Jakie pokarmy spalają tłuszcz

Treść artykułów



W życiu każdej osoby przychodzi moment, w którym zaczyna on dbać o swoje zdrowie, aby monitorować wagę i produkty spożywane codziennie. Wiemy, że istnieją produkty o różnych kaloriach, dlatego staramy się liczyć kalorie, a nie przejadać się. Ale niewielu słyszało o tym, które pokarmy spalają tłuszcz. Aby je przetworzyć, nasze ciało zużywa znacznie więcej energii niż zużywa, więc musi zrezygnować z przechowywanych tłuszczów. O tym, które produkty mają ujemną zawartość kalorii, porozmawiamy.

Jakie pokarmy pomagają spalać tłuszcz w ludzkim ciele

Ciało potrzebuje energii do wszystkich zachodzących w nim procesów. Proces trawienia nie jest wyjątkiem, dlatego podczas przetwarzania żywności część zużywanej energii jest zużywana. Na przykład jabłka w 100 g zawierają tylko 55 kalorii, a w tłustym mięsie – około 500. Aby przetworzyć 100 g dowolnych produktów, organizm będzie musiał wydać 70 kalorii. Podstawowe obliczenia pokazują, że jeśli zjesz 0,5 kg, organizm będzie musiał usunąć dodatkowe 15 kalorii z rezerw tłuszczu.

Przeciętny człowiek wydaje od 2000 do 3000 tysięcy kalorii dziennie. Jeśli uprawiasz sport, uprawiasz aktywność fizyczną, zwiększa się zużycie kalorii, ale jeśli włączysz niezbędne produkty do diety, to zmniejszenie dodatkowych kilogramów będzie jeszcze łatwiejsze. Jeśli podchodzisz kompleksowo do swojego zdrowia, łącząc odpowiednie odżywianie i codzienną aktywność fizyczną, osiągnięcie doskonałej sylwetki i silnej odporności nie będzie trudne.

Ćwiczenia przyspieszą proces spalania tłuszczu

Musisz umieć rozróżniać pokarmy: niektóre spalają tłuszcz, inne przyspieszają metabolizm tłuszczów. Aby spalić nadmiar tkanki tłuszczowej, powinieneś uwzględnić w swojej diecie:

  • Jagody: truskawki, żurawina, maliny, truskawki.
  • Owoce: grejpfruty, brzoskwinie, śliwki, pomarańcze, jabłka, melony, mandarynki, arbuzy, cytryny.
  • Warzywa: kapusta, marchew, seler, ogórki, rzepa, pomidory, dynia, buraki, rzodkiewki.
  • Kwaśne mleko: kefir, jogurt, jogurt, twaróg.

Zielona herbata musi być uwzględniona w dziennym spożyciu, ponieważ ma również ujemną zawartość kalorii ze względu na alkaloidy, które są częścią: nofilina, kofeina, paraksantyna, ksantyna, hipoksantyna. Naukowcy udowodnili, że zielona herbata zapobiega rozwojowi nowotworów niskiej jakości, poprawia funkcjonowanie mięśnia sercowego i przyspiesza metabolizm. 15 minut po jedzeniu zaleca się wypić filiżankę zielonej herbaty – przyspieszy to trawienie, a jeśli wypijesz około 5 filiżanek dziennie, ciało wyda 70 kalorii.

Zielona herbata - świetny spalacz tłuszczu i przeciwutleniacz

Kompilując menu z najniższą kalorycznością, weź pod uwagę ilość soli w naczyniach. Zatrzymuje wodę w organizmie, zaburzając metabolizm i powodując obrzęk. Ale nie powinieneś jeść tylko niskokalorycznych potraw. Mogą zmniejszyć udział wysokokalorycznych potraw, ale nie mogą ich całkowicie zastąpić. Odżywianie musi być zrównoważone, aby zaspokoić ludzkie zapotrzebowanie na składniki odżywcze i energię..

warzywa

Jakie pokarmy spalają tłuszcz powinny być znane nie tylko osobom z nadwagą. Jeśli prześladują cię dodatkowe kilogramy, warzywa spalające tłuszcz stanowią idealną alternatywę dla każdej diety. Ta metoda odchudzania jest bezpieczna, ale długa, więc musisz być cierpliwy. Warzywa, w przeciwieństwie do owoców, prawie nie zawierają naturalnego cukru, więc nawet osoby z cukrzycą mogą je jeść. Warzywa są bogate w witaminy, zdrowe błonnik i doskonale zaspokajają głód..

Ujemnie wysokokaloryczne rośliny warzywne to osobna kategoria i trudno jest określić, które z nich najbardziej „pracują” z tkanką tłuszczową. Postaramy się wyróżnić najlepsze główne warzywa, które spalają tłuszcz:

  1. Kapusta zajmuje pierwsze miejsce. Pekin, biały, kolorowy lub brokuły – to nie ma znaczenia, wszystkie bardzo dobrze spalają tłuszcz.
  2. Ogórki podążają za kapustą, ponieważ są liderami pod względem zawartości wody i minimalnej kaloryczności. Pomidory też nie poszły daleko, a my śmiało stawiamy je na drugim miejscu obok ogórków.
  3. Cukinia jest idealnym warzywem na odchudzanie. Nie zawiera prawie żadnych kalorii, usuwa nadmiar płynu z organizmu i ma wspaniały smak..
  4. Cebula i seler nie tylko spalają tłuszcz, ale także nasycają organizm przydatnymi witaminami i minerałami, które zwiększają naszą odporność. Te warzywa są częścią wielu diet odchudzających..
  5. Nie możemy zapomnieć o dyni. Zawiera ogromną ilość karotenu, łatwo zaspokaja głód i jest doskonale wchłaniany..
  6. Buraki to nie mniej unikalny produkt – spalanie tłuszczów, oczyszczanie organizmu z toksyn, to także łagodny naturalny środek przeczyszczający. Burak ma wspaniały smak w postaci surowej i gotowanej, a potrawy z niego doskonale zapobiegają miażdżycy, zakrzepowemu zapaleniu żył i anemii.
  7. Papryka jest królem jesiennych warzyw. Zawiera dużą ilość witaminy C. Według badań nawet zapach papryki wywołuje utratę masy ciała..

Warzywa spalające tłuszcz

Owoce

Wszyscy wiedzą, że owoce zawierają aktywne kwasy, które pomagają ciału spalać tłuszcz. Dlatego wiele diet odchudzających opiera się na owocach. Dowiedzieliśmy się, które główne produkty spożywcze spalają tłuszcz, ale są też pewne owoce o niskiej kaloryczności. Osoba, która zostanie zapytana o owoce, które spalają tłuszcz, natychmiast przyjdzie na myśl owoce cytrusowe. I to prawda, jednak nie tylko owoce cytrusowe są w stanie usunąć nadwagę. Rozważ listę owoców:

  1. Grejpfrut – w pierwszej kolejności. Zawiera tylko 35 kalorii, a on jest w stanie odeprzeć apetyt przez długi czas. Ten czarodziej jest bardzo przydatny dla organizmu, ponieważ wpływa na poziom insuliny we krwi. Naukowcy obliczyli, że jeśli jesz pół grejpfruta dziennie przez trzy miesiące, to bez żadnych obciążeń i diety, osoba straci do 2 kg.
  2. Ananas na drugim miejscu. Ten globalnie popularny spalacz tłuszczu zawiera specjalny enzym, który rozkłada złogi tłuszczu, nawet te stare. Ponadto ananas wspomaga aktywny metabolizm ze względu na dużą ilość prostego błonnika, który pomaga jelitom działać prawidłowo.
  3. Kiwi zawiera tylko 47 kalorii, więc słusznie zajmuje 3 miejsce wśród spalających tłuszcz owoców. Unikalne enzymy znajdujące się w kiwi eliminują tłuszcze blokujące tętnice, a duże ilości witaminy C pomagają zwiększyć odporność..
  4. Awokado ma wysoką zawartość kalorii – 208 kcal, ale spadło na 4 miejsce ze względu na wyjątkową zdolność do tłumienia apetytu przez długi czas i kontrolowania poziomu hormonów. Właściwości spalania tego owocu można łatwo wyjaśnić aminokwasem L-karnityną, który przyczynia się do tego..
  5. Jabłka pomogą każdej osobie, która chce schudnąć. Nasze rodzime owoce w niczym nie ustępują owocom zagranicznym i przyczyniają się do utraty wagi z powodu dużej ilości pektyny. Jabłka zawierają: fosfor, wapń, żelazo, sód, kwas foliowy, magnez, co czyni je cennym produktem.

Awokado pomaga spalić do 5 cm tłuszczu

Produkty mleczne

Na pytanie, jakie pokarmy spalają tłuszcze, każda kobieta odpowie: „Kapusta lub grejpfrut”, nie zwracając uwagi na produkty mleczne. Ale naukowo udowodniono, że niskokaloryczne produkty mleczne są nie tylko przydatne, ale także pomagają organizmowi spalać tłuszcz. Są bogate w wapń, magnez, witaminy z grupy B i zawierają ponad 200 rodzajów substancji mineralnych i organicznych.

Spalanie tłuszczu z serem, twarożkiem lub beztłuszczowym mlekiem występuje z powodu wapnia, którego duża ilość zawarta jest w tym produkcie. Uwalnia tłuszcz na poziomie komórkowym, jednocześnie zmniejszając wchłanianie nowej tkanki tłuszczowej. Niskokaloryczne produkty mleczne obejmują:

  • Ser niskotłuszczowy.

Dozwolone jest spożywanie niskokalorycznych odmian sera podczas dowolnej diety, na przykład Adyghe lub mozzarelli. Istnieje nawet dieta serowa, w której spala się dodatkowe kilogramy, a figura zyskuje harmonię. Niskotłuszczowe odmiany sera są przygotowywane z mleka owczego, dzięki czemu mają niską kaloryczność.

  • Twarożek.

Wiele mówi się o wartości twarogu. Jeśli chodzi o jego zdolność do spalania tłuszczów, chciałbym podać jeden fakt: niskotłuszczowy twaróg zawiera substancje lipotropowe, które zmniejszają gromadzenie się tłuszczu w wątrobie, a także usuwają je z organizmu.

  • Jogurt.

Jogurt jest doskonałym produktem dla mikroflory jelitowej, a jego niskotłuszczowe odmiany przyczyniają się do spalania tłuszczu w żołądku, co zachwyci piękną połowę ludzkości. Żywy jogurt zawiera: potas, cynk, kwas foliowy, witaminy z grupy B, jod, żelazo, wapń, biotynę i wiele innych substancji przydatnych dla organizmu. 

Produkty mleczne bardzo dobrze spalają tłuszcz

Zasada działania produktów spalających tłuszcz

Zwykle chcesz zmniejszyć objętość ciała, ale nie zmniejszyć masy mięśniowej. Ale tłuszcz ma wstrętną właściwość polegającą na nierównomiernym gromadzeniu się na ciele, zniekształcając proporcje sylwetki: unosząc się na talii, brzuchu lub w postaci cellulitu na nogach. Żywność spalająca tłuszcz działa inaczej, ale łączy je kilka kluczowych czynników:

  • Są niskokaloryczne, więc ciało zużywa więcej energii na przetwarzanie niż otrzymuje.
  • Przyczyniają się do przyspieszenia metabolizmu, więc tłuszcze nie tylko odchodzą, ale także nie są wchłaniane przez organizm.
  • Pierwiastki śladowe i witaminy aktywują produkcję hormonów, które wykorzystują rezerwy tłuszczu do ich wzrostu.

Produkty białkowe (nabiał), które są spalaczami tłuszczu, są uważane za materiał budulcowy dla komórek, dlatego przyczyniają się do wzrostu masy mięśniowej, która w miarę wzrostu pobiera dodatkową energię. Ciało jest zmuszone do dostarczania energii jako tkanki tłuszczowej. Najważniejsze, że przy stosowaniu produktów mlecznych nie mieszaj ich z cukrem, wtedy ich efekt będzie większy.

Przyprawy były przez cały czas uważane za silne spalacze tłuszczu. Mają nie tylko korzystny wpływ na stan całego organizmu, ale także przyspieszają przemianę materii dzięki zawartym w nich olejkom eterycznym, które mogą rozszerzać naczynia krwionośne. Ta umiejętność wymaga dodatkowej energii od ciała, dlatego tłuszcze są intensywnie spalane.

Jakie pokarmy szybko spalają tłuszcz na brzuchu i bokach

Aby osiągnąć idealną talię lub płaski brzuch, potrzebujesz zintegrowanego podejścia. Ale jeśli wiesz, jakie pokarmy potrzebujesz do tego, proces odchudzania przyspieszy. Skutecznie usuwaj tłuszcz w tych problematycznych miejscach dla każdej kobiety wielu niskokalorycznych pokarmów, a ich regularne stosowanie pomoże korzystnie wpłynąć na ogólny stan zdrowia.

Porozmawiamy o pozostałych trzech produktach, które pomogą pozbyć się tłuszczu z boków i brzucha, nie mniej skuteczne:

  • Oliwa z oliwek obniża „zły cholesterol” i podnosi „dobry”, ponieważ zawiera dużo jednonienasyconych tłuszczów, a przeciwutleniacze zapobiegają tworzeniu się płytek na ścianach naczyń krwionośnych. Oprócz spalania tłuszczu oliwa z oliwek ma doskonałe działanie przeciwzapalne..
  • Cytryna jest magazynem witaminy C, a sok z cytryny jest doskonałym spalaczem tłuszczu, który nie pozwala na wchłanianie tłuszczu w organizmie. Jeśli poważnie myślisz o utracie wagi, zastąp soki owocowe i napoje alkoholowe wodą z cytryną, co nie tylko pomoże odejść tłuszczowi po bokach i talii, ale także aktywuje perystaltykę, zapobiegając zaparciom.
  • Przyprawy: cynamon, imbir. Pół łyżeczki dziennie cynamonu i startego imbiru pomoże wchłonąć cukier we krwi, obniżając poziom insuliny. Ale wysoka insulina prowadzi do powstawania złogów tłuszczowych, szczególnie w talii.

Produkty, które pomagają usunąć dodatkowe kilogramy

Tabela produktów spalania tłuszczu

Aby usunąć zbędne kilogramy, nie wystarczy wiedzieć, które pokarmy spalają tłuszcz – należy je spożywać regularnie. Co więcej, dzienna dawka spożywanych kalorii nie powinna przekraczać ich spożycia. Aby obliczyć dzienną dawkę zapotrzebowania na energię dla każdej osoby indywidualnie, istnieją tabele i formuły. Jeden z popularnych:

  • Dla kobiet w wieku 18-30 lat: (waga pomnożona przez 0,0621 + 2,0357) x 240.

31–60: (waga pomnożona przez 0,0342 + 3,5377) x 240.

61 i więcej: (waga pomnożona przez 0,0377 + 2,7546) x 240.

  • Dla mężczyzn w wieku 18-30 lat: (waga pomnożona przez 0,0630 + 2,8957) x 240.

31–60: (waga pomnożona przez 0,0630 + 2,8957) x 240.

61 i więcej: (waga pomnożona przez 0,0491 + 2,4587) x 240.

Liczbę, która pojawia się w procesie obliczania, należy pomnożyć przez współczynnik 1,1 dla siedzącego trybu życia, 1,3 – dla średniej aktywności i 1,5 dla dużego wysiłku fizycznego. Liczba, która pojawi się na końcu i będzie równa liczbie kalorii potrzebnej dziennie. Aby stracić dodatkowe kilogramy, musisz zmniejszyć tę ilość o 20%, wprowadzając niskokaloryczne produkty, które spalają tłuszcz w diecie. Aby poznać zawartość kalorii w spożywanych produktach, przedstawimy tabelę kalorii na zdjęciu:

Obliczanie kalorii w żywności

Oceń artykuł
Codzienne wskazówki i instrukcje

Klikając przycisk „Prześlij komentarz” wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych i akceptuję politykę prywatności