Tai bo – co to jest, zalety aerobiku bojowego w odchudzaniu, lekcje dla początkujących z wideo

Treść artykułów



Jeśli szukasz szybkiego i skutecznego sposobu na odchudzanie, naprężenie ciała, przypływ adrenaliny, powinieneś dowiedzieć się o tai-bo – co to jest, jak to zrobić lepiej, kto ci odpowiada. Każdego dnia popularność tego sportu wśród kobiet rośnie. Zajęcia Tai-bo nie tylko uporządkują sylwetkę, ale również nauczą podstaw samoobrony.

Czym jest tai-bo w fitness?

Fitness Tai-bo to nowy kierunek, który łączy techniki sztuk walki (takie jak karate, boks tajski, taekwondo), aerobik i ruchy gimnastyczne. Autorem tego kierunku sportowego jest znany amerykański trener, sportowiec, siedmiokrotny mistrz sztuk walki Billy Blanks. Zasada treningu opiera się na sztukach walki, które rozwijają siłę, szybkość, równowagę, reakcję. Elementy taneczne poprawiają wytrzymałość, koordynację, funkcję serca i obciążenie tonizują mięśnie, stawy, napinają skórę.

Tai bo dla kobiet

Zajęcia Tai-bo są odpowiednie nie tylko dla aktywnych kobiet o silnym charakterze, które chcą rzucić agresję w sporcie, ale także dla zwykłych nieśmiałych, nieśmiałych dziewcząt. Taki niezwykły system fitness pozwoli Ci osiągnąć idealną równowagę między rozwojem fizycznym i duchowym. Zaangażowana w ten sport dziewczyna-wojowniczka będzie mogła sama sobie poradzić, pozostając jednocześnie kobieca i piękna. Tai-bo jest szczególnie odpowiedni dla dziewcząt, które mają mało czasu na trening, ale pilnie potrzebują poprawić swoje ciało, wyrzucić energiczną energię i osiągnąć pożądany efekt.

Zajęcia grupowe Tai Bo

Odchudzanie Tai Bo

Tai-bo do odchudzania – aerobik bojowy, którego zaletą jest możliwość schudnięcia w krótkim czasie i bez specjalnej diety. Połączenie siły i obciążenia sercowo-naczyniowego będzie w stanie spalić tłuszcz podskórny, który trudno pozostawić zwykłym aerobikowi. W ciągu zaledwie godzinnej lekcji można spalić do 800 kalorii. Przez trzy takie klasy tygodniowo po miesiącu możesz stracić 4-5 kg ​​wagi, a jeśli zmniejszysz zawartość kalorii w codziennej diecie, proces odchudzania nastąpi jeszcze szybciej. Najważniejsze jest to, że jednocześnie tak intensywna utrata masy ciała nie szkodzi ciału.

Tai Bo dla początkujących

Zanim zaczniesz ćwiczyć, przeczytaj informacje o Tai-bo w Internecie – o tym, kto Ci odpowiada. Musisz być pewien, że jesteś zdrowy i nie masz żadnych nieprawidłowości w pracy układu sercowo-naczyniowego. Jeśli jesteś początkującym, a wcześniej nie wiedziałeś, czym jest sport, to na początek powinieneś uprawiać kilka miesięcy aerobiku, tańca, joggingu lub innego sportu obciążającego układ krążenia. I dopiero potem możesz opanować tę sprawność bojową.

Wybierz odzież treningową z naturalnych tkanin. Aby nie doznać obrażeń, po nieudanym ćwiczeniu unikaj metalowych akcesoriów. Buty powinny dobrze przymocować stopę i nie ślizgać się na podłodze. Możesz zacząć ćwiczyć w domu na samouczkach wideo Tai-Bo dla początkujących, ale aby poczuć otoczenie, lepiej jest wziąć lekcję grupową w klubie fitness z trenerem. Dowiedz się, gdzie odbywają się zajęcia tai-bo w twoim mieście – zapytaj, co to jest, a jeśli wszystko ci odpowiada, możesz rozpocząć regularne treningi.

Dziewczyny Tai Bo

Trening Tai Bo

Wszystkie zajęcia tai-bo muszą zaczynać się od rozgrzewki. Mogą to być ruchy taneczne, krok w miejscu, bieganie, kołysanie ramionami i nogami o małej amplitudzie. Następnie możesz podłączyć obciążenie zasilania. Skuteczność treningu można poprawić, dodając ciosy do worka treningowego, skoki charakterystyczne dla sztuk walki. Podczas uderzania rękami w przestrzeń, obciążenie zwiększa się za pomocą hantli. Zajęcia kończące są warte ruchów, które przywracają oddech i zestaw ćwiczeń rozciągających.

Trening grupowy Tai Bo

Ćwiczenia Tai Bo

Aby zrozumieć, czy powinieneś to zrobić, czy nie, wypróbuj te proste ćwiczenia tai-bo z programu fitness dla początkujących:

  1. Weź w dłonie hantle o masie 0,5 – 1 kg, stań prosto, rozstaw stopy na szerokość barków. Uderz dłońmi tuż przed sobą, na wysokości nosa, jakbyś miał zamiar kogoś zaatakować. Lepiej zrób to przed lustrem.
  2. Wyprostuj, wciągnij brzuch, zegnij jedną nogę w kolanie i pociągnij do brzucha. Wykonaj kopnięcie tą stopą, prostując ją piętą do przodu. Weź 20 takich kopnięć każdą stopą..
  3. Z tej samej pozycji kopnij na bok. W takim przypadku pięta powinna iść do przodu, a ciało powinno pozostać poziomo. Staraj się nie przechylać na bok. Powtórz to samo z drugą nogą. Po 20 trafieniach z każdej strony.
Oceń artykuł
Codzienne wskazówki i instrukcje

Klikając przycisk „Prześlij komentarz” wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych i akceptuję politykę prywatności