Jak schudnąć na jajach – korzyści i szkody wynikające z diety jajecznej, tygodniowego menu i przeciwwskazań

Treść artykułów



Odpowiedź na pytanie, czy jaja są naprawdę skuteczne w odchudzaniu, jest pozytywna, ale ważne jest, aby wiedzieć, jak iw jakiej formie je stosować – surowe, gotowane lub białko z żółtkiem oddzielnie. Każda opcja ma konkretne zalecenia, obserwując, które możesz osiągnąć piękną, szczupłą sylwetkę. Podstawą wprowadzenia takiego produktu do diety jest jego niskokaloryczna zawartość i duża liczba białek w kompozycji. Ponadto zawiera witaminy, składniki odżywcze i minerały. Jeśli jesteś zainteresowany tym, czy można schudnąć na jajach, zapoznaj się z poniższymi informacjami.

Czy można jeść jajka podczas odchudzania?

Debata na temat złego cholesterolu w jajach i jego szkodliwości dla zdrowia trwa do dziś, ale mimo to ten produkt jest zalecany do odchudzania, a nawet otyłości. Wszystko z powodu niskiej zawartości kalorii – tylko około 70 kcal w jednym kawałku. Białko w swoim składzie nie ma z natury analogów, dlatego jest tak niezbędne dla organizmu. Z tego powodu jaja do utraty wagi są nawet konieczne, ale w odpowiednich ilościach. Ze względu na zawartość około 4 g tłuszczu w żółtku wolno go jeść nie częściej niż raz w tygodniu. Białko można jeść częściej, ponieważ stanowi ono podstawę mięśni.

Gotowany

Idealną opcją utraty wagi jaj jest użycie ich gotowanych. W takim przypadku nie ma ryzyka zarażenia salmonellozą. Nawet po prostu zjedzenie jednego jajka lub omleta zamiast kanapek z kiełbasą rano, już przyniesiesz ciału więcej korzyści. Używając tego śniadania regularnie, zaczniesz schudnąć. Czy na diecie można jeść jajka na twardo? Mogą być spożywane nawet wieczorem, ale tylko jedna rzecz, a nie codziennie. Najlepszą opcją jest użycie gotowanych jaj do utraty wagi nie w całości i pozostawienie na obiad tylko białka, dodając do niego zieleninę. Kilka dodatkowych rekomendacji dotyczących ostatniego posiłku:

  1. Jajka na twardo w nocy w celu utraty wagi można jeść nie później niż 2-3 godziny przed snem.
  2. Jeśli zamierzasz iść spać po kolejnych 4-5 godzinach, będziesz musiał zrobić drugą kolację z niskotłuszczowego twarogu, szklanki kefiru lub 1-3 gotowanych białek.

Połówki gotowanego jajka

Surowy

Surowe jajka są często spożywane przez sportowców. Robią koktajle proteinowe, które piją na czczo. Stąd moda poszła na surowe jajka do odchudzania, chociaż nie jest to wcale konieczne. Ciało zużywa tę samą ilość energii na przetwarzanie surowej i gotowanej żywności. Pod względem kalorii nie różnią się również. Ponadto gotowane białko jest w pełni wchłaniane, a surowe białko – tylko 70%. Jeśli nadal decydujesz się na tę drugą opcję, kup jaja przepiórcze lub kurze, ale nie kaczkę.

Smażona

Jajka na twardo szybko się nudzą i prawie wszyscy lubią jajka sadzone o wiele bardziej. W takim przypadku ważne jest prawidłowe przygotowanie naczynia, aby nie okazało się, że nie ma zbyt dużej ilości kalorii. Do jajecznicy użyj patelni nieprzywierającej. Więc możesz gotować bez oleju, tylko kropla oliwy nie zaszkodzi. Dla smaku dozwolone jest dodawanie czosnku, krewetek, soli morskiej, grzybów lub sera. Jajka sadzone w oleju są dopuszczalne nie częściej niż raz na 7-10 dni.

Jak schudnąć na jajach

Istnieje wiele opcji diet białkowych, których głównym dozwolonym produktem są po prostu jajka. Takie systemy żywnościowe ograniczają spożycie węglowodanów. Okazuje się, że dieta zawiera dużo białek, dzięki którym organizm zaczyna przetwarzać własne rezerwy tłuszczu w energię. Ponadto możesz jeść nie tylko kurczaka. Przepiórka zasługiwała na dobre recenzje ze względu na hipoalergiczność. Przeciwnie, jaja dietetyczne są słabo wchłaniane przez organizm.

Surowe jaja kurze

Dieta jajeczna

Opcje diety jajecznej można wymieniać przez długi czas, ale jedną z najbardziej skutecznych jest mono-dieta kefirowa. Jest bardzo prosty, łatwy do przenoszenia i daje dobre wyniki. Za tydzień możesz stracić do 5-7 dodatkowych kilogramów. Głównym warunkiem jest spożywanie 2 jajek dziennie na śniadanie i picie do 1,5 litra kefiru dziennie. W zależności od dnia diety należy do nich dodać inne produkty:

  • pierwszy – 4 gotowane ziemniaki;
  • drugi – 150-200 g piersi z kurczaka;
  • trzeci – do 150-200 g chudej wołowiny;
  • czwarty – 150-200 g chudej ryby;
  • po piąte – do 1 kg jabłek lub sałatek warzywnych;
  • szósty i siódmy – tylko kefir, woda i 2 jajka.

Kolejna skuteczna opcja diety oparta jest na skutecznym połączeniu jaj z owocami cytrusowymi. Według niektórych recenzji w trakcie tego procesu możesz stracić do 9 kg w ciągu jednego tygodnia. Dieta na każdy dzień diety w tabeli:

Dzień tygodnia

Śniadanie

Obiad

Obiad

poniedziałek

2 jajka na twardo +

Pomarańczowy

Kurczak Gotowany (150 g)

200 g kurczaka, szklanka niskotłuszczowego kefiru

wtorek

Szklanka świeżo wyciśniętego soku

150 g kurczaka

pomarańcza, szklanka mleka

środa

Zielona herbata

Porcja gotowanego mięsa, grejpfruta

Gotowany kurczak

czwartek

Omlet

Około 200 g kurczaka z sałatką warzywną

Pomarańczowy (2 szt.)

piątek

Gotowana Sałatka Marchewkowa

Szklanka soku cytrusowego

200 g duszonej ryby

sobota

Pomarańcza, 150 g twarogu

Pomarańczowy (2 szt.)

Niegazowana woda mineralna

niedziela

Pomarańczowy

200 g mięsa, grejpfrut

Utrata masy ciała z żółtkiem

Niech białko będzie wykorzystywane częściej do utraty wagi, żółtko jest uważane za nie mniej skuteczne w tym obszarze. Z tego powodu dieta żółtkowa jest dziś bardzo popularna. Pomaga nie tylko pozbyć się nadwagi, ale także oczyścić ciało. Unikalny skład chemiczny żółtka z całkowitym brakiem węglowodanów zapewnia normalizację trawienia i zapobiega odkładaniu się tłuszczów. Ale dieta żółtkowa ma wiele przeciwwskazań:

  • ze względu na zawartość złego cholesterolu nie nadaje się do miażdżycy;
  • z indywidualną nietolerancją;
  • choroba sercowo-naczyniowa i kamica moczowa.

Żółtko i skorupa

Nie można nadużywać żółtek – ich codzienna norma to 1-2 sztuki. Jeden kurczak to dwie przepiórki. Żółtka można jeść gotowane lub smażone, ale tylko na oliwie z oliwek lub na parze, najlepiej na śniadanie. Gotowanie powinno zająć 7-10 minut. Żółtko nabierze struktury najbardziej odpowiedniej do asymilacji przez ciało. Najlepsze jest ich połączenie z owocami cytrusowymi. Ważne jest, aby pić co najmniej 1,5 litra wody dziennie. Inne dozwolone produkty dietetyczne dla żółtka to:

  • ryby, morze lub rzeka;
  • odtłuszczone produkty mleczne i mleko;
  • warzywa;
  • chude mięso;
  • czysta woda, woda mineralna, zielona herbata, wywary ziołowe;
  • owoce, ale nie winogrona i nie banan.

Uwaga! Informacje przedstawione w artykule mają jedynie charakter orientacyjny. Materiały tego artykułu nie wymagają niezależnego leczenia. Tylko wykwalifikowany lekarz może postawić diagnozę i wydać zalecenia dotyczące leczenia na podstawie indywidualnych cech konkretnego pacjenta.

Oceń artykuł
Codzienne wskazówki i instrukcje

Klikając przycisk „Prześlij komentarz” wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych i akceptuję politykę prywatności