Ciągle chcę spać

Treść artykułów



Niektóre osoby narzekają, że chcą spać prawie stale. Nawet przestrzegając jasnego reżimu dnia, nadal nie czują się naprawdę wypoczęci. Warto bardziej szczegółowo powiedzieć, co może powodować takie zjawisko i jak sobie z tym poradzić..

Dlaczego cały czas chcę spać i słabość są powodem

Istnieje wiele czynników fizjologicznych. Jeśli dana osoba stale chce spać z tego powodu, nie ma bezpośredniego zagrożenia dla życia i zdrowia. Przyczyny fizjologiczne obejmują:

  1. Zły sen. Nawet jeśli dorosły śpi nieprzerwanie przez co najmniej osiem godzin, może czuć się ospały. Wynika to ze złego snu, częstych nocnych wzrostów.
  2. Przemęczenie. Dlaczego dana osoba dużo śpi i nie ma wystarczającej ilości snu? Oznacza to, że w ciągu dnia jest tak zmęczony, że nawet norma godzin nocnego odpoczynku nie wystarczy, aby przywrócić.
  3. Brak światła i ciepła. Z tych powodów czujemy się senni zimą, wczesną wiosną i jesienią. Za oknem jest stale pochmurno i zimno, w pokoju włącza się sztuczne światło. Zapobiega to odróżnianiu ciała od wieczoru, dlatego zawsze chcę spać.
  4. Zamrażanie. Wraz ze spadkiem temperatury ciała naprawdę chcę spać.
  5. Ciąża. To jest całkowicie naturalny powód. Dziewczyna zawsze chce spać w czasie ciąży, ponieważ jej ciało jest narażone na zwiększony stres.
  6. Niskie ciśnienie atmosferyczne. To prawie zawsze dzieje się w deszczu. Osoba obniża ciśnienie krwi, więc ciągle chcesz spać.
  7. Przyjmowanie tabletek nasennych i innych, które powodują senność.
  8. Ostatni posiłek. Po jedzeniu, a zwłaszcza obfitym posiłku, ciało zużywa energię na procesy trawienne. Z tego powodu następuje odpływ krwi z mózgu, w wyniku czego osoba chce spać.

Chcę spać w ciągu dnia

Choroby, w których pojawia się ciągła senność

Chcę spać z takimi problemami z ciałem i patologiami:

  1. Stres lub depresja. W tej sytuacji apatia i ciągłe pragnienie zaśnięcia są ochronną psychologiczną reakcją organizmu na trudności. Mówiąc najprościej, mózg woli nie doświadczać problemów, ale „rozłączyć się”.
  2. Choroby zakaźne, ostre lub przewlekłe. Jeśli dana osoba stale chce źle spać, oznacza to, że układ odpornościowy walczy z infekcją lub wraca do zdrowia.
  3. Niedokrwistość. W przypadku niedokrwistości do tkanek i narządów dostarczanych jest mniej tlenu niż jest to wymagane do normalnej pracy, dlatego osoba śpi.
  4. Miażdżyca naczyń mózgowych. Osoba ma nie tylko pragnienie ciągłego snu, ale także ból głowy, hałas w uszach.
  5. Hipersomnia idiopatyczna. To często tłumaczy, dlaczego młodzi mężczyźni i kobiety chcą spać w ciągu dnia. Złożona postać choroby nazywa się narkolepsją..
  6. Zatrucie. Jeśli dana osoba nadużywa alkoholu, nawet piwa, pali, to z pewnością ma zaburzenia snu. Substancje odurzające powodują brak tlenu w mózgu, co powoduje, że chcesz spać.
  7. Awitaminoza. Jeśli chcesz spać, jest to objaw braku witamin.

Dlaczego zawsze chcesz spać

Przyczynami senności mogą być choroby narządów wewnętrznych, które powodują depresję ośrodkowego układu nerwowego:

  • niewydolność serca;
  • encefalopatia;
  • choroba nerek i wątroby;
  • neuroinfekcja;
  • odwodnienie;
  • dystonia naczyniowo-naczyniowa;
  • obfite krwawienie;
  • ciepło;
  • choroby onkologiczne;
  • niedoczynność tarczycy;
  • hipokortykalizm;
  • cukrzyca.

Co zrobić, jeśli chcesz spać

Istnieje kilka skutecznych sposobów na poprawienie nastroju:

  1. Zimna woda. Posyp twarz i szyję, aby przestać chcieć spać.
  2. Kawa. Zaparz mocny napój i pij na gorąco. Kawa uzupełni zapasy energii.
  3. Zielona lub czarna herbata. Napoje te orzeźwiają nie gorzej niż poprzedni, więc jeśli ciągle masz ochotę spać, pij je częściej.
  4. Ruch drogowy. Po prostu chodź po pokoju, ćwicz, najlepiej wychodź na krótki czas na ulicę lub na balkon.
  5. Wentylacja. Wpuść świeże powietrze do pomieszczenia, w którym się znajdujesz. Otwórz okno lub okno.
  6. Zmiana działalności. Jeśli zasypiasz w pracy, w której musisz uważać i rozumieć szczegóły, oderwij się na chwilę, zrób coś dynamicznego, na przykład zobacz swoje zdjęcia z wakacji.
  7. Dieta. Jedz warzywa, owoce. Gotuj lekkie posiłki, nie możesz się przejadać.
  8. Zimno. Nałóż kostki lodu na czoło, powieki, skronie.
  9. Cytrus. Wykonuj aromaterapię z olejkami tych roślin, ich zapach bardzo dobrze ożywia. Jeśli nie jest to możliwe, dodaj plasterek cytryny do herbaty.

Jak pozbyć się senności

Przepisy ludowe

Spróbuj przygotować i wziąć takie fundusze:

  1. Zmiel szklankę orzechów włoskich. Przełóż jedną cytrynę przez maszynę do mięsa ze skórką. Wymieszaj te składniki z 200 ml miodu. Jedz łyżkę mieszanki trzy razy dziennie.
  2. 1 łyżeczka rumianek apteczny wlać szklankę domowego mleka. Doprowadzić do wrzenia, gotować na małym ogniu przez kwadrans. Ostudzić, dodać 10 gramów miodu, wypić 30 minut przed snem.
  3. 5 gramów islandzkiego mchu zalać 200 ml wody, gotować przez pięć minut, ostudzić. Pij 30 ml na raz przez cały dzień. Do wieczora szklanka powinna się opróżnić.

Skuteczne witaminy na zmęczenie i senność

Jeśli martwisz się tymi problemami, możesz wziąć te leki:

  1. Modafinil Stymuluje funkcjonowanie mózgu, zwiększa wytrzymałość fizyczną.
  2. Longdeisin. Pomoże to usunąć każdy stan snu.
  3. Pantokryna. Poprawia wydajność.
  4. Enerion. Lek jest przepisywany na nadmierne zmęczenie.
  5. Bion 3. Recenzje mówią, że lek pomaga pozbyć się senności.
  6. Berocca Plus. Środki z witaminami C i grupą B..
  7. Energia alfabetu. Kompleks witamin do walki ze zmęczeniem.

Zalecenia wideo lekarzy: jak przezwyciężyć senność

Oceń artykuł
Codzienne wskazówki i instrukcje

Klikając przycisk „Prześlij komentarz” wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych i akceptuję politykę prywatności