Dieta na owoce i warzywa na odchudzanie – przykładowe menu na tydzień i przepisy kulinarne

Treść artykułów



Świeże, soczyste owoce nie pozostawiają obojętnym. Dieta owocowo-warzywna jest jednym z najskuteczniejszych systemów odżywiania w celu odchudzania, ponieważ dzięki zróżnicowanemu menu jest łatwa do przenoszenia i pomaga szybko osiągnąć rezultaty. Jeśli zaczniesz jeść owoce w ciepłym sezonie, pomoże ci to schudnąć, a jednocześnie zaoszczędzić, rozwinąć nawyk prawidłowego odżywiania i nasycić ciało niezbędnymi składnikami odżywczymi na kolejny okres chłodnej pogody. Sprawność systemu elektroenergetycznego jest bardzo wysoka..

Czy można schudnąć na owocach i warzywach?

W okresie od lipca do września owoce są bardzo smaczne i zachowują maksymalną ilość witamin, pierwiastków śladowych. W okresie dojrzewania zaleca się rozpoczęcie odchudzania warzyw i owoców. Głównym zadaniem jest wybór wysokiej jakości niskokalorycznej żywności. Dieta jest odpowiednia dla osób z nadwagą i tych, którzy mają dodatkowe kilka kilogramów. Ze względu na dużą ilość błonnika owoce doskonale oczyszczają organizm z toksyn, toksyn, bez zmniejszania tempa metabolizmu.

Owoce, grzyby i warzywa

Czym jest dieta owocowo-warzywna na odchudzanie

Niektóre odmiany owoców mogą osłabiać uczucie głodu, a dzięki hormonowi radości mogą poprawić nastrój osoby odchudzającej się. Dieta na owocach i warzywach w połączeniu z ćwiczeniami fizycznymi daje trwałe rezultaty i pozwala pozbyć się irytującego cellulitu, skutecznie oczyszczając organizm z toksyn i toksyn. Aby nie osłabiać mięśni, nie nadużywaj czasu odżywiania bez białka, ponieważ każda odmiana takiego systemu odchudzania obejmuje własną dietę, dietę i ograniczenia czasowe.

Ograniczenia żywieniowe:

  • łagodna i stopniowa eliminacja toksyn, toksyn;
  • normalizacja metabolizmu;
  • poprawa kończyn dolnych z powodu utraty wagi;
  • wzmocnienie układu odpornościowego organizmu;
  • poprawa stanu włosów, płytek paznokciowych, nabłonka;
  • normalizacja snu.

Istota i zasady diety

Aby organizm nie odczuwał stresu i pragnienia gromadzenia rezerw, w pierwszych dniach nie powinieneś nadmiernie ograniczać się w żywieniu, musisz jeść aż do nasycenia. Najważniejsze jest to, że po kilku dniach ciało zaczyna przyzwyczajać się do zmienionej diety bez głodu. Pomoże to spokojnie przenieść zamiennik zwykłego hot doga na zielone jabłko. Dieta owocowo-warzywna nie ma jasno rozwiniętej diety, możesz jeść absolutnie w dowolnym momencie. Czas trwania techniki odchudzania różni się w zależności od stopnia dotkliwości ograniczeń: od 1 dnia rozładunku do miesiąca.

Zasady diety owocowo-warzywnej:

  • jedz 1500 gramów owoców dziennie;
  • główny udział (0,67%) produktów jest spożywany bez obróbki cieplnej, w postaci surowej (soki, koktajle, sałatki);
  • dozwolonych jest kilka metod gotowania, bez użycia oleju i tłuszczu;
  • stosowanie soli, cukru, pikantnych przypraw jest zabronione;
  • rano możesz zjeść niewielką ilość owoców o wysokiej zawartości kalorii (banan, mango, winogrona);
  • wymagane nawodnienie (dwa litry wody dziennie).

Pokrojone warzywa i owoce

Jakie owoce i warzywa mogą być na diecie

Większość owoców ma niską kaloryczność, więc ich stosowanie jest dozwolone w wielu systemach dietetycznych do odchudzania. Szczególną uwagę należy zwrócić na wielkość porcji i sposób gotowania. Na pewno możesz jeść ogórki, kapustę, pomidory, paprykę podczas odchudzania. Spośród gadżetów należy preferować zielone jabłka, morele, brzoskwinie, śliwki, jagody. Dieta warzywno-owocowa istnieje w różnych formach, które różnią się czasem trwania, a także różnorodnymi pokarmami w diecie. Po osiągnięciu celu odchudzania musisz regularnie spędzać dni na czczo.

Żywność zabroniona podczas odchudzania:

warzywa

Owoce

  • ziemniaki;
  • zielony groszek;
  • miąższ;
  • bakłażan;
  • kalafior.
  • banan;
  • winogrona (słodkie zielone lub różowe);
  • mango;
  • kiwi.

Jak szybko schudnąć na warzywach i owocach

Zanim zaczniesz ograniczać codzienną dietę, musisz przeanalizować różne metody odchudzania dla indywidualnych preferencji, wyznaczyć cel utraty wagi. Na podstawie tych danych możesz wybrać sztywną jednodniową dietę mono lub długoterminowy zrównoważony system żywienia. Do diety dodaje się produkty o wysokim poziomie białka: twarożek, dietetyczne mięso, ryby, otręby. Dieta warzywna jest szybka i skuteczna ze względu na brak tłustych potraw, mąki lub produktów cukierniczych, cukru i produktów mlecznych w diecie.

Zalecenia dotyczące wyboru żywności podczas diety:

  • zielone owoce mają najniższą zawartość kalorii;
  • warzywa mają często mniej kalorii niż owoce;
  • owoce zawierają dużą ilość węglowodanów;
  • warzywa, zioła doskonale uzupełniają dietę, stępiają uczucie głodu;
  • surowe warzywa są zdrowsze;
  • zabrania się dodawania potraw o wysokiej zawartości tłuszczu (mleko, majonez) do potraw;
  • sok z cytryny, jogurt lub kefir (minimalna zawartość tłuszczu), oliwa z oliwek są idealne do sosów;
  • Aby schudnąć i nie zaszkodzić zdrowiu, musisz codziennie zmieniać dietę.

Dzień na czczo

Jednodniowa mono-dieta może pomóc usunąć do 2 kg masy ciała. Ponieważ surowe ograniczenia dietetyczne są dla organizmu stresem, często odbywa się to w dzień wolny. Aby przeprowadzić rozładunek, jedzą 1500 gramów jednego wybranego owocu, dzieląc tę ​​ilość na 5 lub 6 posiłków. Możesz jeść surowe produkty lub robić sałatki, soki, koktajle. Potrawy warzywne można gotować na parze, piec. Owoce i warzywa nie powinny zawierać oleju, soli ani cukru w ​​menu dnia na czczo. Dozwolone do picia:

  • herbata (słaby czarny, zielony, ziołowy);
  • czarna kawa;
  • woda
  • kompot.

Słoiki z kompotem wiśniowo-morelowym i owocowym

Dieta 3 dni warzywa owoce woda

Popularną opcją do oczyszczania i rozładowywania ciała jest trzydniowa dieta owocowo-warzywna. Jedna z głównych zasad dotyczy picia. Możesz używać tylko wody, herbat ziołowych, soków. Ważny jest ścisły schemat picia – pół godziny przed posiłkiem lub czterdzieści minut po posiłku. Po zakończeniu rozładunku białko należy podawać z najwyższą ostrożnością, aby nie spowodować złego samopoczucia w ciele. W przypadku nietolerancji na surowe jedzenie możesz przeprowadzić taką dietę w menu trzeciego dnia. Zabronione dodawanie:

  1. miód;
  2. sól, cukier;
  3. suszone owoce;
  4. słodziki.

Czym jest dieta owocowo-warzywna na trzy dni? Podaj przybliżone menu w tabeli:

Dzień Menu i rekomendacje

Pierwszy (warzywo)

Świeże warzywa, sałatki z dressingiem (sok z cytryny lub rast. Olej, 30 ml dziennie).

Dozwolone jest dodawanie soków, orzechów lub nasion (porcja do 80 gramów dziennie), owoców cytrusowych (cytryna).

Dieta – jedz 5 razy dziennie.

Drugi (owoc)

Świeże owoce (banany zabronione).

Zjedz po dwóch godzinach (porcja do 400 gramów).

Dozwolone jest dodawanie orzechów lub nasion.

Trzeci (połączony)

Śniadanie: sałatka jarzynowa, porcja 200 gramów (surowe buraki, marchew, kapusta, cukinia) z rastrem. masło lub orzechy / nasiona, płatki owsiane.

Obiad: sałatka z dowolnych warzyw (porcja 200 gramów), duszone warzywa (porcja 200 gramów). Do tych zbóż można dodać brązowy ryż lub kaszą gryczaną (porcja 100 gramów), zupę (bulion).

Kolacja: sałatka z kapustą lub sałatą liściastą (porcja 400 gramów).

7 dniowa dieta owocowo-warzywna

W siedmiodniowej metodzie żywieniowej stosowana jest metoda naprzemienna – dni warzywne naprzemiennie z dniami owocowymi. Dieta na owoce i warzywa ma przeciwwskazania. Nie można go stosować w przypadku problemów z żołądkiem i jelitami, nerkami, drogami moczowymi, podczas ciąży lub laktacji. Nawet dla zdrowego ciała taki rozładunek powinien być przeprowadzany w ciągu tygodnia, raz na dwa miesiące. Istnieją zalecenia dotyczące właściwego wyboru produktów podczas odchudzania:

  • jeśli skóra jest sucha, musisz wybrać dojrzałe czerwone owoce;
  • w przypadku tłustej skóry odpowiednie są kwaśne owoce pomarańczy.

Jabłka, Cytrusy I Warzywa

Chociaż ta metoda odżywiania nie oznacza ciągłego uczucia głodu, dzięki niemu możesz usunąć do 8 dodatkowych kilogramów w ciągu tygodnia. Zasady:

  1. Duża przewaga nad innymi systemami żywności – w trybie darmowym posiłków.
  2. Głównym zadaniem jest nauczenie się, jak preferować świeże sałatki od potraw poddanych obróbce termicznej, jak używać oleju roślinnego i niskotłuszczowego jogurtu zamiast sosu.
  3. Gotowanie jest konieczne bez oleju i tłuszczu. Gotowanie z owoców i warzyw to świetna okazja do wypróbowania nietypowych przepisów, zmiany podejścia do wybierania potraw i przeglądu codziennej diety.

Przybliżone menu dni owocowych i warzywnych (śniadanie / lunch / lunch / popołudnie / obiad) patrz tabela:

.Dzień Zestaw naczyń

Warzywo

  • sałatka z marchwi, selera, topinamburu;
  • 2 małe ogórki, 1 pomidor (możesz surowo, możesz sałatkę);
  • cukinia zapiekana lub gotowana;
  • sałatka z rzodkiewki i zieleni;
  • sałatka z pomidorów, cebuli z oliwkami.

Owoc

  • dwa małe jabłka (zielone), mały grejpfrut;
  • sałatka lub koktajl z truskawek, brzoskwini (możesz dodać zielone jabłka lub ananasa);
  • melon lub arbuz;
  • wiśnie, gruszki;
  • owoce cytrusowe (2 małe pomarańcze, 1 grejpfrut).

Dieta białkowa i warzywno-owocowa

Dzięki dodaniu produktów o zawartości białka system żywienia staje się bardziej zrównoważony i dłuższy (od 14 dni do miesiąca). W codziennym menu dodaj orzechy, nasiona, płatki zbożowe, siemię lniane, sezam. Produkty białkowe są wprowadzane znormalizowane:

  • ryby – 150 gramów dziennie, dwa razy w tygodniu;
  • twarożek – do 100 gramów dziennie, 4 dni w tygodniu.

Zbilansowana dieta 1200 kalorii tygodniowo obejmuje obróbkę cieplną niektórych produktów, chociaż dozwolone jest tylko kilka metod gotowania:

  1. wrzenie;
  2. dla pary;
  3. prażenie.

Darada na parze z cytryną

Plusy i minusy diety

Każdy system zasilania ma zalety i wady. Zaletami techniki odchudzania są wysoka wydajność, nasycenie organizmu witaminami, minerałami, poprawa stanu skóry, utrata masy ciała. Wśród wad: występowanie biegunki, biała płytka na języku, ogólne osłabienie, drżenie kończyn. Wady i zalety owoców i warzyw przy odchudzaniu zależą bezpośrednio od decyzji osoby, ponieważ musi on wybierać produkty wysokiej jakości o niskiej zawartości kalorii, monitorować dobre samopoczucie. Zatrzymaj dietę przy pierwszych oznakach złego samopoczucia.

Informacje zwrotne i wyniki

Uwaga! Informacje przedstawione w artykule mają jedynie charakter orientacyjny. Materiały tego artykułu nie wymagają niezależnego leczenia. Tylko wykwalifikowany lekarz może postawić diagnozę i wydać zalecenia dotyczące leczenia na podstawie indywidualnych cech konkretnego pacjenta.

Oceń artykuł
Codzienne wskazówki i instrukcje

Klikając przycisk „Prześlij komentarz” wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych i akceptuję politykę prywatności