Jakie pokarmy zawierają skrobię?

Treść artykułów



Z każdym dniem zwolennicy prawidłowego odżywiania stają się coraz bardziej. Ludzie zaczęli zwracać większą uwagę na swoje zdrowie, wygląd. Wśród substancji, które przyczyniają się do powstawania fałd nadmiaru tłuszczu, skrobia zajmuje jego honorowe miejsce. Jest obecny w warzywach, owocach i innych produktach. Wiele osób interesuje się tym, jakie produkty zawierają skrobię i starają się chronić przed jej użyciem. Czy jest to konieczne i jaka jest szkoda oraz korzyści płynące ze skrobiowego jedzenia?

Jakie pokarmy zawierają skrobię??

Należy zwrócić uwagę na fakt, że wszystkie produkty spożywcze zawierają w swoim składzie białka, tłuszcze, cukry i skrobię w różnych ilościach. Ten ostatni jest złożonym węglowodanem, bardzo niezbędnym do prawidłowego rozwoju i funkcjonowania organizmu ludzkiego. Ten węglowodan może być dwojakiego rodzaju:

  1. Naturalny. Możesz używać tego typu bez obawy o swoje zdrowie. Ten naturalny węglowodan zawiera zboża, warzywa korzeniowe, ziemniaki, soczewicę i płatki zbożowe..
  2. Rafinowany. Skrobią może być kukurydza, pszenica, ziemniak, żyto, ryż i jęczmień. Węglowodany wypełniają organizm niepotrzebnymi kilokaloriami. Jeśli na przykład rozcieńczysz rafinowany proszek wodą, otrzymasz lepką, nieprzyjemną w dotyku mieszankę. Zwykle używa się go do poprawy smaku, a także do regulacji konsystencji produktów. Dlatego skrobię dodaje się do różnych sosów, jogurtów, napojów mlecznych, ciastek, a nawet w żywności dla niemowląt.

Prawie wszystkie produkty, które są w diecie człowieka, w takiej czy innej formie, zawierają skrobię. Fani właściwego odżywiania nalegają, aby nie łączyć dużej ilości tego węglowodanu z białkami w ich menu. Zasadniczo zboża, rośliny strączkowe zawierają te dwie substancje. Nie trzeba ich odmawiać. Zboża są niezbędne do normalnego funkcjonowania ludzkiego ciała. Wiedząc, gdzie jest najwięcej skrobi i białka, zrównoważ swoją dietę, gdy tylko jest to możliwe..

Dowiedz się więcej o soczewicy – korzyściach i szkodach, rodzajach roślin strączkowych, przepisach.

Produkty bogate w skrobię

Rośliny strączkowe i produkty zbożowe

We wszystkich tych zbożach poziom ciężkiego węglowodanu przekracza 70%, więc jeśli przestrzegasz diety, lepiej jeść lekkie zupy bez zbóż. Zboża zawierające duży procent skrobi powinny obejmować:

  • ryż (ponad 80%);
  • kukurydza;
  • owies;
  • pszenica.

Ryż zawiera skrobię.

Rośliny strączkowe, takie jak soczewica, soja, fasola i groszek zawierają wysoki poziom węglowodanów. Jeśli to konieczne, schudnij, najlepiej wykluczyć je na chwilę z diety. Nie jest konieczne całkowite zapominanie o nich, zauważone przez ludzkie ciało produkty są nadal konieczne ze względu na zawartość wielu przydatnych substancji w roślinach strączkowych.

Lista warzyw skrobiowych

Ten węglowodan jest częścią wielu warzyw. Większość skrobi zawiera warzywa korzeniowe, czyli warzywa rosnące pod ziemią. Do umiarkowanej grupy skrobiowej należą marchew, bakłażany, buraki i kabaczek. Doskonale łączą się ze sobą, a także z innymi warzywami nieskrobiowymi. Wśród nich szczególne miejsce w obecności skrobi zajmują:

  • ziemniaki;
  • kukurydza
  • słodki ziemniak;
  • dynia;
  • Słonecznik bulwiasty;
  • rzodkiewka;
  • miąższ.

Jest to dalekie od całej listy, ponieważ ten węglowodan znajduje się również we wszystkich jadalnych korzeniach, w tym selerze, pietruszce i chrzanie. Kalafior nie jest oczywisty dla takiej listy. Warzywa skrobiowe mają określoną cechę: wymagają dodatku „lekkich” tłuszczów. Takie są uważane za olej roślinny, śmietanę lub śmietanę. Połączenie węglowodanów i tłuszczów w tej formie zapewni optymalne wchłanianie potrawy.

Lista warzyw skrobiowych

Stół o wysokiej zawartości skrobi

Aby schudnąć lub trzymać się właściwej diety, musisz dokładnie podejść do wyboru przydatnych składników diety. Ciało ludzkie po prostu nie może obejść się bez glikogenu. Dlatego najlepiej mieć pod ręką listę produktów, które mają wysoki poziom tej substancji i chronić się przed liderami tej listy. Największa ilość tego węglowodanu zawiera:

  • rośliny strączkowe – fasola i ciecierzyca, procent substancji tutaj sięga 40;
  • ziemniaki – przybliżona liczba 18-20%;
  • kalafior;
  • Słonecznik bulwiasty;
  • kukurydza;
  • miąższ;
  • dynia;
  • słodki ziemniak;
  • rzodkiewka.

Pokarmy o wysokiej zawartości skrobi

Jakie pokarmy nie zawierają skrobi??

Istnieją produkty, które nie zawierają skrobi i są niezbędne i przydatne dla pełnego rozwoju ludzkiego ciała. Na ich podstawie opracowuje się wiele diet. Możesz z nich korzystać bez obaw o dodatkowe kilogramy. Powinno to obejmować:

  • mięso dowolnego zwierzęcia;
  • ryby i owoce morza;
  • jajka
  • produkty mleczne.

Produkty bez skrobi

Roślina może również zawierać skrobię. Wśród pochodzenia roślinnego glikogen nie zawiera:

  • kokarda;
  • ogórki
  • trybula;
  • korniszony;
  • czerwona kapusta;
  • Pomidory
  • koper;
  • brokuły;
  • marchewka.

Te warzywa mają inne korzystne substancje. Wiele osób sugeruje, że owoce zawierają skrobię. W rzeczywistości tak nie jest. Maksymalna wartość tej substancji, która się w nich znajduje, wynosi nie więcej niż 1%. Jedynym wyjątkiem jest banan. W zależności od odmiany i dojrzałości obecność takiego węglowodanu może wynosić od 7 do 20%. Najlepiej kupować dojrzałe, nawet lekko ciemne banany. Ich poziomy węglowodanów są niższe niż zielone banany..

Warzywa bez skrobi

Lista składników zawierających tę substancję jest długa, więc nie można wykluczyć takich produktów z diety. Istnieje wiele materiałów fotograficznych i wideo, które mogą dać pełny obraz tego, które produkty zawierają skrobię. Z ich pomocą możesz stworzyć racjonalną i zdrową dietę. Możesz określić zawartość węglowodanów w domu za pomocą prostego testu, który jest przedstawiony w następnym filmie.

Energia, siła, dobre zdrowie – zapewniają to produkty z tą substancją. Aby zmniejszyć jego negatywny wpływ na wagę osoby, wystarczy wiedzieć, w jakim czasie i w jakiej ilości użyć. Decydując się na to, które pokarmy zawierają nadmiar skrobi, zapewnij sobie wysokiej jakości, pożywne i, co najważniejsze, zrównoważone odżywianie..

Oceń artykuł
Codzienne wskazówki i instrukcje

Klikając przycisk „Prześlij komentarz” wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych i akceptuję politykę prywatności