Tydzień postu na odchudzanie – codzienne menu

Treść artykułów



Nasze ciało przy niewłaściwym odżywianiu jest w stanie gromadzić toksyny i odpady, które należy od czasu do czasu usuwać. Idealną opcją do rozwiązania problemu oczyszczenia organizmu i skutecznego „spalania” masy ciała jest tydzień postu na odchudzanie, ponieważ jego menu ma na celu zminimalizowanie ilości wysokokalorycznej i szkodliwej żywności, zastępując ją zdrową i zdrową żywnością. Menu na tydzień jest reprezentowane przez dużą liczbę opcji, co ułatwia wybór diety odpowiedniej do jej parametrów.

Co to jest tydzień postu

Jeśli problemy z nadwagą zaczęły negatywnie wpływać na zdrowie i samoocenę, czas zacząć szukać odpowiedniej techniki odchudzania. Na całym świecie każdego roku jest wielu zwolenników tygodni postu na rzecz odchudzania. Cotygodniowa dieta staje się coraz bardziej popularna ze względu na jej krótki czas trwania. Ciało nie wpada w stres, ponieważ optymalna ilość jedzenia nie pozwala na uczucie głodu. Głównym celem jest utrata masy ciała, oczyszczenie organizmu poprzez zmniejszenie dziennej liczby kalorii.

Lista produktów dozwolonych podczas rozładunku:

  • kasza gryczana i inne rodzaje zbóż;
  • sfermentowane produkty mleczne bez dodatków smakowych (twarożek, kefir);
  • jabłka, arbuzy i inne owoce;
  • warzywa (wszystkie odmiany kapusty, ogórków, pomidorów);
  • jajka
  • mięso z kurczaka i podroby.

Jabłka i centymetr

Opcje na dni postne

Decydując się usiąść do rozładunku, musisz wybrać optymalne codzienne menu. Często w trakcie postu w celu bezpiecznej utraty wagi menu jest tworzone w zależności od indywidualnych preferencji danej osoby. Ponieważ ciężko jest jeść jabłka lub płatki przez całe 7 dni, dietetycy starają się oferować menu z różnorodnymi produktami. W zależności od diety wyróżnia się różne rodzaje dni postu (warzywa, zupy, węglowodany lub białka). Ile dni postu mogę zrobić na tydzień? Idealnie 1-2 dni, ale najważniejsze jest, aby nie przejadać się w zwykłe dni.

Podstawowe zasady rozładunku:

  • po „dniu rozładunku” należy kontrolować porcje jedzenia;
  • dzienna zawartość kalorii nie większa niż 1000 kcal;
  • jedz 5-6 razy dziennie (pamiętaj o lunchu, popołudniowej przekąsce);
  • uwodnienie;
  • zdrowy dźwięk snu przyczynia się do „rozładowania” ciała;
  • warto zmniejszyć stres fizyczny, psychiczny.

Czy dni postu są przydatne?

Szczególną uwagę przy zakupie produktów na dzień postu należy zwrócić na ich jakość i trwałość, ponieważ od tego zależy wynik. Czy dni postu są przydatne? Zdecydowanie tak, ponieważ z ich pomocą możesz przeprowadzić delikatne oczyszczenie organizmu i usunąć nagromadzone toksyny i toksyny. Przed przejściem do ograniczeń zwykłej diety zaleca się skonsultowanie z lekarzem, zwłaszcza jeśli występują przewlekłe lub ostre choroby, nietolerancja niektórych produktów. Warto wcześniej, na podstawie skompilowanego menu, dokonać zakupu produktów, aby uniknąć zakłóceń.

Jaki jest wpływ diety na dni postu:

  • usuwanie płynu z tkanek, walka z obrzękiem;
  • oczyszczanie z toksyn, żużli;
  • zmniejszenie żołądka, naturalny sposób na zmniejszenie apetytu;
  • nasycenie witaminami, mikroelementami;
  • oczyszczanie przewodu pokarmowego.

Wyładowywanie diet

Ze względu na krótki czas trwania i różnorodność diety, diety rozładunkowe są łatwo tolerowane i pomagają usunąć do 7 kilogramów. Możesz wybrać dowolny rodzaj diety, ale powinieneś zminimalizować zużycie przypraw i soli (zatrzymuje płyn w tkankach). Spośród napojów powinieneś wybrać filtrowaną wodę, kompoty i zieloną herbatę. Rozładunek można przeprowadzać 1-2 razy w tygodniu przez okres dwóch dni, ale przy codziennej zmianie menu można go przedłużyć. Dieta rozładowcza na tydzień może składać się z białka (białka mięsne i roślinne), węglowodanów, dni tłuszczowych lub płynnych (buliony).

Przez 7 dni

Istnieje kilka opcji prowadzenia cotygodniowej diety, najbardziej optymalna z nich pozwala na ustawienie i naprzemiennie różnych dni wyboru produktów. Dieta rozładowująca przez 7 dni pomaga usunąć kilka dodatkowych kilogramów bez większego wysiłku, ale przy dużej nadwadze nie wystarczy. Zalety takiego systemu przy braku głodu i nasycenia organizmu niezbędnymi składnikami odżywczymi. Po tym nie musisz się martwić utratą kilogramów, jeśli nadal będziesz utrzymywał zrównoważoną dietę.

Tydzień postu na odchudzanie, przybliżone menu na jeden dzień:

Warzywo

Warzywa (surowe), nie więcej niż 1,5 kg

Mięso

Dania i kurczak, cielęcina, bez tłuszczu i skóry, do 0,5 kg

jajko

5 jajek na twardo

Mlekowy

Wolno pić mleko (beztłuszczowe, 1 litr), jeść twarożek (200 gramów)

Ryba

Gotowane ryby, do 0,5 kg

Owoc

Dozwolone jest użycie dowolnego owocu (oprócz bananów), 1,5 kg

Wolny

Możesz wybrać menu z dowolnego poprzedniego dnia

Dziewczyna mierzy talię centymetrem

Tydzień rozładunku Margarity Koroleva

System żywienia opracowany przez znanego dietetyka pomaga zrzucić do 10 kg nadwagi w ciągu 9 dni. Składa się z 3 diet mono, każdy etap trwa 3 dni. Często tydzień postu Margarity Korolevy służy rozwojowi właściwych nawyków żywieniowych lub rozładowaniu ciała. Aby utrzymać osiągnięty wynik, musisz nadal dobrze się odżywiać, jeść minimum słodyczy, cukru i soli, chodzić więcej i spać. Niekontrolowane jedzenie po fast foodie lub diecie tłustej może powodować złe samopoczucie i problemy zdrowotne..

Plan diety królowej Margarity

Scena ryżowa

Gotowany ryż, bez dodatku cukru lub soli, 250 gramów płatków. Bez masła.

Scena z kurczakiem

1 kg kurczaka (parzony, gotowany, pieczony). Sól jest zabroniona. Można zastąpić chudą rybą.

Etap warzywny

300 gramów surowych warzyw bez przypraw (można tylko sok z cytryny) + 500 gramów gotowanego, pieczonego lub gotowanego na parze. Niedozwolone ziemniaki.

Aby oczyścić ciało

Cotygodniowy rozładunek ciała jest konieczny, nawet jeśli nie jest konieczne odchudzanie. Żużlowanie często prowadzi do problemów ze skórą, włosami i przewodem pokarmowym. Jeśli głównym celem jest wsparcie organizmu i jego oczyszczenie, warto zrewidować dietę i dietę. Oprócz śniadania, lunchu i kolacji koniecznie dodaj popołudniową herbatę. Znane potrawy najlepiej gotować na parze lub piec. Jelita będą wdzięczne za taką dietę, szczególnie jeśli wprowadzisz zmiany w schemacie picia. W tygodniu postu, aby oczyścić ciało, powinieneś wypróbować nowe, przydatne przepisy.

Na kefirze

Dla miłośników produktów z kwaśnego mleka odpowiedni jest tydzień rozładunku na kefirze. Chociaż ta dieta jest uważana za dietę mono, można ją uzupełnić owocami, jagodami lub warzywami. Warunkiem jest kontrola ilości porcji. Dieta jest przeznaczona na 5-6 posiłków, dla których musisz wypić 1 litr niskotłuszczowego kefiru. Dozwolone jest spożywanie do 1 kg dodatkowych produktów, lepiej gotować warzywa, gotować w łaźni parowej lub piec przy użyciu minimalnej ilości przypraw i soli. Jeśli masz dość picia kefiru, możesz go zastąpić płynnym, beztłuszczowym jogurtem domowej roboty bez wypełniaczy.

Na wodzie

Jednym z najbardziej rygorystycznych reżimów oczyszczania jest tydzień na czczo na wodzie. Eksperci nie zalecają spędzania więcej niż 1 taki dzień w tygodniu, ponieważ przedłużone utrzymywanie takiego schematu może wywoływać różne dolegliwości w ciele. Zanim zaczniesz dietę na wodzie, musisz być w dobrym nastroju, będzie naładowany pozytywnie. Takie „rozładowanie” wymaga siły woli i samokontroli, ale daje także dobre i szybkie rezultaty. Przed dniem rozładunku zmniejszają zużycie wysokokalorycznej żywności, gromadzą zapas czystej, niegotowanej wody (4 litry).

Woda z butelki wlewa się do szklanki

Na kaszy gryczanej

Gryka jest magazynem przydatnych substancji niezbędnych dla organizmu (żelazo, potas, wapń, magnez). Chociaż to zboże jest produktem wysokokalorycznym (zawiera dużą ilość złożonych węglowodanów), z odpowiednim tygodniem na czczo na kaszy gryczanej można pozbyć się 10 kilogramów. Ponieważ gryka szybko się nudzi, zaleca się prowadzenie mieszanych dni na czczo, na przykład dodawanie do diety jabłek, produktów z kwaśnego mleka i jagód lub zastąpienie jednego posiłku płatkami owsianymi zamiast gryki. Popularny jest tydzień gryki na czczo.

Tydzień Macierzyński

Lekarze zalecają trzymanie dni rozładunku podczas ciąży tylko z szybkim przyrostem masy ciała. Nie warto się martwić, że dziecko nie otrzyma niezbędnego odżywiania, ciało zawsze ma rezerwę na taki przypadek. Trzymanie pochopnego tygodnia postu dla kobiet w ciąży jest niebezpieczne dla zdrowia i dobrego samopoczucia przyszłej matki, ponieważ jest to dla niej dodatkowe obciążenie. Najlepiej jest przeprowadzać taką dietę 1 lub 3 dni raz na 7-10 dni. Najpopularniejsze rodzaje dni rozładunku to kefir (1,5 litra dziennie), twarożek (600 gramów dziennie) lub jabłko (1,5 kg dziennie).

Uwaga! Informacje przedstawione w artykule mają jedynie charakter orientacyjny. Materiały tego artykułu nie wymagają niezależnego leczenia. Tylko wykwalifikowany lekarz może postawić diagnozę i wydać zalecenia dotyczące leczenia na podstawie indywidualnych cech konkretnego pacjenta.

Oceń artykuł
Codzienne wskazówki i instrukcje

Klikając przycisk „Prześlij komentarz” wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych i akceptuję politykę prywatności