Ćwiczenia statyczne na odchudzanie i rozwój siły

Treść artykułów



Trening statyczny (druga nazwa izometryczny) jest znany od czasów starożytnych. Są stosowane w sztukach walki, jodze, służą do odczuwania własnego ciała, poprawy koordynacji, rozwijania siły ścięgien i więzadeł bez uciekania się do dużych obciążeń, wyczerpującego treningu.

Co to jest obciążenie statyczne?

Napnij mięśnie, podkręć prasę, prawidłowa postawa może być nie tylko za pomocą ruchomych i aktywnych ćwiczeń. Obciążenie statyczne to ten sam skuteczny sposób korygowania figury, jak praca na poziomych prętach, symulatorach, podciągnięciach, przysiadach, pompkach i innych elementach treningu sportowego. Polega na podnoszeniu i utrzymywaniu nieruchomego pocisku lub ciężaru własnego ciała przez maksymalny okres czasu. Statyka wymaga tego samego regularnego treningu, rozgrzewki i rozciągania, a także każdego treningu.

Korzyści z ćwiczeń statycznych

Ci, którzy chcą zwiększyć swoją siłę i wytrzymałość, przyniosą niezaprzeczalne korzyści ćwiczeniom statycznym. W tym sensie są znacznie bardziej skuteczne niż dynamiczne. Zaletę osiąga się dzięki temu, że podczas ciągłego napięcia dopływ krwi jest znacznie pogorszony, bez dostarczania kwasu mlekowego do mięśni. Brak tej substancji prowadzi do wystąpienia niewydolności mięśni, to znaczy niezdolności do wykonania więcej niż jednego powtórzenia. Im dłużej występuje awaria, tym silniejsze stają się mięśnie.

Całe napięcie podczas elektryczności jest skierowane na więzadła, ścięgna, stawy. Ciężar, który na nie działa, trenuje ich siłę, zmniejsza prawdopodobieństwo wszelkiego rodzaju urazów, w tym podczas treningu dynamicznego. Jeśli w ćwiczeniach tylko ciężar własnego ciała jest używany jako obciążenie (jak to ma miejsce w jodze), wówczas taki ładunek nigdy nie spowoduje szkody.

Ćwiczenia izometryczne w domu są bardzo przydatne dla osób, które kiedyś odniosły obrażenia i nie są w stanie wykonywać ćwiczeń dynamicznych. Wpływa na mięśnie głębokie, powoduje, że maksymalna liczba włókien działa, trenuje i przywraca je. Wymaga to poważnego szkolenia, dobrego przestudiowania podejść, trwającego 50–60 sekund.

Dziewczyna wykonuje ćwiczenie

Statyczne ćwiczenia odchudzające

Każdy sport pomaga schudnąć, ale nie każdy może pozwolić sobie na aktywny trening ze względów zdrowotnych. Tak więc ćwiczenia statyczne dla kobiet pozwolą ci nie męczyć się nadmiernymi obciążeniami na siłowni. Są odpowiednie, jeśli istnieją przeciwwskazania, takie jak obciążenia sercowo-naczyniowe, choroby układu mięśniowo-szkieletowego i poważny stan po operacjach. Ten rodzaj ćwiczeń pozostawia puls normalny, aktywne ruchy nie są wykonywane, ale fałdy tłuszczu znikają, a ciało podnosi się.

Aby usunąć nadwagę, statyczną gimnastykę na odchudzanie należy połączyć z odpowiednim odżywianiem. Kompleksy najlepiej wykonywać co drugi dzień, wtedy mięśnie będą miały czas na regenerację, a spalanie tłuszczu odbędzie się równomiernie. Obciążenie powinno rosnąć stopniowo. Podejścia trwają od 1 do 3 minut, liczba powtórzeń 2 do 3 razy. Spośród najbardziej skutecznych ćwiczeń ze statyki na odchudzanie można wyróżnić:

  • Pasek. Dotyczy wszystkich grup mięśni. Konieczne jest położenie nacisku na wyciągnięte lub zgięte ramiona w łokciach i zamrożenie.
  • Pasek boczny napina boki i naciska. Akceptujemy nacisk leżący na boku, spoczywający na zgiętym ramieniu w łokciu.
  • Łódź pozwala ci zaciśnąć plecy i mięśnie brzucha. Połóż się na brzuchu, ręce wzdłuż ciała, jednocześnie podnieś nogi i klatkę piersiową.

Ćwiczenia statyczne dla rozwoju siły

Siła ciała może być rozwijana nie tylko za pomocą sportów, takich jak różne rodzaje zapasów. W starożytnych technikach wschodnich zaczynają pojawiać się ćwiczenia statyczne na rzecz rozwoju siły, ponieważ mogą one przynieść niesamowitą moc ciału bez budowania masy mięśniowej. Na początek możesz wybrać jeden z prostych kompleksów, który nie wymaga żadnego sprzętu. Są to popularne ćwiczenia izometryczne siły zaprojektowane przez Alexandra Zassa..

Ćwiczenia słynnego cyrku i siłacza Zassa znane są z ich niesamowitej skuteczności. Sam człowiek to zademonstrował, podnosząc konia przed publiczność i z łatwością przenosząc go po arenie. Był pewien, że objętość mięśni jest niczym w porównaniu z ich siłą, którą można rozwinąć bez zwiększania masy mięśniowej. Na początek każdy odbiór może być wykonywany przez 2-3 godziny, trwając 5-6 sekund.

  • Zginamy ręce w łokciach w pobliżu klatki piersiowej. Dłoń spoczywa na dłoni. Zmiażdż ręce na sobie.
  • Dłonie przyjmują tę samą pozycję, ale są zablokowane w zamku. Próbujemy odpiąć zamek, wyciągając ramiona na boki.
  • Opieramy dłonie o ścianę, pchamy ją z całej siły, obciążając całe ciało.
  • Stoimy w drzwiach, opieramy się na nich rękami i próbujemy „rozdzielić je”. Cały wysiłek koncentruje się na ramionach i ramionach..

Dziewczyny z dłońmi przed nimi

Ćwiczenia statyczne dla prasy

Miliony ludzi marzą o tym, aby poprawić swoje żołądki, stosując setki sposobów na podniesienie / opuszczenie ciała. Ale są o wiele bardziej skuteczne ćwiczenia statyczne na prasie, które dosłownie spalają tłuszcz w talii, tworząc piękny, płaski, napompowany brzuch. Podczas ćwiczeń bez ruchu obciążenie jest ogromne. Powoduje uczucie pieczenia, ale kompensuje go doskonały wynik..

Najbardziej efektywną statyczną pracę mięśni uzyskuje się, wykonując następujące ćwiczenie. Kładziemy się na plecach, ręce za głową, podnosimy nogi 20–30 cm od podłogi i zamrażamy. Początkowo siły będą trwać tylko przez kilka sekund. Należy za każdym razem próbować zwiększyć wykonanie o co najmniej 1 sekundę, zwiększając go do 1 minuty. Koncentrujemy napięcie w obszarze prasy, ale nie z tyłu.

Ćwiczenia statycznych nóg

Aby jakościowo obciążyć mięśnie nóg, nie trzeba biegać kilometrami. Statyczne ćwiczenia nóg zapewniają doskonałe obciążenie mocy. Na przykład jedną z ulubionych aktywności tancerzy jest „plie”. Kładziemy nogi tak szeroko, jak to możliwe, obniżamy miednicę, tak aby kolana zgięły się pod kątem prostym do podłogi. Biodra i pośladki powinny być w linii prostej. Stoimy na skarpetach, aby zmaksymalizować napięcie mięśni, opóźnij o 30 sekund. Następnie opuść skarpetki. Odpocznij 10 sekund i 3 kolejne powtórzenia.

Oto kilka prostych ćwiczeń, które powodują statyczne napięcie mięśni. Są one wykonywane przez 15-20 sekund z przerwą 10 sekund:

  • Usiądź na krześle, połóż pięty na nogach i mocno pchaj.
  • Stań na palcach z pozycji stojącej, maksymalnie napnij mięśnie.
  • Wejdź na piętę (możesz wcisnąć rękę za ścianę, aby zachować równowagę) i podciągnij skarpetki z całej siły.

Ćwiczenia statyczne pośladków

Techniki, dzięki którym trenujemy nogi, mają pozytywny wpływ na pośladki. Wśród statycznych ćwiczeń na pośladki, o których jest wiele pozytywnych recenzji, można wyróżnić:

  • Ćwicz krzesełko. Opieramy się plecami o ścianę (nogi około 30 cm od niej) i schodzimy w dół, aż siadamy w powietrzu pod kątem 90 stopni. Stoimy przez 20 sekund. Wykonujemy 5 podejść z resztą w 10 sekund.
  • Połóż się na brzuchu, unieś nogi z kolan i opuść na wysokość 20 cm. Plecy są płaskie, nie zginają się w dolnej części pleców.
  • Kładziemy się na plecach, zginamy jedną nogę w kolanie, drugą wyciągniętą. Podnieś miednicę i wyprostowaną nogę na tym samym poziomie. Przytrzymaj przez 5 sekund. Wykonaj 10 powtórzeń i zmień nogę..
  • Powtórz poprzednie ćwiczenie, ale wolna noga jest wyciągnięta, a nie wyprostowana.

Dziewczyna wykonuje ćwiczenie mięśni pośladkowych

Ćwiczenia statyczne dla pleców

Od zdrowia kręgosłupa zależy stan całego organizmu. Ćwiczenia statyczne dla pleców wzmocnią go i poprawią. Są one podzielone na 4 poziomy: dla mięśni lędźwiowych, klatki piersiowej, ramion, szyi. Głównym warunkiem jest ich spełnienie bez szarpania się powoli. Zajmuje to dużo czasu, ale jeśli go nie ma, wykonaj najprostsze i najbardziej przydatne ćwiczenie w pracy, w domu, stojąc w kolejce lub w piecu: pozycja początkowa, pozycja stojąca, jedna ręka na pasku, weź głęboki oddech, popchnij dłoń do oporu, kręgosłup zatrzymać się.

Oceń artykuł
Codzienne wskazówki i instrukcje

Klikając przycisk „Prześlij komentarz” wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych i akceptuję politykę prywatności