Dzień na czczo na kefirze – korzyści i szkody. Recenzje wyników postu na kefirze

Treść artykułów



Dla każdej osoby, niezależnie od tego, czy chce schudnąć, czy nie, konieczne są dni postu. Dietetycy zalecają włączenie dnia na czczo kefiru do cotygodniowej diety w celu usunięcia toksyn i innych szkodliwych substancji z organizmu, oczyszczenia jelit i ustawienia samoczyszczenia organizmu. Takie oczyszczanie pomoże później pozbyć się nadmiaru tłuszczu, ponieważ dobry metabolizm przyczynia się do normalizacji organizmu, w tym kontroli masy ciała.

Funkcje i zasady dotyczące trzymania dni na czczo na kefirze

Aby ustawić ciało na samoczyszczenie, konieczne jest rozładowanie przez 1 dzień raz w tygodniu. Z czasem częstotliwość rozładunku zmniejsza się do 1 raz w miesiącu. To wystarczy, aby znormalizować ciało. W takich dniach kefir można łączyć z innymi produktami, na przykład zbożami, warzywami lub owocami, sokami, twarożkiem, miodem, a nawet czekoladą. Oprócz:

  • Nie używaj soli, cukru.
  • Cukier zastępuje się miodem.
  • Musisz pić co najmniej 2 litry wody dziennie.
  • Spożycie kalorii nie powinno przekraczać 400–600 kcal.

Kefir z nadzieniem owocowym

Korzyści zdrowotne i szkody

Rozładunek kefiru jest przydatną metodą oczyszczania ciała, która pomaga znormalizować jego pracę. Jednak nie zaleca się używania częściej niż 1 raz w tygodniu, a następnie 1 raz w miesiącu, ponieważ takie samoograniczenie nie może już przyczyniać się do poprawy, ale do zmniejszenia metabolizmu. Jeśli zastosujesz go mądrze, możesz osiągnąć następujące pozytywne aspekty:

  • Oczyszczanie przewodu pokarmowego (kefir do rozładunku jest lepszy niż mleko, ze względu na skład bakterii).
  • Poprawa funkcji wątroby.
  • Poprawa składu krwi i jej funkcji.
  • Eliminacja toksyn.
  • Utrata masy ciała.
  • Ulepszenia zdrowia.
  • Odpocznij dla całego ciała.
  • Aktywność wzrasta.
  • Ulepszenia mózgu.

Korzyści z produktów mlecznych

Odmiany dni postu kefiru

Wskazane jest włączenie wyłącznie kefiru do diety na czczo, ale niekoniecznie. Osoba może wypróbować różne diety oparte na kefirze i wybrać taką, która będzie dla niego najbardziej akceptowana. Istnieje wiele diet mieszanych. Oto 7 rodzajów diet, które można stosować podczas rozładunku: czysty kefir, jabłko, gryka, z otrębami, twarożkiem, warzywami lub owocami, ogórek. Elena Malysheva opowie Ci więcej o dniach postu w tym filmie:

Opcja czyszczenia

Czysty rozładunek kefiru składa się wyłącznie z kefiru. Inne produkty nie mogą być spożywane nawet w małych ilościach, ale możesz użyć innego kefiru, na przykład z nadzieniem owocowym, bioeterem lub niskotłuszczowym. W ciągu dnia możesz wziąć jedną z nich lub wszystkie naraz. Konieczne jest również picie dużej ilości wody (2 l / dzień). Aby taka dieta nie zaszkodziła ciału, należy ją przygotować: płynnie wchodzić i wychodzić z diety. Więc na obiad przed dniem rozładunku i na śniadanie wolno jeść tylko lekkie posiłki i nie przejadać się.

Dieta monokefirowa

Na kaszy gryczanej

Dieta rozładowcza na bazie kefiru z kaszą gryczaną składa się z 1 szklanki gryki i 1,5 litra kefiru. Grykę należy spożywać na parze (wieczorem przed dniem rozładunku zalać 1 szklanką wrzącej wody, owinąć, umieścić w ciepłym miejscu), nie solić. Taką kaszą gryczaną można napełnić się kefirem lub zmyć go. Doprawianie zielenią jest dozwolone. Na dzień musisz zjeść całą codzienną normę kefiru i gryki. Jest to dobra opcja dla tych, którzy nie są łatwo ograniczyć się do dużych ilości jedzenia lub potrzebują energicznego odżywiania. Inną opcją dietetyczną jest kefir z ryżem.

Rozładunek gryki

Dzień rozładunku jabłek

Do rozładunku w ten sposób potrzebujesz 1,5 kg jabłek, 1 litr kefiru i 1,5 litra wody. Jabłka i kefir stosuje się naprzemiennie, w odstępie co najmniej 1 godziny, nie zapomnij też pić wody. Taka dieta nie tylko oczyści przewód pokarmowy, ale także usunie toksyny nagromadzone w ciele – taka jest jego cecha. Korzystnie wpływa na wiele procesów zachodzących w organizmie, wzbogaca go w witaminy, korzystnie wpływa na pracę narządów i ogólne samopoczucie..

Rozładunek jabłkami

Twaróg kefirowy

Do takiego rozładunku potrzebny będzie twarożek (400 g), kefir (1 l), a także miód i jagody (w razie potrzeby). Jest to jeden z niewielu sposobów, który pozwala wzbogacić dietę rozładowującą w miód i owoce. W ciągu dnia musisz pić kefir 5-6 razy i jeść twarożek w małych porcjach. Mogą mieszać, jeść osobno lub łączyć w jednym posiłku. Twarożek może być aromatyzowany miodem i dowolnymi jagodami, kefir jest również Twoim wyborem. Dobra opcja dla tych, którzy nie są łatwo ograniczyć się do różnych potraw.

Rozładunek serem

W połączeniu z owocami i warzywami

Jednodniowa dieta z owocami i warzywami na kefirze wymaga użycia pewnej ilości tych produktów, która jest dla Ciebie wygodna, ale nie możesz przejadać się. Warzywa, owoce, orzechy mogą jeść w różnych postaciach – w sałatkach, w całości, w postaci jogurtu (zmiażdżony w blenderze w stanie miąższu, oblany kefirem). Zabrania się podgrzewania produktów, a także soli, cukru. Pamiętaj, aby wypić 1 szklankę kefiru przed snem.

Rozładunek bananów i innych owoców

Aby oczyścić ciało i zmniejszyć wagę otrębów

Rozładunek polega na przyjęciu wyłącznie otrębów (2 łyżki. Łyżki 3 r / d) i kefiru (1,5 l). Otręby moczy się lub popija wodą (1 szklanka). Kefir pije się w odstępach czasu lub podczas przyjmowania otrębów. Otręby zawierają błonnik, ogromną ilość przydatnych substancji, przyczyniają się do intensywnego oczyszczenia organizmu, przewodu pokarmowego z toksyn, toksyn, nagromadzonego kału (lepiej zaplanować na weekend). W przeddzień takiego dnia musisz zjeść 3 łyżki. otręby łyżkowe, popijając 2-3 łyżkami. woda (przez 1-2 godziny), aby przygotować organizm na zmianę diety. Otręby można zastąpić płatkami owsianymi.

Otręby otrębowe kefirowe

Twoja codzienna dieta podczas takiego rozładunku będzie składać się z ogórków (1 kg), kefiru (0,5 l), ziół, niewielkiej ilości sera feta (w razie potrzeby):

  1. Śniadanie – sałatka z ogórkami (200 g), zioła, bez soli. Po 20 minutach wypij 1 szklankę kefiru.
  2. Drugie śniadanie – 200 g ogórków bez kefiru.
  3. Obiad – sałatka z ogórków (200 g), warzywa nasączone serem feta. Pij wodę po 20 minutach.
  4. Przekąska – 200 g ogórków.
  5. Kolacja – sałatka z ogórkami, ziołami w oleju roślinnym lub oliwy z oliwek.
  6. Druga kolacja (przed snem) – 1 szklanka kefiru.

Rozładunek ogórków

Przeciwwskazania

Zdrowy człowiek na czczo kefir przyniesie korzyści, ale jeśli występują pewne problemy zdrowotne, taka dieta może zaszkodzić. Zagrożone są ludzie:

  • Z nietolerancją mleka i produktów mlecznych.
  • Problemy żołądkowo-jelitowe (zaburzenia błon śluzowych, biegunka, zapalenie błony śluzowej żołądka, perforacja, pęknięcia).
  • Z ogólną słabością ciała (z powodu choroby, niedożywienia).
  • Podczas ciąży laktacja (rozładunek jest dozwolony tylko za zgodą lekarza).
  • Jeśli to konieczne, weź leki, których nie można łączyć z produktami mlecznymi..

Dieta kefirowa: przeciwwskazania

Recenzje skuteczności dni postu na kefirze

Korzyści z rozładunku kefiru

Uwaga! Informacje przedstawione w artykule mają jedynie charakter orientacyjny. Materiały tego artykułu nie wymagają niezależnego leczenia. Tylko wykwalifikowany lekarz może postawić diagnozę i wydać zalecenia dotyczące leczenia na podstawie indywidualnych cech konkretnego pacjenta.

Oceń artykuł
Codzienne wskazówki i instrukcje

Klikając przycisk „Prześlij komentarz” wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych i akceptuję politykę prywatności