwolone jest dodawanie przypraw: bazylii lub kopru. Jeśli chcesz, aby danie było słone, dodaj jedną łyżeczkę sosu sojowego do owsianki. Będziesz musiał zrezygnować z cukru, a także soli, pikantnych przypraw, keczupu, majonezu, masła. Grykę podczas diety można łączyć z takimi produktami:

  • niskotłuszczowy kefir lub niskotłuszczowe mleko;
  • gotowana pierś z kurczaka lub wołowina;
  • warzywa, na przykład pomidory, papryka, marchewka;
  • niesłodzone owoce, takie jak jabłka, grejpfruty;
  • suszone owoce;
  • jajka do 2 sztuk dziennie.

Kasza gryczana na odchudzanie

Jeśli do godziny „X” pozostało kilka dni, a twoja ulubiona sukienka nie chce zbiegać się w talii, powstaje pytanie: czy w krótkim czasie można schudnąć na gryce? W takim przypadku zaleca się dietetykom przejście na ścisłą dietę z kaszy gryczanej. Aby osiągnąć dobry wynik, nie wystarczy jeść zgodnie ze schematem, musisz być w stanie prawidłowo ugotować owsiankę. Istnieją dwie popularne metody: na wodzie i kefirze.

Na wodzie

Kasza gryczana do diety nie jest zwyczajowo gotowana. Gryka nasycona wodą jest znacznie bardziej przydatna niż gotowana. Zachowuje wszystkie swoje naturalne właściwości i lepiej oczyszcza ciało. Aby przygotować takie danie, potrzebujesz:

  1. Weź wymaganą ilość płatków i dokładnie spłucz.
  2. Zalej owsiankę czystą wodą w równych proporcjach. Możesz użyć wrzącej wody, w tym przypadku mówią o parze zbóż.
  3. Za kilka godzin owsianka, która nie będzie smakować niczym gotowana kasza gryczana, będzie gotowa.

To danie ma wady. Gryka przygotowana w ten sposób podczas diety będzie zimna, ale można ją łatwo naprawić za pomocą kuchenki mikrofalowej, ale lepiej tego nie robić – więcej energii wyda się na trawienie chłodnego obiadu. Jeśli chodzi o drugi minus, jest to czas trwania przygotowania. W takim przypadku zaleca się wkładanie owsianki „gotującej” na noc z oczekiwaniem na cały następny dzień.

Gryka gotowana na wodzie w talerzu

Na kefirze

Gryka do odchudzania na kefirze jest popularnym sposobem na szybkie pozbycie się tkanki tłuszczowej. Sama gryka jest sucha, po prostu chcesz ją smakować. Kefir jest idealnym towarzyszem. Weź odtłuszczony produkt mleczny. Kasza gryczana może być polana kefirem i jeść jako niezależne danie lub można spożywać owsiankę podczas jedzenia. Śledź ilość spożywanego jogurtu, ponieważ ma on także kalorie.

Uwaga! Informacje przedstawione w artykule mają jedynie charakter orientacyjny. Materiały tego artykułu nie wymagają niezależnego leczenia. Tylko wykwalifikowany lekarz może postawić diagnozę i wydać zalecenia dotyczące leczenia na podstawie indywidualnych cech konkretnego pacjenta.

Oceń artykuł
Codzienne wskazówki i instrukcje

Klikając przycisk „Prześlij komentarz” wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych i akceptuję politykę prywatności