Jak schudnąć po porodzie podczas laktacji

Treść artykułów



Narodziny dziecka dla wielu stają się długo oczekiwanym i radosnym wydarzeniem. Dalsze życie rodziców, a zwłaszcza matki, dostosowuje się do jego zainteresowań. Ale dziewczyna zawsze pozostaje dziewczynką, musi wyglądać atrakcyjnie, więc pojawia się pytanie, jak schudnąć po urodzeniu matki karmiącej w domu. Ważne jest, aby opracować taką dietę i program treningowy, aby nie zaszkodzić zdrowiu i dziecku. Niektórzy uważają, że nie można schudnąć podczas karmienia piersią, co nie jest prawdą..

Od czego zacząć odzyskiwanie po porodzie

Dziewczynka po porodzie bawi się z dzieckiem

Nie możesz ostro przejść na dietę, zmniejszyć dietę matki karmiącej dla noworodka, aby zmniejszyć wagę. Głównym zadaniem po powrocie do formy jest odpowiednia organizacja jedzenia, a nie redukcja kalorii. System ten nazywa się dietą poporodową dla młodych matek, ale to nieprawda. Ważne jest, aby jeść coś, co nie szkodzi mleku dla dziecka, dlatego powinieneś wybrać odpowiednie produkty do odchudzania i porzucić te, które mogą zaszkodzić dziecku i twoim formom. Po porodzie powinieneś dać sobie lekką aktywność fizyczną, wykonać proste ćwiczenia dla karmiących młodych matek.

Dieta odchudzająca dla matek karmiących

Im bardziej kobieta je po porodzie, tym szybciej przybiera na wadze i nadwaga, duży brzuch młodej matki, karmienie piersią jest powodem stresu, zmartwień. Z pewnością wpłyną na ilość i smak mleka, dlatego odchudzanie jest po prostu konieczne. Główną zasadą w tym przypadku jest zdrowe jedzenie w małych porcjach. Jakakolwiek ścisła dieta dla młodych matek karmiących po porodzie w celu zmniejszenia masy ciała jest niedopuszczalna, jeśli Twoim celem jest utrata masy ciała z HS. Musisz sporządzić menu na podstawie listy przydatnych produktów, z wyłączeniem szkodliwych.

Co mogę jeść

Dziewczynka przestrzega diety matek karmiących

  1. Owsianka (owies, proso). Najlepsze na śniadanie dla młodych matek, możesz je wymieszać z twarogiem.
  2. Owoce (jabłka, gruszki, winogrona).
  3. Warzywa (duszone, gotowane). Kalafior, Buraki, Cukinia, Marchewka.
  4. Gotowana ryba.
  5. Gotowane jajka.

Są uwzględnione na liście tego, co warto karmić matkę, aby schudnąć: sfermentowane pieczone mleko, twarożek, kwaśna śmietana, kefir i mleko, filet z drobiu i cielęcina. Najważniejsze, aby nie przesadzić, z powodu produktów mlecznych zaczyna się obfite uwalnianie mleka, z którym dziecko po prostu nie może sobie poradzić. Zawartość tłuszczu w twarogu i mleku nie jest szczególnie ważna przy karmieniu piersią, ponieważ dziecko potrzebuje tylko pierwiastków śladowych dostarczanych z tymi produktami. Młode matki karmiące piersią potrzebują pokarmów bogatych w jod i żelazo, które znajdują się w orzechach, wątrobie, owocach morza, jajach.

Zabronione produkty do karmienia piersią

  1. Produkty mączne (chleb, bułki).
  2. Makaron.
  3. Smażone warzywa.
  4. Tłuste mięso.
  5. Alkohol.
  6. Żywność w puszkach.

Wyklucz z karmienia piersią młode matki, które powinny być wędzone, solone, pikantne i smażone. Możesz jeść orzechy, ale ściśle kontroluj ich ilość: one i nasiona są produktami „niewidocznymi”, bardzo trudno je jeść, a zawartość kalorii w nich przekroczy połowę dziennej normy, która jest szkodliwa dla utraty wagi. Jeśli naprawdę chcesz, możesz jeść bułki co 3 dni.

Młoda matka ćwiczy z dzieckiem

Co może jeść matka karmiąca? Istnieje wiele różnych przepisów dietetycznych na odchudzanie młodych matek karmiących piersią, które chcą schudnąć, usunąć brzuch po porodzie. Można je przygotować w różne dni: upewnij się, że dzienna liczba kalorii, dozwolonych potraw nie przekracza dziennej normy. Aby powrócić do poprzedniej wagi, usuń żołądek i schudnij, codzienna dieta matek po porodzie w celu utraty wagi powinna obejmować:

  • Mięso – 200 g.
  • Warzywa na parze lub świeże – 600 g.
  • Ser – 40 g, twarożek – 90 g.
  • Owoce – 350 g.
  • Produkty z kwaśnego mleka – 500 g.
  • Masło – 25 g.
  • Olej z oliwek, kukurydzy lub słonecznika – 25 g.
  • Słodycze lub cukier – 50 g.

Co może jeść matka karmiąca?

Większość ludzi uważa, że ​​odżywianie w celu zmniejszenia masy ciała może nie być smaczne, biorąc pod uwagę, ile ograniczeń dotyczą matki po ciąży. Aby to zrobić, poniżej znajdują się przepisy na dietetyczne posiłki dla wszystkich, którzy nie wiedzą, jak schudnąć po porodzie w domu matek karmiących. Przepis obejmuje tylko dozwolone potrawy, a gotowanie zajmie trochę czasu.

Gryka z pasztecikiem w szczególny sposób

  1. Będziesz potrzebował czosnku, cebuli, mięsa mielonego, kaszy gryczanej, sera, oliwek lub oliwek, soli morskiej, cukinii.
  2. Posiekaj czosnek i cebulę, wymieszaj z mielonym mięsem i solą do smaku. Mięso mielone można przygotować z kilku rodzajów mięsa.
  3. Zaślep kotlety i włóż do patelni, dodaj trochę wody i doprowadź do połowy. Jeśli masz podwójny bojler lub wolnowar, użyj ich lepiej.
  4. Na wierzchu kotletu połóż krążek cebuli, kółko cukinii.
  5. Po 3 minutach zgłoś pół pokrojoną oliwkę lub tarty ser oliwkowy.
  6. W razie potrzeby – dodaj wodę, przykryj patelnię pokrywką, doprowadzaj do gotowości.
  7. Podawać z kaszą gryczaną.

Ryż Gulaszowy

  1. Do gotowania potrzebujesz ryżu, liścia laurowego, mąki, cebuli, wołowiny, marchwi, soli morskiej.
  2. Pokrój wołowinę w cienkie plastry o długości 5-7 cm, wlej wodę, aby delikatnie przykryła mięso i podpalić.
  3. Po zagotowaniu wody spuść ją. Musisz gotować na drugim bulionie.
  4. Poczekaj, aż mięso wołowe będzie miękkie, dodaj odrapane marchewki, starannie posiekaną cebulę, trochę mąki. Sól dla smaku.
  5. Dokładnie opłucz ryż, moczyć przez 120 minut. Zagotuj w lekko słonej wodzie.
  6. Podawać gulasz z ryżem, sosem marchewkowym, cebulą.

Gulasz ziemniaczany z mięsem

  1. Do gotowania potrzebujesz chudego mięsa wieprzowego, indyka lub wołowiny, marchewki, cebuli, ziemniaków, soli morskiej, liści laurowych.
  2. Zetrzeć marchewki, cebulę, ziemniaki, pokroić mięso w kostkę.
  3. Musisz gotować w powolnej kuchence, podwójnym bojlerze lub patelni. Włóż mięso i warzywa do miski, dodaj trochę wody, liść laurowy i wlej trochę wody. Podczas gotowania w powolnej kuchence woda nie jest potrzebna.
  4. Czas gotowania średnio 45 minut. Zależy od wielkości kawałków mięsa.

Jak szybko przywrócić sylwetkę po porodzie w domu

Dziewczyna angażuje się w fitness z dzieckiem

Zrównoważona dieta pomoże schudnąć młodej matce karmiącej. Aby usunąć żołądek po porodzie, musisz uprawiać sport, ćwiczenia są skutecznym sposobem na odchudzanie. Ćwiczenia należy wykonywać ostrożnie, ponieważ przeciążenie znacznie zakłóca gojenie macicy i pęknięcia. Nawet w przypadku łatwych i udanych porodów możesz rozpocząć trening dla młodych matek karmiących po 7 tygodniach. Jeśli zaczniesz wcześniej niż po półtora miesiąca, proces gojenia, laktacja może zostać zakłócona..

Usuń brzuch poporodowy

Jeśli chodzi o brzuch, wszystkie młode matki po porodzie powinny zrozumieć, że rozciągnięcie mięśni zajęło 9 miesięcy, nie należy oczekiwać, że szybko powrócą do poprzedniego stanu. Może to potrwać do 6 miesięcy, a tempo utraty wagi zależy od tego, czy jest to pierwsze dziecko, czy w czasie ciąży osiągnięto mniej niż 13 kg, czy karmisz piersią. Aktywność fizyczna podczas ciąży pomoże Ci szybciej zmniejszyć żołądek. Aby przywrócić napięcie mięśni brzucha i zmniejszyć wagę, młode matki muszą wykonać:

  • skręcanie – ćwiczenie na prasie, wykonaj 15-20 razy w jednym podejściu;
  • mostek pośladkowy – leżąc na podłodze, zegnij kolana, podnieś miednicę do góry, obciążając pośladki i brzuch;
  • podnoszenie prostego pleców leżącego – podobnie jak skręcanie, ale ładunek spada bardziej na dolną część pleców, wzmacnia mięśnie pleców;
  • ćwiczenie „deska” – doskonałe ćwiczenie statyczne do treningu wszystkich mięśni brzucha, pleców, ramion i bioder.

Gimnastyka rano

Najlepszym początkiem dla młodych matek karmiących, które chcą stracić zbędne kilogramy, będzie stosowanie różnego rodzaju gimnastyki opartej na pilatesie, jodze i medytacji. Praktyki te są w stanie przekształcić figurę na dowolnym etapie, korzystnie wpływają nie tylko na zewnętrzny, ale także na wewnętrzny stan osoby. Szczególnie przydatna będzie walka z takim treningiem ze stresem, który nieuchronnie nastąpi po porodzie. Plus te techniki – można je łatwo przeprowadzić samodzielnie w domu. Pozwoli to zaoszczędzić pieniądze i pozostać młodą matką obok swojego dziecka.

Przydatność do karmienia piersią

Dziewczyna robi gimnastyka z małym dzieckiem

Młode matki po porodzie otrzymują aktywność fizyczną nawet w życiu codziennym. Bezproblemowe i ciągłe zamieszanie wokół dziecka jest również rodzajem ćwiczeń, które spalają kalorie. Codzienne spacery z dzieckiem w „kangurze” – pełnoprawnej gimnastyce dla młodych matek karmiących po porodzie, z zauważalnym obciążeniem mięśni pleców, brzucha. Naturalny wzrost „masy roboczej” następuje wraz ze wzrostem dziecka. Podczas spaceru młode matki po porodzie wzmacniają biodra, brzuch i boki. Jeśli chcesz wrócić na siłownię, należy przestrzegać następujących zaleceń:

  1. Podczas i po ciąży basen jest przydatny dla młodych matek, jest zalecany do karmienia piersią.
  2. Na siłowni wszystkie ćwiczenia należy wykonywać bez obciążenia. Praca z ciężarkami może wywoływać tworzenie się kwasu mlekowego, który nada nieprzyjemny smak mleku matki..
  3. Młodej matce zabrania się wszelkich ćwiczeń aerobowych: biegania, aerobiku klasycznego, stepu itp. Podczas ćwiczeń cardio traci się dużo płynów, co jest szkodliwe dla organizmu podczas karmienia piersią.
  4. Unikaj ćwiczeń, które mogą zranić klatkę piersiową..
  5. Podczas wykonywania ruchów, w których klatka piersiowa oscyluje i drży, pamiętaj o użyciu specjalnego biustonosza, który ją podtrzymuje.
Oceń artykuł
Codzienne wskazówki i instrukcje

Klikając przycisk „Prześlij komentarz” wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych i akceptuję politykę prywatności