Jak schudnąć podczas ciąży bez szkody dla dziecka – diety, zabronione jedzenie i ćwiczenia

Treść artykułów



Właściwa utrata masy ciała podczas ciąży powinna być w pełni zrównoważona poprzez dobór produktów i skuteczne ćwiczenia, aby nie zaszkodzić nienarodzonemu dziecku. Zaleca się skonsultowanie się z lekarzem przed rozpoczęciem zabiegu i sprawdzenie, czy istnieją przeciwwskazania do aktywności fizycznej i diety niskokalorycznej.

Czy można schudnąć podczas ciąży?

Odsetek osób otyłych rośnie, do tej grupy należą również kobiety w ciąży. Lekarze, którzy wcześniej kategorycznie stwierdzili, że nie wolno uciekać się do utraty wagi, zgadzają się, że utrata masy ciała podczas ciąży jest normalną praktyką, która nie zakłóca ciąży. W takim przypadku należy upewnić się, że dziecko dodaje kilogramy, a waga matki zmniejsza się.

W niektórych przypadkach utrata masy ciała jest niezbędnym środkiem w celu złagodzenia stanu matki. Kobieta z nadwagą jest znacznie trudniejsza do zniesienia swojej pozycji. Cierpi na obrzęk, zatrucie, wysokie ciśnienie krwi, wahania nastroju. Aby wybrać odpowiedni system odchudzania podczas ciąży, musisz skonsultować się z dwoma lekarzami – dietetykiem i ginekologiem.

Jak schudnąć kobiety w ciąży

O wiele łatwiej jest, jeśli kobieta przestrzega zdrowego stylu życia przed zajściem w ciążę, wówczas będzie jej łatwiej przestrzegać ograniczeń żywieniowych. Utrata masy ciała u kobiet w ciąży powinna opierać się na zaleceniach lekarza dotyczących diety. Przez cały okres rodzenia dziecka uważa się za normalne, jeśli kobieta przybiera na wadze około 11-16 kg. Obejmuje to wagę:

  • płód – 3-3,5 kg;

  • łożysko – 5-6,5 kg;
  • płyn owodniowy – 0,6-1 kg;
  • tkanka tłuszczowa – 3-5 kg.

Masa gruczołów sutkowych, tkanek macicy i objętość krążącej krwi wzrasta. Aby poprawnie obliczyć tygodniowy wzrost, musisz wiedzieć, ile ważyła przyszła mama przed rozpoczęciem ciąży. Dzięki wczesnej rejestracji łatwiej jest dowiedzieć się, kiedy waga zaczyna rosnąć, przekraczając normę. Aby prawidłowo przygotować dietę, musisz wziąć pod uwagę okres i chorobę w ciąży.

Dziewczyna w ciąży, jedzenie sałatki

W 1 trymestrze ciąży

W pierwszych tygodniach ciąży utrata masy ciała jest dozwolona zgodnie ze zwykłym schematem. Po 8 tygodniach pojawiają się objawy, takie jak nudności, zmiana preferencji smakowych. W tej chwili bardzo trudno jest wyzdrowieć, więc niewielki spadek masy ciała podczas ciąży w pierwszym trymestrze ciąży, który występuje z powodu zatrucia, jest uważany za normalny. Jeśli przyszła matka nie odczuwa niedogodności w czasie ciąży, możesz nadal jeść zwykłe potrawy, eliminując przekąski i regularnie ważąc siebie.

W drugim trymestrze ciąży

Drugi trymestr pochodzi z 14 tygodnia. Wzrost w tym czasie ciąży na tydzień powinien wynosić około 500-800 g, jeśli ta liczba jest większa, waga kobiety wzrośnie. Będzie duszność, ciężkość nóg, trudno będzie robić codzienne spacery. Na tym etapie powinieneś skonsultować się z dietetykiem i dowiedzieć się, jak schudnąć podczas ciąży 2 trymestru. Proste zasady pomogą zmniejszyć tygodniowy przyrost i schudnąć:

  1. Weź jedzenie 5-6 razy dziennie w porcjach 150-200 g.

  2. Wyklucz kawę i kakao, zastąp je herbatkami ziołowymi, napojami owocowymi i naturalnymi sokami.
  3. Zamiast słodyczy są suszone owoce, owoce kandyzowane, marmolada, galaretka.
  4. Preferuj gruby chleb żytni lub owsiany.
  5. Dodaj więcej warzyw do menu, ograniczając spożycie ziemniaków do 1 raz dziennie.
  6. Unikaj smażonych, wędzonych potraw, duszonych, gotowanych, gotowanych na parze, pieczonych.
  7. Pij czystą wodę co najmniej 1,5 litra w ciągu dnia.
  8. Wykonuj proste ćwiczenia fizyczne, chodź.

W 3 trymestrze

Od 28 do 40 tygodni płód aktywnie rośnie, a przyrost masy ciała jest szybszy. Kobieta powinna monitorować regularne uwalnianie jelit i pęcherza. Jeśli płyn i kał zaczną się gromadzić w ciele kobiety w ciąży, doprowadzi to do obrzęku, gromadzenia się dodatkowych kilogramów. Musisz przestrzegać zwykłej diety, częściej odpoczywać, postępować zgodnie z zaleceniami lekarza dotyczącymi odchudzania.

Dziewczyna w ciąży robi ćwiczenia

Jak schudnąć w ciąży bez szkody dla dziecka

Aby nie zaszkodzić dziecku podczas odchudzania i nie komplikować zdrowia, należy starannie opracować dietę, w tym pokarmy bogate w witaminy. Kobieta w ciąży musi pić:

  • pierwiastki śladowe: jod, wapń, żelazo, magnez;

  • witaminy: E, A, PP, C, B;
  • błonnik;
  • białka
  • węglowodany.

Jeśli wszystkie składniki są obecne w menu zamiast fast foodów, skorzystają zatem na pytaniu wielu kobiet o to, czy można schudnąć podczas ciąży bez szkody dla dziecka, lekarze reagują pozytywnie. Umiarkowana aktywność fizyczna jest również dobra dla zdrowia. Ćwiczenia pod nadzorem specjalisty pomogą utrzymać napięcie mięśniowe.

Dieta macierzyńska na odchudzanie

Prawidłowa dieta podczas ciąży w celu zmniejszenia masy ciała zapewnia codzienne zapotrzebowanie matki i płodu na witaminy. Pokarmy dietetyczne nie są zalecane, aby zmniejszyć, lepiej jest robić małe porcje. Pamiętaj, aby mieć takie produkty w ciężarnym menu:

  • mięso;

  • warzywa: kapusta, papryka, pomidory, bakłażan;
  • ryba;
  • jajka
  • orzechy
  • kefir i mleko;
  • orzechy
  • płatki: kasza gryczana, brązowy ryż, płatki owsiane, jęczmień.

Należy zachować równowagę pokarmów białkowych, tłustych i węglowodanowych lub BJU:

  • białka – 110-135 g;

  • tłuszcze – 25-30 g;
  • węglowodany – 200-240 g.

Pokarmy bogate w węglowodany są spożywane na śniadanie. Na lunch wybierz białkowe jedzenie, zamiast obfitego obiadu, zaleca się wypicie szklanki kefiru lub zjedzenie sałatki. Niemożliwe jest wykluczenie potraw mięsnych z diety, ponieważ staje się to przyczyną pojawienia się niedokrwistości u kobiety w ciąży. Możesz korzystać z bezpiecznych systemów żywieniowych w czasie ciąży. Liczba kilogramów w diecie Ducana, mięso bez soli, jest znacznie zmniejszona. Dni postu pomogą ci schudnąć. Jeden produkt jest wybierany i spożywany w ciągu dnia – czerwona ryba, jabłka, twarożek, seler.

Ryż brązowy w głębokim talerzu

Ćwiczenia odchudzające w ciąży

Centra fitness są zarezerwowane na zajęcia specjalne. Kobiety są pogrupowane według czasu, aby wykonać ćwiczenia odchudzające. Warunkiem jest skonsultowanie się z lekarzem. Możesz sam wybrać lekcje, słuchając swoich uczuć i nie uciekając się do nadmiernych obciążeń. Najbardziej skuteczne są:

  1. Joga. Kompleks obejmuje statyczne asany z prawidłowym oddychaniem. Jeśli zastosujesz się do zaleceń trenera, utrata masy ciała w czasie ciąży nastąpi szybko.

  2. Pływanie. Aktywny aerobik w wodzie jest przeciwwskazany dla kobiet w ciąży, ale można pływać w basenie pod okiem instruktora.
  3. Pieszy. Ten rodzaj treningu podczas ciąży obejmuje spacery na świeżym powietrzu i ćwiczenia na bieżni z regulowaną małą prędkością..
  4. Lekcje Fitball. Pomagają prowadzić treningi odchudzające, zmniejszają obciążenie kręgosłupa i przygotowują się do porodu.

1 USD

Oceń artykuł
Codzienne wskazówki i instrukcje

Klikając przycisk „Prześlij komentarz” wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych i akceptuję politykę prywatności