Śliwki do odchudzania – użyteczne właściwości i szkody, przepisy z kefirem, sianem i suszonymi morelami

Treść artykułów



Dietetycy nazywają suszone owoce nie najlepszym jedzeniem dla osób, które potrzebują pięknej sylwetki, ponieważ mają dość wysoką kaloryczność. Jednak niektóre z nich są stosowane w dietach: suszone śliwki do odchudzania są tak popularne jak kefir, ponieważ uznaje się je za przydatne dla jelit. Czy wpływa na tkankę tłuszczową i jak z niej korzystać, aby schudnąć?

Co to jest śliwka?

Jeśli chodzi o suszone owoce, które mogą jeść w niewielkiej ilości nawet na najtrudniejszej diecie, co oznacza poważne ograniczenie dziennego spożycia kalorii, eksperci wspominają o tym – suszone owoce śliwki dowolnej ciemnej odmiany. Jest znany jako naturalny środek przeczyszczający, który dobrze oczyszcza jelita. Z żywieniowego punktu widzenia suszone śliwki to rzadkie suszone owoce, które mogą zadowolić tych, którzy schudną:

  • Indeks glikemiczny: ogółem 29 jednostek (według innych źródeł – 25). Pozostali przedstawiciele tej grupy mają wyższe wartości – tylko suszone morele można nazwać przydatnymi, ponieważ ma 30 jednostek.
  • Wartość energetyczna, w której zużywa się tylko 38 gramów cukru (na porcję na 100 gramów), a nawet zawartość kalorii w suszonych śliwkach jest również niska – 241 kcal.

Co zawiera śliwka?

Z pozycji zestawu BJU ten suszony owoc jest atrakcyjny ze stosunkowo niewielką ilością węglowodanów – 63,88 g na 100 gramów porcji, z czego nieco ponad połowa to cukry – fruktoza, glukoza, sacharoza. W odniesieniu do zdrowia (nie tylko w przypadku odchudzania) znacznie ważniejsze jest zrozumienie, co zawiera śliwki mikroelementowe. Tutaj najpierw zauważana jest obecność potasu, a bardziej niż w bananach. Na uwagę zasługuje i:

  • kilka rodzajów kwasów organicznych;
  • wszystkie witaminy z grupy B;
  • celuloza;
  • pektyna;
  • żelazo, bor, magnez, fosfor;
  • przeciwutleniacze;
  • kompleksy fenolowe.

Śliwki w talerzu i dojrzałe śliwki

Korzyści ze śliwek

Wartość tego suszonego owocu polega nie tylko na jego aktywnym działaniu na zaparcia – nawet w stosunku do figury jest dwojaki: możesz usłyszeć zarówno o stosowaniu suszonych śliwek do utraty wagi, jak io wprowadzeniu go do menu dla osób, które chcą przybrać na wadze. Powodem tego jest właściwość tego produktu, aby zwiększyć apetyt, stymulować produkcję soku żołądkowego. Ostatnia właściwość jest aktywnie wykorzystywana przez kucharzy, serwując z nią tłuste mięso: poprawia się wchłanianie ciężkiego produktu.

Korzyści z suszonych śliwek polegają na:

  • duża ilość potasu, który korzystnie wpływa na pracę serca;
  • poprawa stanu pacjenta z niedokrwistością spowodowaną zawartością żelaza;
  • obniżenie poziomu „złego” cholesterolu, aw rezultacie zapobieganie zakrzepicy;
  • właściwości przeciwbakteryjne (dodatkowy powód, aby jeść trochę tego suszonego owocu na choroby zakaźne);
  • działanie żółciopędne na organizm;
  • stabilizacja wahań nastroju (dlatego śliwki na diecie są konieczne, aby zmniejszyć prawdopodobieństwo awarii);
  • pomoc kostna.

Dla jelit

Główną właściwością tego produktu, lekarze nazywają zdolność do osłabiania jelit, dlatego jest on wprowadzany do diety osób walczących z zaparciami. Moment ten determinowany jest obecnością kompleksów fenolowych i sorbitolu, a błonnik stymuluje także funkcjonowanie przewodu pokarmowego. Takie działanie suszonych śliwek w jelitach doprowadziło do pojawienia się w mono-dietach i dniach postu w celu utraty wagi, gdy chcesz bardzo szybko zrzucić kilka kilogramów. Utratę masy ciała osiąga się poprzez oczyszczenie jelit, ale taka dieta śliwek w celu zmniejszenia masy ciała nie wpływa na odkładanie się tłuszczu.

Suszone śliwki

Odchudzanie

Na tle słodyczy fabrycznych (mają na myśli wyroby cukiernicze) nawet wysokokaloryczne suszone owoce można uznać za przydatne podczas odchudzania ze względu na ich naturalność i mniej negatywny wpływ na wzrost glukozy. Jednak nie można zaprzeczyć, że duże ilości suszonych śliwek mogą powodować przyrost masy ciała podczas diety, ponieważ organizm otrzyma nadmiar kalorii i cukru, choć naturalny. Lekarze nalegają na przestrzeganie tego środka – 4-5 sztuk uważa się za codzienną normę suszonych śliwek w celu zmniejszenia masy ciała, co odpowiada 35-40 gramom lub 96 kcal.

Każdemu, kto dba o własne kilogramy, zaleca się wybranie jednej z następujących metod wykorzystania suszonych śliwek do utraty wagi:

  • Wymieszaj z poranną porcją owsianki (jest bardzo „przyjazna” z hercules, proso i ryżem).
  • Pij z kefirem, sfermentowanym mlekiem pieczonym lub jogurtem (kup opcje bez dodatków) podczas późnej kolacji.
  • Zrób zapiekankę z twarogu lub naleśniki z twarogiem (z białkiem jaja i mąką pełnoziarnistą), zastępując cukier śliwkami.
  • Gotuj kompot (nie dodawaj substancji słodzących, ale możesz wprowadzać inne owoce).
  • Przygotuj mieszankę suszonych owoców (spróbuj użyć rodzynek do minimum, jeśli używasz), migdałów / orzechów nerkowca / pistacji na przekąski – nawet niewielka porcja idealnie zaspokoi Twój głód.
  • Przydatny jest również napar z suszonych śliwek, przy jednoczesnym odchudzaniu – ma minimalną zawartość kalorii, ale dobrze tłumi apetyt. Podobnie możesz specjalnie przygotować wywar na ten suszony owoc.

Kefir ze śliwkami

Szklanka takiego napoju jest skutecznym sposobem na normalizację jelit, dzięki czemu osiąga się wizualną utratę masy ciała: osoba traci kilogramy z powodu oczyszczenia organizmu. W przyszłości ma to wpływ na tkankę tłuszczową, ale do tego trzeba codziennie mieszać śliwki z kefirem, a wynik będzie widoczny za miesiąc. Wskazane jest, aby zrobić to bliżej nocy i nie przygotowywać sobie takiej mieszanki rano, jeśli planujesz gdzieś pójść. Należy pamiętać, że w celu uzyskania efektu przeczyszczającego napój z kwaśnego mleka powinien być tak świeży, jak to możliwe (dziś lub wczoraj).

W przypadku kefiru (sfermentowanego mleka pieczonego, zakwasu itp.) Suszone śliwki utrudniające odchudzanie mogą być zakłócane w następujący sposób:

  • 200 ml sfermentowanego napoju mlecznego + 30 g posiekanych suszonych owoców, aby nalegać na godzinę.
  • 150 ml kefiru + 50 g gotowanego na parze (!) Posiekane suszone owoce.

Kefir ze śliwkami w filiżance

Śliwki na noc

Niewielka część suszonych owoców (gotowanych na parze), spożyta przed snem, może również pomóc schudnąć. Jednak ta metoda będzie właściwie praktykowana tylko w ostrym głodzie, który pojawia się po obiedzie, ponieważ wszystkie owoce, zwłaszcza suszone, są zalecane wieczorem tylko jako wyjątek i jako substytut szkodliwych produktów. W nocy śliwki są spożywane w ilości 3-4 sztuk. Można je mieszać z kilkoma trzema orzechami. Większa objętość pozwala tylko na mono-dietę na dzień, w którym wieczorem dozwolone jest do 100 g tego produktu.

Owsianka ze śliwkami

Owsianka z owocami na śniadanie to doskonały przepis na słodki początek dnia, ale bez ryzyka poprawy. Suszone śliwki przy odchudzaniu dobrze pasują do wszystkich orzechów, chociaż łączy się je głównie z orzechami włoskimi i migdałami – ten ostatni jest uznawany za najlepszy w swojej grupie pod względem utraty wagi. Płatki owsiane ze śliwkami dają długotrwały efekt sytości, ponieważ nie ma skoku w cukrze. Ile sztuk umieścić – decydujesz, ale wskazane jest, aby nie przekraczać linii 40 gramów, a jeśli zostaną użyte orzechy, to 30 gramów. Możesz uzupełnić naczynie suszonymi morelami.

Twarożek ze śliwkami

Ta opcja śniadania, popołudniowej przekąski, a nawet kolacji, jeśli chcesz zjeść po treningu, przyciąga niską kalorycznością, ale dobrą wartością odżywczą. Nie trzeba mieszać tylko niskotłuszczowego twarogu ze śliwkami wyszczuplającymi – podobnie można użyć 2% lub 5% produktu. Jednak dietetycy przypominają, że obecność laktozy w produktach mlecznych sprawia, że ​​nie są one najbezpieczniejsze w przypadku utraty wagi, dlatego aby nie przytyć, przed użyciem należy wykonać ćwiczenia fizyczne.

Twarożek z rodzynkami i suszonymi śliwkami w talerzu

Dieta ze śliwkami na odchudzanie

Nie można policzyć liczby sposobów wykorzystania tego produktu do odchudzania, nawet w ramach zdrowej diety – sałatki, mieszanki z dowolnymi płatkami, dania mięsne. Jednak najskuteczniejszą opcją jest dieta z suszonych śliwek, która może trwać kilka „głodnych” dni rozładunku lub może wyglądać prawie jak klasyczne zdrowe menu na tydzień. Bez względu na to, jak zdecydujesz się wykorzystać suszone śliwki do odchudzania, pamiętaj, że będziesz musiał zapomnieć o wędzonych potrawach i wszystkim bogatym w szybkie węglowodany.

Skuteczne opcje odchudzania dzięki suszonym owocom:

  • 3 dni wymieszaj 200 g porcji z kefirem (1 l) i orzechami włoskimi (100 g). Liczba w nawiasach jest wskazana na dzień, zostanie poprawnie podzielona przez 5 razy.
  • Przez tydzień zamiast obiadu zjadaj 50 g suszonych owoców łyżką miodu. Rano i po południu gotowana kasza gryczana na przemian z brązowym ryżem (porcje – 50 g suchego płatka, gotuj bez smaku) i świeżymi warzywami. Wymagana objętość płynu wynosi 1,5 litra. Możliwa utrata masy ciała 4 kg.

Przeciwwskazania

Po dowiedzeniu się, w jaki sposób śliwki są przydatne do utraty wagi i dlaczego dana osoba traci wagę z tego produktu, warto ocenić możliwe negatywne konsekwencje z tym związane. Właściwości przeczyszczające i żółciopędne tego suszonego owocu wymagają ostrożności u osób z problemami z wątrobą i przewodami żółciowymi, cierpiących na biegunkę. Przeciwwskazania śliwek to choroby żołądka. Nie uzupełniaj ich diety i:

  • Podczas karmienia piersią, jak możesz wywołać u dziecka niepokój jelitowy.
  • Osoby z cukrzycą (tylko po rozmowie z lekarzem);
  • Hipotoniczny.

Uwaga! Informacje przedstawione w artykule mają jedynie charakter orientacyjny. Materiały tego artykułu nie wymagają niezależnego leczenia. Tylko wykwalifikowany lekarz może postawić diagnozę i wydać zalecenia dotyczące leczenia na podstawie indywidualnych cech konkretnego pacjenta.

Oceń artykuł
Codzienne wskazówki i instrukcje

Klikając przycisk „Prześlij komentarz” wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych i akceptuję politykę prywatności