Rower treningowy na odchudzanie – jak zrobić abs i nogi za pomocą wideo

Treść artykułów



Wykonywanie roweru treningowego przynosi ogromne korzyści i pomaga wzmocnić ciało, upiększyć mięśnie brzucha, bioder i nóg. Ten łatwy element aktywności fizycznej znany jest ze szkolnych lekcji wychowania fizycznego i gimnastyki, wykorzystywanych jako poranne ćwiczenia. Trudno w to uwierzyć, ale prosty trening, który obejmuje to ćwiczenie, daje naprawdę doskonałe wyniki. Ważną zaletą jest fakt, że klasy nie wymagają użycia dodatkowego wyposażenia.

Co to jest rower treningowy

Kiedy element sportowy nie wygląda na skomplikowany, wydaje się, że nie będzie miał pożądanego efektu. Przeciwnie, rower w klasycznym sensie z pozorną bezpretensjonalnością daje widoczny efekt. Będzie to jednak skuteczne tylko w przypadku regularnego wykonywania. Ćwiczenie wykonuje się, leżąc na plecach i stopami, symulując jazdę na prawdziwym rowerze. Aby zaangażować więcej grup mięśni, możesz dodać „pedałowanie” z dodatkowymi elementami i skręcać rower.

Co jest przydatny rower treningowy

Wśród treningów sportowych nie ma nikogo, kto byłby szkodliwy dla organizmu, ale obecność przeciwwskazań do niektórych obciążeń nie została anulowana. Możesz budować piękne ciało tylko z dobrym zdrowiem. Zaletą roweru treningowego jest to, że obejmuje on całą grupę mięśni. Oznacza to, że w tym samym czasie możesz doprowadzić obszar prasy i bioder do pożądanego kształtu. Ponadto rower będzie działał zapobiegawczo na niektóre części ciała, zapobiegając na przykład rozwojowi cellulitu..

Dla prasy

Przy nadmiarze tkanki tłuszczowej nie warto liczyć tylko na jedno ćwiczenie. Rower dla prasy będzie skuteczny tylko przy zintegrowanym podejściu. Pomoże narysować kostki i skośne mięśnie, ale będą ukryte pod warstwą tłuszczu, a wszelkie wysiłki po prostu nie będą widoczne dla oka. Aby były widoczne, musisz uwzględnić obciążenia kardio w swoim programie treningowym, aby pomóc sobie z nienawidzonymi depozytami. Po pokonaniu tłuszczu możesz urozmaicić klasy skręcania, dzięki czemu uzyskasz piękniejszą ulgę.

Dziewczyna wykonuje rower treningowy leżąc na plecach

Na nogi

Piękne dane zewnętrzne, szczególnie w przypadku napiętego, wysportowanego ciała, są ważne zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn. Jednak promocja zdrowia odgrywa decydującą rolę w podejmowaniu decyzji, czy ćwiczyć. Rower na nogi ma pozytywny wpływ na krążenie krwi, znacznie go poprawiając. Oznacza to, że przy regularnych i prawidłowych ćwiczeniach nie możesz obawiać się chorób żył, takich jak żylaki. Korzyści z takiego treningu nie ograniczają się do tego: możesz dokręcić tylną powierzchnię nóg, na której trudno jest pracować.

Do utraty wagi

Obecność nadwagi i wad na figurze nie może martwić osoby, szczególnie jeśli chodzi o kobiety. Aby poczuć się pewniej, wyglądać pięknie, musisz opracować dla siebie zrównoważony schemat diety i kompleks treningowy. Rower treningowy do odchudzania będzie świetną opcją. Łatwy do wykonania, pomoże dokręcić te części ciała, które tego potrzebują. Aby to zrobić, musisz dać mu kilka minut dziennie, ale rób to regularnie. Jednak ważne jest, aby pamiętać, że 80% sukcesu w odchudzaniu zależy od odżywiania, więc musisz go najpierw dostosować.

Na biodra

Liczby różnych ludzi są tak różne, że wymagają specjalnego podejścia we wszystkim, co dotyczy sportu. Na przykład w przypadku gruszki biodra są jednym z głównych obszarów problemowych. Musisz nad nimi pracować szczególnie aktywnie i poważnie. Rower na biodra nie tylko pomoże uzyskać piękne formy, ale stanie się również dobrym środkiem zapobiegającym cellulitowi, co jest tak nieprzyjemnym problemem dla wielu kobiet.

Dziewczyna robi ćwiczenie na rowerze

Jakie mięśnie działają

Skuteczność zajęć związanych z kształtowaniem sylwetki zależy od tego, ile części ciała jest zaangażowanych: im więcej, tym bardziej kompleksowy i skuteczny będzie trening. Jeśli mówimy o tym, jakie mięśnie pracują podczas roweru treningowego, możemy wymienić różne grupy:

  • Plecy. Zaangażowane są mięśnie latissimus i puscularis.
  • Żołądek. Aktywna jest praca ukośnych mięśni brzucha.
  • Naciśnij. Powyżej i poniżej obciążenia prowadzi do równie pięknego wyniku..
  • Biodra. Mięśnie pośladkowe i udowe działają dobrze w czasie wykonywania.
  • Nogi Mniej aktywna grupa, ale obciążenie wystarczy, aby schudnąć i zwiększyć krążenie krwi.

Jak zrobić rower treningowy

Technika wykonania jest bardzo prosta, ale wymagana:

  1. Zajmij pozycję wyjściową. Aby to zrobić, połóż się na podłodze, kładąc matę pod plecami i naciśnij łopatki.
  2. Górna część obudowy musi być lekko uniesiona..
  3. Stopy muszą próbować podbić 45 ?, ale jeśli jest to trudne, to 90 wystarczy?.
  4. Ręce podczas egzekucji muszą być trzymane za głową, zgięte w łokciach. Muszą pozostać w bezruchu, aby uniknąć zranienia mięśni szyi..
  5. Rozpocznij „pedałowanie”: naprzemiennie pociągnij kolano jednej nogi do klatki piersiowej i wyprostuj przeciwnie równolegle do podłogi. Uważaj na swój oddech.

Ile kalorii spala

Aby zrekompensować nadmiar spożywanej żywności, większość ludzi natychmiast ucieka się do sportu. Ta decyzja jest uzasadniona, ponieważ szkolenie może zapewnić prawdziwą pomoc. Jednak gdy ludzie dowiadują się, ile kalorii spala rower, ich entuzjazm maleje, ponieważ przy średniej aktywności liczba ta wynosi około 10 kcal na minutę. Taki trening jest bardziej ukierunkowany nie na utratę wagi, ale na uzyskanie pięknej ulgi.

Dziewczyna z ciężarkami w ręce

Ile kosztuje

Ilość i intensywność aktywności fizycznej zależy bezpośrednio od formy, w jakiej dana osoba jest. Tylko poziom treningu sportowego będzie w stanie odpowiedzieć na pytanie, ile ćwiczeń powinien wykonać rower dla mięśni brzucha i bioder. Średnio wystarczą 3 podejścia z krótkimi przerwami między nimi. Liczba powtórzeń na początku nie powinna przekraczać 10, ale stopniowo powinna być doprowadzona do maksymalnej wartości – 20 razy.

Błędy podczas ćwiczeń

Prawidłowe wdrożenie dowolnego elementu szkolenia jest gwarancją, że przyniesie on oczekiwany rezultat. Robiąc rower dla prasy lub bioder, początkujący popełniają wiele błędów, które nie tylko zmniejszają wydajność, ale mogą również zaszkodzić zdrowiu. Wśród nich wyróżniają się:

  • Początkujący „rowerzyści” mają tendencję do wykonywania ćwiczeń na miękkiej powierzchni, takiej jak kanapa. Nie jest to zalecane, ponieważ powoduje to niepotrzebne obciążenie dolnej części pleców..
  • Próbując przyspieszyć akcję ćwiczenia, początkujący starają się wykonywać szybkie ostre ruchy. Przeciwnie, to rozwiązanie spowalnia proces, ponieważ mięśnie nie działają z pełną siłą..
  • Pragnienie rozciągnięcia łokci na kolana jest normalne, po prostu nie w przypadku tego ćwiczenia, więc spróbuj pokonać ten impuls. W przeciwnym razie istnieje ryzyko, że za każdym razem poczujesz nieprzyjemne napięcie w szyi..

Rower treningowy po porodzie

W okresie poporodowym kobiety muszą zwracać szczególną uwagę na swoje ciało i nie dopuszczać do nadmiernego napięcia sportowego. Rower jest zatwierdzonym ćwiczeniem. Jednak, aby kobiety mogły skorzystać, najpierw należy zmniejszyć intensywność i liczbę powtórzeń. Możesz zacząć robić rower 8 razy w każdym podejściu i być ograniczonym do dwóch.

Oceń artykuł
Codzienne wskazówki i instrukcje

Klikając przycisk „Prześlij komentarz” wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych i akceptuję politykę prywatności