Dieta gryczana z kefirem – menu na 7 dni. Recenzje osób, które schudły i wyniki diety gryki ze zdjęciem

Treść artykułów



Większość diet zawierających jeden lub dwa przydatne składniki w ich diecie jest trudna do przestrzegania, może powodować brak równowagi składników odżywczych w organizmie i nie daje właściwego uczucia sytości. Dieta gryczana z kefirem ma odwrotny skutek, a jej skuteczność i korzyści wielokrotnie potwierdzali dietetycy. Ta dieta jest łatwo tolerowana, nie ma uczucia głodu, jest stałe uczucie sytości i lekkości w całym ciele.

Korzyści z diety gryki z kefirem na odchudzanie

Kasza gryczana i kefir są przydatne same w sobie, ale razem stały się idealną platformą dla diety zawierającej substancje niezbędne dla organizmu. Gryka jest niezbędnym źródłem błonnika, białka roślinnego, które zapewnia odpowiednią ilość energii, łagodzi głód i zapobiega niszczeniu tkanki mięśniowej. Kefir zawiera również ważny element dla prawidłowego funkcjonowania organizmu – wapń. Zawiera białko zwierzęce, które zachowuje naturalną mikroflorę żołądka..

Kasza gryczana i kefir są głównymi elementami diety

 Ze względu na te właściwości dieta nie szkodzi zdrowiu i zapewnia niezbędną ilość energii. Ta metoda żywienia jest przydatna nie tylko do utraty wagi, ale także dla osób monitorujących swoje zdrowie. Oto kilka innych korzystnych efektów towarzyszących diecie:

  • Gryka z kefirem pomaga znormalizować ciśnienie krwi, szczególnie u osób z nadciśnieniem. Pomaga wyeliminować toksyczne substancje i wolne rodniki.
  • Poprawia proces przewodu pokarmowego, wspomaga prawidłową mikroflorę bakteryjną. Zapobiega występowaniu anemii.
  • Obniża procesy wydalnicze gruczołów łojowych. Normalizuje czynność wątroby.
  • Pomaga w pracy pęcherzyka żółciowego.
  • Zmniejsza stres na nerkach, zapobiega pojawianiu się piasku, soli w nich i pęcherza.
  • Odporny na procesy gnicia żywności w jelitach.
  • Usuwa obrzęki.
  •  Zapobiega pojawianiu się procesów zapalnych w układzie moczowo-płciowym.

Przydatna gryka z kefirem

Korzyści z diety kefirowo-gryczanej wynikają z wysokiej zawartości witamin z grupy B (B1, B2, B6, B12), A, P, aminokwasów, pierwiastków śladowych, takich jak magnez, wapń, cynk, jod, żelazo, fosfor itp. Pomimo niezaprzeczalnych korzyści z tego rodzaj pokarmu, należy zawsze skonsultować się z lekarzem przed rozpoczęciem diety trwającej około 10 dni.

Zasady diety

Aby osiągnąć pożądany rezultat, nie szkodzić ciału i ułatwiać odchudzanie, musisz przestrzegać kilku obowiązkowych zasad dotyczących odżywiania.

  • Kasza gryczana i kefir są jedynymi produktami dopuszczonymi do spożycia. Musisz ugotować owsiankę bez użycia soli, przypraw, oleju. Bardziej oszczędne opcje diety gryki mogą obejmować stosowanie niektórych warzyw i owoców, ale w tym przypadku skuteczność będzie niższa.

Uproszczona wersja diety z zielonymi jabłkami

  •  Gryka może być spożywana w nieograniczonych ilościach, gdy pojawia się głód. Jeśli dieta jest podzielona na porcje, z poważnym brakiem jedzenia, powinieneś zjeść kolejną porcję owsianki, w przeciwnym razie istnieje ryzyko „pęknięcia”.
  •  Kefir należy pić nie więcej niż jeden litr dziennie. Pije produkt trzydzieści minut przed posiłkiem lub trzydzieści minut później. Jeśli ta dieta jest zbyt ciężka, wolno pić grykę z kefirem.
  •  Ostatni posiłek powinien nastąpić na cztery godziny przed snem – pomoże to dobrze przyswoić jedzenie, uniknąć zgagi i zmniejszyć obciążenie trzustki. Na godzinę przed snem można wypić szklankę kefiru.
  • Objętość płynu, który należy spożywać dziennie: 1,5–2 litra.
  • Pamiętaj, aby podczas diety przyjmować multiwitaminy, które uzupełnią mikroelementy, których brakuje w kaszy gryczanej i kefirze.
  •  Zgodnie z dietą konieczne jest wykonywanie ćwiczeń fizycznych, aby skóra nie straciła elastyczności. Stres nie powinien być zbyt silny – może wyczerpać ciało. Zaleca się stosowanie kosmetyków zwiększających koloryt i elastyczność skóry..

Aktywność fizyczna z dietą kefirowo-gryczaną

Przy ścisłym przestrzeganiu wszystkich zasad i wytycznych utrata masy ciała może wynosić od trzech i pół do dziesięciu kilogramów. Osobno warto wspomnieć o „wyjściu” z takiej diety. W żadnym wypadku nie należy natychmiast jeść tłustych, smażonych potraw. Po kilku dniach tej diety powinieneś zjeść śniadanie z niskotłuszczowym twarożkiem z chlebem pełnoziarnistym i przygotować na lunch lekką sałatkę z oliwą z oliwek. Drugie spożycie jest dozwolone chude mięso (nie więcej niż 200 g) lub ryby (do 150 g). Na obiad nadaje się 150 g owsianki i szklankę kefiru w 30 minut. Kolejne dni należy stopniowo wprowadzać zupy, owoce, rośliny strączkowe itp..

Kasza gryczana z warzywami po opuszczeniu diety

Przepis na dietę gryki

Aby dieta gryczana pomogła schudnąć, musisz gotować grykę w określony sposób bez utraty składników odżywczych. Istnieją dwa popularne sposoby wytwarzania gryki. Pierwszy sposób gotowania:

  1. Grykę opłucz zimną wodą, opłucz wrzącą wodą.
  2. Wlej jedną szklankę gryki na patelnię, wlej gorącą wodę w stosunku od jednego do dwóch.
  3. Zamknij patelnię pokrywką, zawiń w ciepły koc lub koc.
  4. Umieścić w nocy lub na 8-9 godzin.

Obejrzyj wideo, które szczegółowo opisuje, jak gotować owsiankę na dietę z kefiru i gryki:

Druga metoda gotowania gryki, która pozwoli uzyskać bardziej „ugotowany” i znajomy smak. Jak gotować:

  1. Grykę opłukać wodą, spłukać wrzącą wodą.
  2. Zalej pół szklanki płatków zbożowych dwiema szklankami czystej wody.
  3. Włóż do pieca, zagotuj.
  4. Wyłącz gaz, przykryj, zawiń ręcznikiem lub kocem i pozostaw, aby nalegać na trzy godziny.

Z reguły jedna szklanka gryki wystarczy na jeden dzień, jeśli poczujesz silne uczucie głodu, możesz zaparzyć półtorej szklanki.

Druga metoda gotowania

Głównym daniem w menu dietetycznym kefir-kasza gryczana jest kasza gryczana. Można go stosować w trzech dawkach lub w małych porcjach (5-6 razy) przez cały dzień. Śniadanie powinno być lekkie (około 100 g gotowej gryki), po czym wypija się szklankę kefiru. Na obiad – 200 g kaszy gryczanej, po szklance wody. Kolacja jest taka sama jak śniadanie. W uproszczonej wersji śniadanie można uzupełnić zielonym jabłkiem, a lunch z lekką sałatką warzywną. Między posiłkami pije się kefir (nie więcej niż 1 litr dziennie). Pierwsze dni diety, a także niemożność spożywania gotowej gryki „suchej”, mogą mieszać grykę z kefirem, ale należy pamiętać, że każde uzupełnienie diety innymi produktami lub jednoczesne stosowanie z napojem przyczyni się do mniejszej utraty wagi.

Gotowana kasza gryczana z kefirem

Przeciwwskazania

Dieta, której podstawą jest kasza gryczana i kefir, ma kilka przeciwwskazań:

  • Wszelkie choroby układu trawiennego, które mogą się nasilić po stosowaniu tej diety (upośledzenie czynności wątroby, przewodu pokarmowego);
  • Niskie ciśnienie krwi;
  • Niskie stężenie hemoglobiny
  • Ciąża i laktacja.

Utrata wagi na wynikach

Zdjęcia przed i po utracie wagi

Przed i po diecie gryczanej

Gryczane dziewczyny odchudzające

Wynik odchudzania

Uwaga! Informacje przedstawione w artykule mają jedynie charakter orientacyjny. Materiały tego artykułu nie wymagają niezależnego leczenia. Tylko wykwalifikowany lekarz może postawić diagnozę i wydać zalecenia dotyczące leczenia na podstawie indywidualnych cech konkretnego pacjenta.

Oceń artykuł
Codzienne wskazówki i instrukcje

Klikając przycisk „Prześlij komentarz” wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych i akceptuję politykę prywatności