Owsianka Odchudzająca dieta

Treść artykułów



W zaleceniach dietetyków dotyczących właściwego odżywiania można znaleźć porady dotyczące jedzenia płatków owsianych w celu zmniejszenia masy ciała i ogólnej poprawy stanu organizmu, ale niektóre osoby mają wątpliwości co do jego akceptacji w ścisłej diecie i korzystnego wpływu na wagę. Czy płatki owsiane pomagają schudnąć, jaka jest ich zawartość kalorii oraz jak prawidłowo ugotować i zjeść tę owsiankę?

Co jest przydatne owsianka owsianka do odchudzania

Produkt ten jest zalecany w mono-dietach i musi być włączony do odpowiedniego menu żywieniowego, nie jest zabroniony nawet w przypadku chorób przewodu pokarmowego, ponieważ ma korzystny wpływ na cały układ trawienny. Owsianka jest jedną z niewielu potraw, które mogą być spożywane codziennie (z umiarem) nawet przez małe dzieci. Jedynym niebezpieczeństwem, jakie może stwarzać, jest obecność glutenu. W przeciwnym razie, według lekarzy, płatki owsiane to idealny poranny posiłek, a nawet przekąska.

Korzystne cechy

Liczba pozytywnych właściwości owsianki sprawia, że ​​jest to jeden z najcenniejszych produktów dla organizmu. Przeważnie ma korzystny wpływ na przewód pokarmowy, ale wpływa na układ nerwowy, a nawet na stan skóry. W przeciwieństwie do innych płatków, płatki owsiane mają właściwości otaczające (częściowo podobny ryż jest podobny do niego), który jest stosowany przez gastroenterologów: diety dla pacjentów z problemami żołądkowymi, w tym wrzodami trawiennymi, koniecznie obejmują stosowanie płatków owsianych.

Dzięki wprowadzeniu płatków owsianych do diety możesz nie tylko schudnąć, ale także rozwiązać następujące problemy zdrowotne:

  • znormalizować stan przy cukrzycy;
  • zatrzymać wzrost ciśnienia z nadciśnieniem;
  • łagodzić i przyczyniać się do regeneracji błony śluzowej przy zapaleniu żołądka;
  • pozbyć się zaburzeń nerwowych;
  • w celu zapobiegania chorobom sercowo-naczyniowym;
  • zmniejszyć nasilenie wewnętrznych procesów zapalnych;
  • poprawić stan organizmu po zatruciu.

Płatki owsiane z jabłkiem, orzechami i miodem

Struktura

Podobnie jak wszystkie zboża, płatki owsiane są źródłem błonnika, którego pozytywne właściwości zostały już wspomniane powyżej. Oprócz błonnika pokarmowego eksperci podają węglowodany: spożywanie płatków owsianych pomaga zapobiegać ich niedoborom, co jest ważne dla tych, którzy zamierzają schudnąć, ponieważ brak węglowodanów prowadzi do trwałego uczucia głodu. Dodatkowo w ramach płatków owsianych wymagana jest szczególna uwaga:

  • Duża liczba witamin z grupy B, zwłaszcza B1 i B2, które pomagają układowi nerwowemu: jego niestabilność wpływa na tło hormonalne i zakłóca utratę masy ciała, szczególnie u kobiet.
  • Witamina PP (kwas niacynowy) pomaga przekształcać węglowodany z pożywienia w energię.
  • Żelazo – niezbędne w procesie hematopoezy.
  • Cynk, fosfor, wapń – na tkanki kostne i stawy.
  • Magnez, potas – dla serca.
  • Przeciwutleniacze.

Czy można schudnąć na płatkach owsianych

Owsianka (zboża i zboża) jest złożonym lub wolnym węglowodanem. Te. jest wchłaniany przez długi czas, co zapewnia długotrwałe nasycenie. Ten parametr jest jednak warunkowy. Powodem tego jest stymulacja przewodu pokarmowego przez płatki owsiane. Z tego powodu rozpoczyna się produkcja soku żołądkowego i żółci, budzi się apetyt, więc niektórzy ludzie mogą odczuwać głód po jedzeniu płatków owsianych. Utrata masy ciała w tej chwili nie przyczynia się.

Jednak płatki owsiane mają korzystny wpływ na figurę:

  • Poprawa procesu trawienia jest jedną z kluczowych właściwości płatków owsianych, która prowadzi do oczyszczenia jelita i normalizacji jego pracy.
  • Owsianka utrzymuje poziom insuliny, której skoki przeszkadzają w utracie wagi.

Płatki owsiane kalorii

Podobnie jak wszystkie zboża, owies nie jest najłatwiejszym produktem pod względem wartości energetycznej. Zawartość kalorii w 100-gramowej porcji suchego ziarna owsa wynosi 342 kcal, przy czym węglowodany stanowią aż 59,5 g, a białka – 12,3 g. Jednak owsiankę rzadko gotuje się z całych zbóż, chociaż łatwiej jest z nią schudnąć niż z innymi formami tego produkt. Stosuje się głównie zboża, których wartość opałowa jest nieco wyższa:

  • Hercules to największa i najgrubsza mąka owsiana, w której znajdziesz 352 kcal (100 g produktu). W przypadku węglowodanów jest tutaj wyższy niż w ziarnach – 61 g i tyle samo białka.
  • Cienkie płatki (nie wymagające gotowania), stosowane głównie do żywności dla niemowląt, mają wyższą wartość energetyczną: 367 kcal na 100 g produktu. Węglowodany w nich jeszcze więcej – 69,3 g.

Jeśli uważasz płatki owsiane za gotowe danie, a nie suchy „półprodukt”, zastanów się, co jest w nim zawarte. Odchudzanie odbywa się głównie z płatkami owsianymi na wodzie: zawartość kalorii w porcji o wadze 100 g wyniesie zaledwie 88 kcal. Jeśli zamierzasz zagotować go w mleku, wskaźnik wzrośnie do 102-115 kcal. Dodawanie miodu, oleju, jagód, suszonych owoców itp. zwiększyć zawartość kalorii w płatkach owsianych i zapobiec utracie wagi.

Owsianka na drewnianej łyżce

Który płatek owsiany jest lepszy do utraty wagi

Jest tak wiele opcji dla tego produktu w sklepach, że ci, którzy chcą zacząć odchudzać, muszą długo zastanowić się, które płatki owsiane im pomogą, a które zaszkodzą sylwetce. Opinia profesjonalistów w tej kwestii zgadza się tylko, że lepiej zapomnieć o płatkach błyskawicznych (Bystrov itp.): Ta opcja jest smaczna, szybka, ale bezużyteczna. Głównie ze względu na skład, w którym cukier jest na pierwszym miejscu, wiele dodatków do żywności, barwników itp. Dodatkowe składniki. Owsianka do odchudzania jest przygotowywana z czystych płatków, ale który z nich wybierzesz, zdecydujesz:

  • Hercules ze względu na sztywność jest uważany za najbardziej przydatną opcję dla płatków owsianych podczas odchudzania, ponieważ ciało wydaje dodatkową energię na przetwarzanie gruboziarnistych cząstek. Lepiej też oczyszczają jelita, ich IG jest niższy, nie przyczyniają się do skoków cukru. Istnieje jednak pewna wada: Hercules nie jest odpowiedni dla osób z wrażliwym przewodem pokarmowym, w przypadku uszkodzenia błony śluzowej.
  • Cienkie płatki, które nie muszą być gotowane, są łatwiejsze do gotowania, przyjemniejsze do jedzenia, ale oczyszczenie ciała nimi nie jest tak oczywiste. Według dietetyków rodzaj płatków owsianych nie wpływa na tempo utraty wagi.

Jak gotować owsiankę owsianą

Jeśli chcesz uzyskać wysokiej jakości odchudzanie, musisz nauczyć się prawidłowo gotować płatki owsiane. Po pierwsze, oznacza to brak cukru, jak nie pomoże pozbyć się dodatkowych kilogramów. Wskazane jest również, aby zapomnieć o oleju – jest to tłuszcz, który nie jest potrzebny podczas diety. Po drugie, lekarze są przekonani, że najlepsza owsianka nie jest gotowana, ale gotowana na parze. Małe płatki można gotować zgodnie z tą techniką rano, a duże trzeba będzie zaparzyć wieczorem, w przeciwnym razie nie zmiękną do akceptowalnego stanu. Aby uzyskać najlepszy wynik przy odchudzaniu, gotuj płatki owsiane najlepiej na wodzie.

Jak parze płatki owsiane na śniadanie

Klasyczny sposób gotowania płatków owsianych rano to polewanie wrzątkiem odpowiedniej ilości płatków, przykrywanie i czekanie. Jest to najlepsza opcja do utraty wagi i problemów z żołądkiem. W przypadku bardzo małych czas oczekiwania wynosi 3-5 minut, Hercules można gotować na parze do 10 minut. Proporcje stosunku płatków do wody wybierasz zgodnie z pożądaną konsystencją owsianki, ale pamiętaj, że Hercules będzie wymagał więcej płynów niż miękkich cienkich płatków owsianych. Jeśli myślisz, że gotujesz owsiankę z mlekiem, podgrzewa się ją na średnim ogniu.

Płatki owsiane z truskawkami

Leniwe płatki owsiane w słoiku

Jeśli planujesz zrobić owsiankę wieczorem, można ją gotować na parze w słoiku: jest to dobry sposób dla tych, którzy zajmują się odchudzaniem, ale rano nie mają czasu na gotowanie jedzenia. Wadą jest to, że temperatura płatków owsianych będzie niska, i nie każda taka wątroba i trzustka. Jeśli lubisz rano gorące, musisz albo ogrzać naczynie, albo zastosować klasyczną metodę z wrzącą wodą. W przypadku owsianki stosuje się nie tylko słoik, ale także hermetycznie zamknięty pojemnik o pojemności 300–400 ml.

Algorytm przygotowywania płatków owsianych do odchudzania jest następujący:

  1. Wlej 2/3 szklanki płatków owsianych do słoika.
  2. Wlać taką samą objętość mleka bez laktozy, kefiru lub jogurtu.
  3. Przykryj, wyślij do lodówki na noc.

Przepis na odchudzanie owsiane

Lepiej uzupełnić to danie, jeśli obawiasz się utraty wagi, zależy to od twojego ciała. Dla kogoś nawet płatki owsiane o smaku dżemu będą działać na odchudzanie, a dla kogoś rano suszone morele staną się niebezpieczne. Dietetycy nazywają najlepsze opcje uzupełniania porannych płatków owsianych:

  • nasiona lnu, chia;
  • jabłka (najlepiej zielone);
  • kiwi;
  • świeże jagody;
  • suszone morele, śliwki;
  • kruszone orzechy;
  • cynamon
  • miód.

Płatki owsiane z kefirem

Na obiad, tracąc na wadze, możesz ugotować leniwe płatki owsiane, oblane kefirem lub sfermentowanym mlekiem. Robią to rano, w ciągu dnia płatki miękną. Jeśli chcesz bardziej odżywczej opcji, możesz dodać pół paczki niskotłuszczowego twarogu. Szczególnie dobrze jest uzupełnić wieczorną dietę po treningu o takie danie, aby uzupełnić niedobór białka (wzrostu mięśni) i węglowodanów. Technologia jest prosta:

  1. Wlej pół szklanki płatków owsianych do słoika.
  2. Wlać szklankę kefiru.
  3. Połóż 100 g twarogu puree z widelcem na wierzchu.
  4. Zamknij, poczekaj 5-6 godzin.
  5. Potasuj, jedz.

Płatki owsiane z kefirem

Z miodem

Przy aktywnej utracie wagi (nie przy właściwym odżywianiu w celu utrzymania wagi), płatki owsiane nie pozwalają na obecność źródeł cukru w ​​kompozycji, więc staje się trudna do jedzenia, ponieważ smak nie jest najprzyjemniejszy. Aby poprawić postrzeganie tego dania, możesz użyć trochę miodu, ale pamiętaj, że wskazane jest, aby jeść takie płatki owsiane rano. Zasada przygotowania jest standardowa – 50 g płatków jest gotowanych na parze ze szklanką wrzącej wody, a po 5 minutach miesza się tutaj 1 łyżeczkę. kochanie, gdy owsianka jest jeszcze gorąca i może odejść.

Na wodzie

Na dzień postu przed przedłużoną utratą masy ciała lub w celu przeniesienia masy ciała na płaskowyż eksperci zalecają gotowanie prostych płatków owsianych. W tym celu Hercules (!) Wlewa się zimną wodą (1: 2), stawia patelnię na średnim ogniu i gotuje przez 10 minut po zagotowaniu. Nie można stosować soli ani żadnych innych dodatków smakowych. Owsiankę gotuje się rano z 300 g suchego produktu, podzielonego na 5 posiłków. Danie jest bez smaku, ale zdrowe. Możesz uzupełnić ten płatki owsiane idealne na odchudzanie łyżką otrębową, ale po ugotowaniu.

Płatki Owsiane Na Parze

Bardzo pożywną owsiankę owsianką do odchudzania uzyskuje się, jeśli nie wymieszasz jej z owocami, ale z dynią i orzechami. Możesz zrobić przepis według własnych upodobań, nie musisz gotować, ale najpierw drobno posiekana dynia powinna być upieczona. Należy pamiętać, że na 50 g suchego płatka zaleca się stosowanie nie więcej niż takiej samej ilości dyni i dodanie 1-2 łyżeczek orzechów. (zgnieciony). Owsianka jest gotowana na parze w klasyczny sposób, pod pokrywką przez maksymalnie 10 minut.

Płatki owsiane z bananem i orzechami

Płatki owsiane z bananem na śniadanie

Pomaga wydostać się z dziury węglowodanowej powstałej podczas snu, tandemu płatków owsianych i banana. Takie jedzenie nie przeszkadza w odchudzaniu, a danie okazuje się pożywne i smaczne. Zaleca się wziąć banana małego, ważącego do 100 g (bez skóry), najlepiej gęstego. Im jest bardziej miękki, tym wyższa jest w nim frakcja cukru, co przeszkadza w utracie wagi. Wzmocnienie owsianki pomoże otręby.

Pyszne śniadanie przygotowywane jest w następujący sposób:

  1. Wlej do miski 50 g płatków owsianych i 2 łyżki. l mielone otręby.
  2. Drobno posiekany banan, ułożyć na wierzchu.
  3. Wlać szklankę wrzącej wody, przykryć.
  4. Po 10 minutach wymieszaj, zjedz.

Informacje zwrotne i wyniki

Uwaga! Informacje przedstawione w artykule mają jedynie charakter orientacyjny. Materiały tego artykułu nie wymagają niezależnego leczenia. Tylko wykwalifikowany lekarz może postawić diagnozę i wydać zalecenia dotyczące leczenia na podstawie indywidualnych cech konkretnego pacjenta.

Oceń artykuł
Codzienne wskazówki i instrukcje

Klikając przycisk „Prześlij komentarz” wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych i akceptuję politykę prywatności