Jakie pokarmy zawierają jod

Treść artykułów



Brak jodu w organizmie prowadzi nie tylko do czasowego naruszenia jego podstawowych funkcji, ale także powoduje szeroki zakres chorób. Produkty zawierające jod i przestrzeganie norm zdrowego odżywiania pomogą poprawić sytuację. Pierwszymi objawami zaburzeń w normalnym stanie są przewlekłe bóle głowy, brak apetytu, częste mrowienie stawów, ciągłe uczucie zmęczenia i senności, tendencja do przeziębienia i przedłużająca się depresja.

Żywność o wysokiej zawartości jodu

Główną funkcją jodu jest normalizacja ludzkiego ciała. Substancja ta jest niezbędna do pełnego funkcjonowania hormonów tarczycy, zapewniając stabilne funkcjonowanie układu sercowo-naczyniowego, trawiennego i innych. Przez tarczycę składnik wchodzi do krwi, naczyń krwionośnych, tkanek i szkieletu kości. Przy braku przydatnej substancji zakłócana jest żywotna aktywność całego organizmu i metabolizm po jedzeniu.

Rekordzistami treści przydatnych elementów są produkty morskie. W tym przypadku mówimy nie tylko o rybach i owocach morza, ale także o glonach (wodorosty, jarmuż morski). Jeśli takie produkty rzadko uzupełniają twoją regularną dietę, możesz uzupełnić zapasy niezbędnej witaminy dla organizmu poprzez regularne stosowanie oleju z ryb. Takie formulacje są dostępne w handlu i są dostępne w postaci płynnej, a także w postaci tabletek i kapsułek..

Warzywa zawierające jod

Do najkorzystniejszych mieszkańców głębin morskich należą:

  • małże;
  • kałamarnica;
  • ostrygi
  • Krewetka
  • makrela;
  • łosoś;
  • łosoś;
  • śledź;
  • flądra.

Wśród warzyw, owoców i jagód są także owoce o wysokiej zawartości jodu. Przed ich użyciem lub wstępną obróbką nie należy zapominać, że ekspozycja na ciepło eliminuje większość rodzajów witamin. Jod w tym przypadku nie jest wyjątkiem. Świeże owoce w krótkim czasie mogą zrekompensować niedobór składników odżywczych w wyczerpanym ciele.

Maksymalna ilość jodu zawiera owoce – warzywa i owoce, jagody:

  • kapusta;
  • pieprz;
  • Pomidory
  • marchewka;
  • ziemniaki;
  • czosnek;
  • banany
  • feijoa;
  • persimmon;
  • Truskawka;
  • śliwki
  • żurawina;
  • winogrona;
  • aronia;
  • cytrynowy.

Wołowina zawierająca jod

Niektóre rośliny strączkowe (groch, fasola) i zboża (żyto, pszenica, owies) charakteryzują się wysoką zawartością jodu. Wymieniając zdrową żywność, nie sposób nie wspomnieć o kaszy gryczanej. Ta różnorodność zbóż łączy ogromną ilość witamin i jest źródłem korzystnych składników. Regularne spożywanie go normalizuje funkcjonowanie tarczycy, narządów trawiennych i normalizuje cholesterol.

Mniejsza ilość korzystnej substancji zawiera produkty mleczne i jaja. Produkty te zaleca się również częściej jeść, aby zapewnić dzienną dawkę jodu. Idealną opcją jest urozmaicenie codziennej diety.

Lista produktów ciążowych, które dostarczają dużo jodu do organizmu

Podczas ciąży ciało kobiety potrzebuje więcej witamin. Problem uzupełniania zapasów jodu występuje z powodu charakterystycznych zmian apetytu. Niektóre produkty żywnościowe absolutnie nie są akceptowane przez układ trawienny w obecności indywidualnych cech lub zatrucia. Na ratunek przychodzą preparaty o wysokiej zawartości jodu i żelaza. Sprawdź High Iron Foods.

?Sól jodowana dla zdrowia

Przed wizytą w aptekach musisz zrozumieć główny niuans: lepiej używać narkotyków tylko w mgnieniu oka. W czasie ciąży płód zjada produkty, które dostają się do ciała kobiety, ponieważ rozwój dziecka zależy całkowicie od diety matki. Naturalne składniki przyniosą więcej korzyści i możliwe będzie znalezienie najbardziej odpowiednich opcji spośród szerokiej listy składników zawierających jod w każdych okolicznościach:

  • ryby morskie i wątroba dorsza;
  • jarmuż morski;
  • owoce morza;
  • mleko, kefir, śmietana;
  • świeże warzywa, owoce, jagody;
  • orzechy.

Osobną kategorię produktów zawierających jod stanowią składniki używane do gotowania codziennych potraw – kostki kurczaka, sól, niektóre rodzaje przypraw lub przyprawy. Na opakowaniach takich produktów producenci umieszczają odpowiednie oznaczenia na zwiększonej zawartości poszczególnych składników.

Pokarmy bogate w jod podczas ciąży

Oddzielna linia produkcji pojawiła się w przemyśle spożywczym – na półkach zaczęła pojawiać się szeroka gama produktów piekarniczych zawierających jod. Jeśli próbujesz uzupełnić zapasy przydatnych substancji w twoim ciele, nie próbuj robić tego w nadmiernie przyspieszonym tempie. Ograniczenie diety tylko do żywności zawierającej jod spowoduje nowe problemy. Dzięki specjalnej tabeli, która wyświetla ilość korzystnego składnika w różnych składnikach, znacznie łatwiej będzie kontrolować swoją dietę.

Biorąc pod uwagę niektóre niuanse, możesz dostarczyć ciału przybliżoną dzienną dawkę składników zawierających jod.

Tabela produktów zawierających jod

Nazwa produktu

Ilość mikrogramów jodu na 100 g

z wątroby dorsza

370

Feijoa

350

Kałamarnica

300

Jarmuż Morski

300

Plamiak

245

łosoś

200

Krewetka

190

Flądra

190

Mintaja

150

Makrela

145

Okoń morski

145

Dorsz

130

Śledź

70–90

ostrygi

60

Sałatka Feld

65

Tuńczyk

pięćdziesiąt

Owies

20

Pieczarka

osiemnaście

Żółtko

osiemnaście

Produkty mleczne

16-20

fasolki

12

Wołowina

12

szpinak

12

Groszek

jedenaście

masło

8–9

Marchewka

6-7

Kapusta

6-7

Ziemniaki

5-6

Gryka

3-4

Owoce

2-6

Oceń artykuł
Codzienne wskazówki i instrukcje

Klikając przycisk „Prześlij komentarz” wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych i akceptuję politykę prywatności