Jakie ćwiczenia robić na odchudzanie

Treść artykułów



Jeśli chcesz, aby trening nie poszedł na marne, mięśnie otrzymują niezbędny ładunek, a ciało staje się szczupłe, dowiedz się, jakie ćwiczenia należy wykonać, aby schudnąć. Jest to bardzo ważne, ponieważ niektóre z nich pomagają zwiększyć masę mięśniową, a inne pomagają zmniejszyć nadwagę. Aby dać pożądany rezultat, muszą być wykonane poprawnie i systematycznie.

Zestaw ćwiczeń na odchudzanie

Ćwiczenia fizyczne na odchudzanie wymagają właściwego podejścia do ich realizacji. Przed rozpoczęciem zajęć konieczne jest rozgrzanie wszystkich mięśni, a tym samym przygotowanie ich na nadchodzące obciążenia. Główna część treningu powinna obejmować ćwiczenia siłowe, które pomagają wzmocnić mięśnie, oraz ćwiczenia cardio (ćwiczenia, które pomagają szybko schudnąć). Po zakończeniu treningu należy zaczepić i rozciągnąć.

Moc

Dla wielu osób tego rodzaju ćwiczenia wiążą się z dużymi mięśniami i dużymi ciężarami, ale nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, jak przydatny jest trening siłowy w odchudzaniu, a ponadto szybki i stabilny. Trening siłowy nie tylko pomaga schudnąć, ale także wzmacnia układ kostny, daje duży ładunek energii, poprawia pracę całego organizmu. Jeśli jesteś początkującym sportowcem i nie wiesz, jakie ćwiczenia wykonać, aby schudnąć, wybierz dla siebie kilka podstawowych ruchów, które trenują główne typy mięśni (ściskanie sztangi, przysiadów, mięśni brzucha).

Cardio

Ćwiczenia te pomagają przyspieszyć rozkład tłuszczów, obniżają ciśnienie krwi (tętnicze), poprawiają funkcjonowanie serca i płuc, pomagają schudnąć, ale mięśnie nie trenują. Możesz wykonać je nie tylko na siłowni, ale także w domu. Trening cardio obejmuje jazdę na rowerze, skakankę, bieganie, pływanie itp. Rób to trzy razy w tygodniu przez 20 minut, a zobaczysz, jak warstwa tłuszczu znika na naszych oczach. Połącz ćwiczenia cardio z ćwiczeniami siłowymi w celu odciążenia ciała.

Ćwiczenia rozciągające

Pod koniec ćwiczenia ważne jest rozciąganie lub rozciąganie. Takie ćwiczenia rozluźniają, zmniejszają widoczność mięśni, rozwijają elastyczność, plastyczność, poprawiają postawę i krążenie krwi. Możesz wykonywać ćwiczenia rozciągające w domu, ale pamiętaj, aby nie pościć 50-60 minut po jedzeniu. Każdy ruch powinien być wykonywany w wolnym tempie przez 6 podejść, ustalonych na 8-10 sekund.

Dziewczyna robi ćwiczenia rozciągające

Skuteczne ćwiczenia na odchudzanie w domu

Aby schudnąć i poprawić sylwetkę, nie musisz kupować członkostwa w siłowni. Wiele skutecznych ruchów naprawdę wykonuje się w domu. Zapoznaj się z systemem podstawowych ćwiczeń dla różnych grup mięśni, opracuj harmonogram, harmonogram zajęć i trenuj w dowolnym momencie. Początkujący fitness powinni rozpocząć trening od prostych, łatwych ruchów przez 25-30 minut, bez hantli lub z minimalnym obciążeniem 1 kg. Stopniowo można zwiększyć wagę ciężarów i czas trwania treningu.

Nie zapominaj, że każdy trening powinien być poprzedzony rozgrzewką. Do tego odpowiednie są zwykłe ćwiczenia z lekcji wychowania fizycznego. Zacznij od okrężnych ruchów głowy (4-5 razy z każdej strony), a następnie rozgrzej ramiona, stawy łokciowe, dłonie, obracając je w różnych kierunkach. Następnie przejdź do przechyłów ciała, wykonaj rzuty na boki, rozciągnij stopy. Wykonaj 5-10 minut.

Na brzuch

Trenujemy prasę: połóż plecy na macie, chwyć dłońmi głowę, wyprostuj nogi. Zegnij ciało, przyciskając kolana do klatki piersiowej, a łokcie do kolan, wróć do pozycji wyjściowej. Wykonaj 2 kombinacje po 15-20 powtórzeń, początkujący sportowcy mogą zacząć od 10 powtórzeń. Poniższy ruch ma na celu szkolenie skośnych mięśni prasy i jest wykonywany w następujący sposób:

  1. Pozycja początkowa, jak na ostatniej lekcji.
  2. Zegnij nogi w kolanach, skręć tułów, pociągając łokieć prawej ręki do kolana lewej nogi.
  3. Wróć do pozycji wyjściowej, powtórz wszystko z lewym łokciem i prawym kolanem.
  4. Wykonuj 15-20 ruchów każdym łokciem.

Aby pompować dolną prasę, połóż plecy na macie, wyprostuj nogi i połóż dłonie pod dolną częścią pleców. Napinając mięśnie brzucha, podnieś nogi (nie zginamy kolan) pod kątem około 45 stopni, napraw je na 10-15 sekund, opuść na podłogę. Aby uzyskać najlepsze wyniki, wypróbuj ćwiczenie nożyczek. Powtórz ten skuteczny ruch 12-14 razy, staraj się nie odrywać pośladków i kręgosłupa od podłogi. Ten zestaw ćwiczeń pomoże ci łatwo schudnąć, usunąć tłuszcz z brzucha.

Na nogi

Dowiedzmy się, jakie ćwiczenia należy wykonać, aby schudnąć w nogach. Stań prosto, stopy – szerokość ramion od siebie, rozłóż je naprzeciwko siebie. Kucnij powoli, aż do kolan utworzy się kąt 90 stopni. Zablokuj pozycję na kilka sekund, wstań. Powtórz te przysiady 20 razy, wykonaj 2 serie. Używając nóg, aby schudnąć i pozbyć się tkanki tłuszczowej, wykonaj 10 takich ruchów, każdą nogą naprzemiennie najpierw w prawą stronę, a następnie w lewo.

Jeśli nie jesteś początkującym, możesz spróbować tego ćwiczenia: połóż krzesło na boku, połóż stopę na plecach, tak aby tworzył się kąt 90 stopni z drugą nogą (jej palec na zewnątrz). Ostrożnie przykucnij, nie zginając kolana uniesionej kończyny, wróć do pozycji wyjściowej. Wykonaj kilka kombinacji 10 powtórzeń dla każdej nogi.

Ćwiczenia wyszczuplające nogi

Do rąk

Depozyty tłuszczu są również często tworzone na kończynach górnych, więc dowiedzmy się, jakie ćwiczenia należy wykonać, aby schudnąć w rękach. Pompki najlepiej nadają się do tego: stań w pozycji „deski” na prostych ramionach, oprzyj kolana na podłodze, ściśnij 10 razy. Aby trenować grzbiet dłoni, wykonuj pompki:

  1. Połóż krzesło, stań do niego plecami i usiądź na jego krawędzi.
  2. Dłonie spoczywają na krawędziach fotela po bokach ciała, ułóż nogi pod kątem prostym.
  3. Wysuń pośladki o 4-6 cm od krzesła i kucnij, zginając ręce pod kątem prostym.
  4. Trzymaj łokcie równolegle do siebie.
  5. Powtórz ruch 15 razy.

Na biodra i pośladki

Utrata wagi na biodrach i pompowanie pośladków pomoże w przysiadach. Rozłóż stopy na szerokość ramion, ręce na talii. Zacznij kucać, aby plecy były wypoziomowane, a stopy nie spadały z podłogi. Niekompletne przysiady wzmacniają pośladki, wykonywane jak w poprzednim ruchu, tylko nogi nie są całkowicie zgięte, ale pod odpowiednim kątem. Zmierz w dolnym punkcie bólu przez kilka sekund, poczuj napięcie, wstań. Wykonaj 3 zestawy po 10 powtórzeń. Rozciągając nogi szersze niż ramiona, możesz wykonywać szerokie przysiady, które wzmocnią i napręcą wewnętrzne udo.

Proste ćwiczenia na odchudzanie w domu

Jeśli masz ograniczony czas i nie możesz iść na siłownię, a chcesz pozbyć się dodatkowych kilogramów, dowiedz się, jakie ćwiczenia należy wykonać, aby schudnąć w domu. Możesz huśtać się w prasie, kucać, robić rzuty i huśtać nogi, pompki, przekręcać obręcz bez trenera i trenerów. Idź dalej, zignoruj ​​windę – wejdź po schodach i, jeśli to możliwe, biegnij. Istnieją ćwiczenia, które można wykonać w pracy i transporcie, na przykład w celu nadwyrężenia prasy i pośladków.

Oprócz ćwiczeń sportowych przestrzegaj następujących zaleceń zdrowotnych:

  1. Codziennie rano ćwicz gimnastykę.
  2. Przejrzyj swoją dietę, zrezygnuj ze szkodliwych pokarmów i prostych węglowodanów, nie jedz w nocy.
  3. Zwiększaj obciążenia stopniowo, zaczynając od kilku powtórzeń.
  4. Przerwa między jedzeniem a treningiem powinna wynosić 30–60 minut (przed lub po).
  5. Kontroluj swój oddech podczas ćwiczeń.
  6. Pij co najmniej dwa litry czystej wody każdego dnia..

Dziewczyna robi ćwiczenia na odchudzanie

Ćwiczenia odchudzające

Koszt usług autokarowych na siłowni jest często płacony osobno. Jeśli nie masz na to pieniędzy, dowiedz się, jakie ćwiczenia musisz wykonać, aby schudnąć i zrób to sam. Pamiętaj, że proces intensywnego spalania tłuszczu zachodzi przy maksymalnej amplitudzie ruchów, z niewielką liczbą powtórzeń i krótkim odpoczynkiem. Zrób listę ćwiczeń na miesiąc, tabelę z liczbą powtórzeń i postępuj zgodnie z nimi. Nie przesadzaj z treningiem, rób to trzy razy w tygodniu.

Dla kobiet

W przypadku przedstawicieli różnych płci klasy symulatorów będą różne. Kobiety do odchudzania mogą wykonywać te ćwiczenia:

  1. Podnoszenie nóg na drążku poziomym. Podczas wydechu musisz podciągnąć zgięte nogi do góry, przy wdechu – opuścić go, a więc 3 kombinacje po 15 powtórzeń. Te ćwiczenia sprawią, że twój brzuch będzie płaski. Aby uzyskać najlepsze wyniki, należy podnieść równe nogi..
  2. Wyskakuje z wagą, 2 zestawy po 10 razy na każdą nogę.
  3. Mieszanie nóg w symulatorze, 15 razy, 3 koła.
  4. Rower treningowy – 10 minut.
  5. Bieżnia – 7 minut.

Dla mężczyzn

Faceci muszą wybrać średnią wagę hantli i wykonywać ćwiczenia w odmierzonym tempie bez szarpania. Przed rozpoczęciem wykonaj rozgrzewkę, a następnie ćwiczenia cardio. Podstawowy trening może wyglądać następująco:

  • wyciskanie na ławce wojskowej, 2 kombinacje 15 razy;
  • naciśnij nogę na symulatorze, 3 kółka 15 razy;
  • ściskanie leżącego paska, 20 powtórzeń, 3 zestawy;
  • ściskać hantle leżąc pod kątem, 2 kółka 20 razy.

Noga Naciśnij

Ćwiczenia domowe Odchudzanie Wideo

Aby utrzymać dobrą formę fizyczną, utrzymać prawidłową wagę, nie trzeba być członkiem klubu sportowego, dowiedzieć się, jakie ćwiczenia należy wykonać, aby schudnąć podczas pobytu w domu. Sprawdź filmy, w których najlepsi trenerzy opracowali skuteczny program sportowy, aby przyspieszyć odchudzanie. Wybierz odpowiedni trening dla siebie i pozbądź się nadmiaru masy ciała w domu we właściwym czasie..

Najlepsze ćwiczenia na odchudzanie

Ćwiczenia w domu na odchudzanie

Burpy na odchudzanie

Trening interwałowy do spalania tłuszczu

Uwaga! Informacje przedstawione w artykule mają jedynie charakter orientacyjny. Materiały tego artykułu nie wymagają niezależnego leczenia. Tylko wykwalifikowany lekarz może postawić diagnozę i wydać zalecenia dotyczące leczenia na podstawie indywidualnych cech konkretnego pacjenta.

Oceń artykuł
Codzienne wskazówki i instrukcje

Klikając przycisk „Prześlij komentarz” wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych i akceptuję politykę prywatności