Trening Saykl do odchudzania – mięśnie kołyszą się na rowerze treningowym, korzyści i przeciwwskazania

Treść artykułów



Każde obciążenie jest dobrym treningiem dla mięśni ciała. Najważniejsze, aby nie popełnić błędu i wybrać te działania, które przyniosą korzyści i doprowadzą do zamierzonego celu szybciej niż oczekiwano. Trening rowerowy w ogóle nie jest nową gałęzią, ponieważ wielu ma rowery treningowe, ale wielu nie wie, jak może zastąpić pełnowartościową lekcję na siłowni, więc dowiedz się, jak schudnąć za pomocą zwykłego urządzenia do ćwiczeń, jakie są zalecenia i przeciwwskazania do jazdy na rowerze..

Co jest cykliczne w fitnessie

Całkowicie nową koncepcją fitness jest cykliczny aerobik (lub cykliczny trening). Ci, którzy regularnie odwiedzają siłownie, prawdopodobnie widzieli ludzi pedałujących przez godzinę, nawet nie myśląc o pójściu do baru lub zrobieniu czegoś innego na siłowni. Ten rodzaj treningu został wymyślony przez amerykańskiego kolarza Goldberga Johnny’ego, a jego technika zaczęła szybko rozprzestrzeniać się na całym świecie, znajdując więcej podobnie myślących ludzi.

Istotą aerobiku cyklicznego jest aktywne rytmiczne pedałowanie przez 30-40 minut, zmieniając poziomy obciążenia roweru treningowego. Najlepiej jest uczestniczyć w takich zajęciach na siłowni i pod okiem doświadczonego trenera wykonać wszystkie ćwiczenia. Panuje duch zespołowy i nawet najtrudniejsze momenty będą łatwiejsze do zauważenia. Do odrabiania lekcji można znaleźć w Internecie wideo, w którym wyjaśnią poprawność każdego poziomu szkolenia..

Każda lekcja odbywa się w dwóch pozycjach: siedzącej i stojącej. Naprzemiennie naprzemiennie zaangażowane są prawie wszystkie mięśnie ciała. Jazda nie jest taka, jak po prostu na rowerze, ponieważ podczas lekcji symulujesz jazdę rowerem wyścigowym, tak że twoje plecy pochylają się do symulatora. Po pierwszym treningu zauważysz napięcie w dolnej części pleców, ale po kilku zajęciach minie.

Aerobik rowerowy jest uważany za jedną z najbardziej energicznych ze wszystkich zajęć fitness, więc musisz się bardzo pocić. Rezultat przekroczy wszelkie oczekiwania, twoje zdrowie zdecydowanie się wzmocni, a twoje ciało stanie się wyszczuplone i wyszczuplone. Obciążenie podczas treningu zmienia się przez:

  • prędkość pedału;
  • poziom oporu;
  • pozycja ciała.

Dziewczyna i facet na rowerze stacjonarnym

Zastosowanie cykliczne

Najważniejszą zaletą treningu na rowerze treningowym jest zdolność do spalania tłuszczu i poprawy funkcjonowania układu sercowo-naczyniowego. Jazda na rowerze jest bardzo intensywna, ciągle się poci. Dzięki temu zwiększysz wytrzymałość, a zwykłe jazda rowerem po ulicy nie będzie już tak męcząca. Podczas lekcji wyjaśnią, jak prawidłowo siedzieć, na jakim poziomie powinna być kierownica i inne subtelności jazdy na rowerze. Wszystko to z pewnością przyda się później podczas codziennych przejażdżek rowerowych..

Cykl odchudzania

Według wielu trenerów trening rowerowy na odchudzanie nie ma analogii, ponieważ spalanie tłuszczu jest bardzo szybkie. W tym samym czasie poruszają się mięśnie prasy i nogi. Ten sposób utraty wagi do lata jest być może jednym z najlepszych, ponieważ nie tylko „wyschniesz”, ale także otrzymasz piękną ulgę. Po prostu nie zapomnij o właściwym odżywianiu, ponieważ utrata masy ciała to nie tylko intensywny cykliczny trening, ale także zdrowy tryb życia.

Korzyści z ćwiczeń na rowerze stacjonarnym

Jakie są zalety symulatora jazdy na rowerze? Dzięki niemu możesz nie tylko szybko schudnąć, ale także doskonale trenować układ oddechowy. Po tak intensywnych zajęciach inni będą wydawać się zrelaksowani. Trenując rozwijasz wytrzymałość. Ponadto możliwe jest niezależne dostosowanie obciążenia, obniżenie lub zwiększenie prędkości, zmiana poziomu złożoności i tak dalej.

Jakie mięśnie działają

Podczas jazdy na rowerze ćwiczy się prawie całe ciało. Jakie mięśnie kołyszą się na rowerze treningowym? Biodra i pośladki aktywnie pracują, prasa kołysze się, aktywowane są mięśnie pleców. Po miesiącu regularnego cichego treningu widoczne będą pierwsze zmiany: ciało stanie się bardziej widoczne, skóra stanie się elastyczna, zaczniesz pozbywać się dodatkowych kilogramów z pierwszej lekcji.

Ćwiczenia grupowe na rowerach treningowych

Co daje sesja treningowa

Oprócz tego, że fitness na rowerze treningowym daje niesamowite rezultaty w odchudzaniu, poprawia także nastrój i energetyzuje przez cały dzień. Rytmiczne ruchy, wsparcie trenera, muzyka na zajęcia – wszystko to może wpłynąć na twój nastrój. Trening rowerowy trwa nie dłużej niż godzinę, ale przyniesie więcej korzyści niż żmudne ćwiczenia siłowe.

Trening rowerowy – przeciwwskazania

Jak w przypadku każdego innego intensywnego treningu, na rowerze stacjonarnym występują przeciwwskazania podczas treningu cyklicznego. Ponieważ zajęcia są bardzo rytmiczne, wyraźnie nie są odpowiednie dla tych, którzy nie są przyzwyczajeni do tak dużych obciążeń. Surowo zabrania się trenowania osób cierpiących na żylaki, choroby układu sercowo-naczyniowego, nadciśnienie. Jeśli masz wątpliwości, że masz jakieś choroby, lepiej będzie skonsultować się z lekarzem przed rozpoczęciem zajęć.

Dlaczego ciche treningi są szkodliwe dla nadciśnienia tętniczego

Wielką szkodą dla rowerzystów dla pacjentów z nadciśnieniem jest to, że obciążenie jest bardzo duże, tętno przyspiesza, co może prowadzić do katastrofalnych konsekwencji. Jeśli jesteś poważnie skłonny do odchudzania i zdecydujesz się na wypróbowanie tej metody, wybierz łagodny schemat ćwiczeń, ćwicz pod ścisłym nadzorem instruktora, zawsze mierz swoje tętno przed i po zajęciach, aby zdawać sobie sprawę ze swojego stanu. W takim przypadku cykliczne treningi grupowe prawdopodobnie nie będą działać, ponieważ obciążenie jest takie samo dla wszystkich.

Program szkolenia rowerowego

Podobnie jak w przypadku każdej innej aktywności fizycznej, istnieją specjalne zasady budowania sesji treningowej. Pierwszą rzeczą jest zawsze rozgrzewka: mogą to być ćwiczenia stojące poza symulatorem, bieganie po torze. Przygotowanie jest konieczne, aby uniknąć obrażeń podczas głównej lekcji, ponieważ intensywność pedałowania jest duża, a to bardzo źle wpłynie na nieogrzewane stawy kolanowe. Następnie rozpoczyna się główna część lekcji i gdzieś pośrodku osiągasz maksymalny poziom trudności, a następnie intensywność maleje.

Dziewczyna na rowerze stacjonarnym

Cykl dla początkujących

Jeśli nigdy nie uczestniczyłeś w cyklicznych szkoleniach, zaleca się, aby najpierw przejść na zajęcia rowerowe dla początkujących. Tam zrozumiesz, czy potrzebujesz takich obciążeń, czy poradzisz sobie z instrukcjami instruktora. Wielu odmawia i wybiera łatwiejsze sposoby trenowania. Jeśli wszystko ci odpowiada, to po kilku tygodniach możesz spróbować siebie w głównej grupie.

Wyniki cyklu

Główną efektywnością jazdy na rowerze jest to, że kalorie są spalane bardzo szybko – do 800 kcal w jednej sesji. Ponadto toksyny są następnie eliminowane, więc nie zapomnij wypić wody przed treningiem. Dzięki regularnej wizycie na siłowni (i to 2-3 razy w tygodniu) w ciągu miesiąca zobaczysz pierwsze pozytywne wyniki: piękny brzuch, zaciśnięte pośladki. Nie będziesz już bać się wspinania po schodach, długich spacerów, pieszych wędrówek, ponieważ układ oddechowy będzie dobrze wyszkolony. Najważniejsze – nie zapomnij kontrolować się w jedzeniu, a wtedy nadwaga szybko zniknie.

Oceń artykuł
Codzienne wskazówki i instrukcje

Klikając przycisk „Prześlij komentarz” wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych i akceptuję politykę prywatności