Rozciąganie dla utraty wagi w domu – korzyści i techniki wykonywania ćwiczeń

Treść artykułów



We współczesnych ćwiczeniach fitness to trening kardio i siłowy, ale według opinii rozciąganie w celu zmniejszenia masy ciała jest nie mniej przydatne. Ta koncepcja pochodzi od angielskiego „stretch”, co tłumaczy się jako „stretch”. Technika rozciągania polega na naprzemiennym rozluźnieniu i napięciu mięśni. Ten kierunek sprawności jest dozwolony nawet w czasie ciąży, tylko obciążenie powinno być nieco mniejsze. Czy rozciąganie pomaga schudnąć i jak to zrobić, dowiesz się poniżej.

Co to jest rozciąganie?

Sama technika rozciągania jest bardziej podobna do orientalnego podejścia do leczenia. Uzupełnia główne rodzaje wychowania fizycznego, służy jako rozgrzewka lub zakończenie treningu, zwłaszcza aerobiku. Rozciąganie to system ćwiczeń, które zwiększają elastyczność ciała, wzmacniają stawy, rozciągają mięśnie i więzadła, tracą wagę i poprawiają kontury ciała. Taki kompleks może być nie tylko dodatkiem do głównych klas, ale także pełnowartościowym treningiem.

Korzyści z rozciągania

Rozciąganie przynosi wiele korzyści dla ciała, dlatego stało się popularne. Ćwicząc regularnie rozciąganie, możesz zwiększyć elastyczność ciała, stać się bardziej plastycznym i szczuplejszym, poprawić postawę i krążenie krwi w tkankach. Ten ostatni efekt pomaga zredukować cellulit. Rozciąganie ciała polega również na rozluźnieniu mięśni, zmniejszeniu napięcia i bólu, szczególnie po treningu siłowym. Bez względu na płeć gimnastyka rozciągająca pomaga:

  • zapobiegać odkładaniu się soli;
  • nasycić mózg tlenem;
  • poprawić mobilność kręgosłupa;
  • produkować hormon wzrostu;
  • wzmocnić serce;
  • dokręć figurę, aby była piękna;
  • dać zastrzyk energii;
  • przyspieszyć metabolizm;
  • pozbyć się zmęczenia, nabrać formy;
  • zmniejszyć nadmierną ulgę mięśni;
  • poprawić samopoczucie, nastrój, zdobyć pewność siebie;
  • zmniejszyć objawy niektórych chorób przewlekłych;
  • zmniejszyć objawy obrzęku.

Dziewczyna zajmuje się rozciąganiem na korytarzu

Dla kobiet

Seks płciowy jest bardziej doceniany przez rozciąganie w celu spowolnienia starzenia się. Osiąga się to poprzez poprawę kondycji skóry, jej elastyczności. Dzięki elastyczności ruchu stają się bardziej wdzięczne. Stosowanie rozciągania u kobiet ma również na celu wyeliminowanie takiej wady, jak „skórka pomarańczy”. Rozciąganie odnosi się do ćwiczeń aerobowych, które lepiej niż inne wpływają na tkankę tłuszczową. Rozciągając problematyczne obszary, takie jak boki, brzuch, pośladki, możesz je szybko dostosować. Rozciąganie pomaga również pozbyć się negatywnych emocji..

Dla mężczyzn

Niech elastyczność ciała jest bardziej nieodłączna od płci żeńskiej, rozciąganie dla mężczyzn jest nie mniej przydatne. Pomaga zmaksymalizować efekt treningu, rozluźnia mięśnie po dużym obciążeniu i rozgrzewa je przed ćwiczeniami, zapobiegając w ten sposób kontuzjom. Ponadto rozciąganie rozszerza zakres ruchów, zmniejsza ból pleców, łagodzi zmęczenie i tworzy wytrzymałe ścięgna.

Czy rozciąganie pomaga schudnąć?

Rozciąganie uważa się za bardzo skuteczny sposób na schudnięcie. Dzięki temu poprawia się trawienie, zwiększa się limfa i krążenie krwi. Prowadzi to do zacieśnienia konturów ciała i zmniejszenia cellulitu. Dzięki rozciąganiu mięśnie stają się napięte, ale nie stają się zbyt obszerne. Możesz schudnąć, rozciągając się o 2-3 kg tygodniowo, a przy wytrwałych ćwiczeniach w ciągu miesiąca – o wszystkie 10 kg.

Dziewczyna robi ćwiczenia rozciągające

Ćwiczenia rozciągające

Dla początkujących wystarczą 2-3 treningi tygodniowo. Ćwiczenia rozciągające mają kilka wspólnych cech. Podczas wykonywania należy obserwować kierunek skarpet – powinny one „patrzeć” w tym samym kierunku co kolana. Równie ważne jest utrzymanie wyprostowanych pleców. Aby było naturalne ugięcie w dolnej części pleców. W takim przypadku ryzyko obrażeń jest zmniejszone. Przed rozciąganiem warto rozgrzać mięśnie – biegać w miejscu lub rozciągać się w inny znany sposób.

Poranny odcinek

Cały kompleks rozciągania zaleca się wykonywać w luźnej odzieży. Lepiej rozpocząć ładowanie od szyi, aby „uwolnić” mięśnie obręczy barkowej. Aby to zrobić, przechyl w lewo i prawo, w przód iw tył. Następnie możesz płynnie przekręcić głowę, naprzemiennie lewą i prawą ręką pchnij głowę do ramienia, aby poczuć rozciągnięcie. Poranne ćwiczenia rozciągające w celu odchudzania obejmują ćwiczenia dla głównych grup mięśni:

  1. Ręce i nogi. Dobrym ćwiczeniem jest pozowanie kota. W tej pozycji konieczne jest wyciągnięcie ramienia do przodu i do tyłu przeciwnej nogi, aby uzyskać przekątną. Przytrzymując przez 10 sekund, wróć do pozycji wyjściowej.
  2. Naciśnij. Proste ćwiczenie rozciągające pomoże wzmocnić i rozciągnąć mięśnie brzucha. Musisz położyć się na podłodze lub macie, twarzą w dół, ugiąć nogi w kolanach i spróbować chwycić kostki rękami. Następnie pozostaje oderwać się od powierzchni uda. Nogi podnoszą się.
  3. Plecy. Najlepszą opcją rozciągania jest poziomy pasek. Jeśli go nie ma, możesz po prostu stanąć przy ścianie i oprzeć się plecami o nią. Następnie zsuń się, kucając powoli. Ponownie opóźnij o 10 sekund i wróć do pozycji wyjściowej.

Facet zatrzymuje się na poziomym pasku

Stretch wyszczuplający nogi

Aby poprawić kontury nóg, możesz wykonywać wiele różnych ćwiczeń rozciągających. Każdy z nich ma na celu wypracowanie określonych mięśni kończyn dolnych. Na trening odpowiedni jest odpowiedni czas. Ważne jest, aby ćwiczyć regularnie. Rozciąganie nóg w celu odchudzania obejmuje kilka ruchów:

  1. „Pies patrzy w dół”. Zajmij pozycję, opierając się na dłoniach i kolanach. Następnie zrób wydech i powoli wyprostuj nogi i ręce. Aby to zrobić, oderwij kolana od podłogi, tylko pięty i dłonie powinny pozostać wciśnięte. Następnie musisz iść rękami do nóg, aby całkowicie się wyprostować. Uruchom ten kompleks ponownie pod koniec treningu.
  2. „Aktywna gołębica”. Stań w pozycji push-up, po prostu oprzyj się na łokciach pod kątem prostym. Następnie zaciśnij lewą nogę, tak aby pięta dotykała prawego uda. Poczuj napięcie, napnij mięśnie brzucha, a następnie ostrożnie opuść klatkę piersiową do podłogi, wyciągnij ramiona do przodu. Następnie nogę można wyprostować, powtarzając 5 razy za każdym razem.
  3. „Noga do głowy”. Ćwiczenia rozciągające z tyłu uda. Potrzebujesz ręcznika – musisz go zwinąć i włożyć pod głowę. Leżąc na plecach, musisz przyciągnąć jedną nogę do klatki piersiowej, przyciskając dłonie do siebie. Zrób 5 razy każdy.
  4. „Podnosząc do połowy palców”. Musisz rzucić się jedną stopą do przodu. Dalej w tej pozycji każda stopa podnosi się naprzemiennie do połowy palców. Następnie musisz wziąć tylną nogę jak najwięcej, aby tylna powierzchnia uda była rozciągnięta.

Przeciwwskazania

Mimo wszystkich korzyści zdrowotnych i utraty wagi rozciąganie ma wiele przeciwwskazań. Głównym jest obecność urazów, chorób stawów i kręgosłupa. W tym drugim przypadku należy zawsze skonsultować się z lekarzem na temat rozciągania. Rozciąganie może zaszkodzić infekcji gorączką, kaszlem, katarem. Inne przeciwwskazania do rozciągania:

  • zakrzepica;
  • choroba serca
  • osteoporoza;
  • artretyzm;
  • otwarte rany;
  • z ostrożnością przy wysokim ciśnieniu krwi;
  • ostatnia operacja.

Kobieta ma bóle serca

Aby właściwie opanować technikę rozciągania, powinieneś zwrócić uwagę na zdjęcia lub przydatne samouczki wideo. Każdy z nich mówi o osobnym typie odcinka. Jest to rozciąganie aerodynamiczne, dynamiczne rozciąganie do utraty wagi. Oddzielnie podświetlony odcinek dla początkujących. Po przestudiowaniu każdego rodzaju możesz wybrać odpowiednią opcję takiego treningu i rozwinąć elastyczność swojego ciała.

Rozciąganie w domu dla początkujących

Aerostretching

Dynamiczne rozciąganie

Oceń artykuł
Codzienne wskazówki i instrukcje

Klikając przycisk „Prześlij komentarz” wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych i akceptuję politykę prywatności