Kawa kaloryczna

Treść artykułów



Wielu z nas po prostu nie wyobraża sobie życia bez kawy. Rankiem napój ten pomaga radzić sobie z sennością, a o każdej porze dnia kawa nie jest łatwa w dostarczaniu przyjemności smakowej, ale także ożywia i energetyzuje przez cały dzień. Fani espresso, Americano i innych miłośników kawy są zainteresowani pytaniem – jaka jest zawartość kalorii w kawie? Czy napój zaszkodzi sylwetce i przy pomocy jakich dodatków możesz go wypić, chcąc schudnąć?

Ile kalorii zawiera 100 gramów kawy?

Sama kawa ma bardzo niską zawartość kalorii. Biorąc to pod uwagę i jego zdolność do przyspieszenia metabolizmu, napój ten jest używany przez dietetyków. Sposób przygotowania kawy, rodzaj i ilość użytych dodatków bezpośrednio wpływają na zawartość kalorii. Bez względu na to, co dodamy do kubka, liczba kalorii wzrośnie, więc jeśli chcesz schudnąć, lepiej odmówić dodatków.

Osoby z nadwagą nie skorzystają na codziennym stosowaniu kawy cappuccino, kawy wiedeńskiej lub glazury z lodami. Takie napoje są zalecane dla osób, które spalają dużo kalorii dziennie (na przykład osoby o dużym wysiłku fizycznym, sportowcy), ponieważ będą w stanie uzupełnić zużytą energię koktajlem kawowym ze śmietaną i cukrem.

Ziarna kawy

Zawartość kalorii w napojach kawowych zależy od ich składu. Kawa rozpuszczalna może zawierać nie tylko ziarna, ale także niektóre płatki zbożowe, aromaty, cykorię, mielone orzechy. Mleko i śmietana są dodawane do espresso i americano. Im więcej – tym „cięższy” jest jego „ciężar”.

Główne rodzaje kawy i napojów z niego wykonanych:

  1. Naturalne (Espresso, Americano).
  2. Rozpuszczalny.
  3. Latte.
  4. Cappuccino.
  5. Mocaccino.

W kolorze czarnym naturalny

Czarny budyń charakteryzuje się najniższą zawartością kalorii. Jest tylko 2 kcal na 100 ml. Dobra wiadomość dla fanów Americano – zawiera tylko 1 kcal, espresso trochę więcej – 4. Te kilka kalorii pojawia się z powodu niewielkiej ilości olejów tłuszczowych i białka w ziarnach. Ze względu na te oleje kawa jest czasem bez smaku – jeśli przez dłuższy czas na półce przechowywane są trochę nadmiernie prażone ziarna, wówczas ekstrahowane oleje zaczynają się pogarszać, dodając goryczy. Jeśli pijesz tylko Americano lub espresso z wodą, nie musisz martwić się o kalorie, ponieważ jest ich bardzo mało..

Rozpuszczalny

Zawartość kalorii w kawie rozpuszczalnej jest nieco wyższa niż naturalna, a 100 ml to 7 kcal. Standardowy kubek ma pojemność 250 ml, co oznacza, że ​​po wypiciu dostaniesz tylko 17,5 kcal. Jeśli zdecydujesz się dodać 2 łyżeczki cukru do tego kubka, zwiększ zawartość kalorii do 71,5. Osoba, która spożywa 2-3 szklanki dziennie, otrzymuje 210-290 kcal, co wyraźnie nie jest odpowiednie dla tych, którzy chcą schudnąć.

Kawa rozpuszczalna jest znacznie szybsza i łatwiejsza w przygotowaniu niż kawa naturalna, ale dzięki swoim korzystnym właściwościom jest znacznie gorsza od tej drugiej. Zawiera również dużo kofeiny, która bardzo pobudza centralny układ nerwowy. Dlatego naturalna kawa ziarnista lub mielona jest smaczniejsza i zdrowsza..

Filiżanka kawy kalorii z mlekiem

Dodając mleko do gustu wielu osób. Ale przy takim dodatku nawet niskokaloryczne Americano staje się niebezpieczne dla sylwetki. Pamiętaj, że 100 gramów napoju ma 58 kalorii, a zwykły kubek (250 ml) – około 145. Im więcej kubka amerykańskiego, tym więcej kalorii..

Americano rzadko pije mleko bez cukru, czasami zwiększając ten składnik kaloryczny. Picie go podczas diety zdecydowanie nie jest zalecane, nie przyczynia się do utraty wagi. Americano z mlekiem, nawet z małymi bułeczkami, jest idealne do jedzenia po intensywnych sportach, aby przywrócić utraconą siłę.

Latte

Latte składa się z espresso, mleka i piany. Latte różni się od zwykłego Americano mlekiem swoją bazą kawy i sposobem podawania. Najbardziej wysokokalorycznym składnikiem z tej listy jest mleko, dlatego „waga” latte zależy bezpośrednio od jego ilości. Standardowa porcja latte zawiera około 250 kcal, jeśli nie dodasz torebki cukru. Zmniejszając lub zwiększając ilość mleka w latte, możesz dostosować liczbę kalorii, ale zmiana standardowych proporcji pociągnie za sobą zmianę Twojego zwykłego smaku.

Cappuccino

Ile kalorii jest w cappuccino

Ten napój włoskiego pochodzenia zawiera espresso i niektóre wysokokaloryczne składniki. Są to przede wszystkim śmietana (mleko). Piana mleczna pokrywająca powierzchnię cappuccino jest zwykle ubijana z odtłuszczonego mleka. Aby poprawić smak, dodaje się jedną lub dwie łyżki cukru. Dlatego takie cappuccino nie może mieć niskiej wartości kalorycznej, biorąc pod uwagę elementy składowe.

Filiżanka cappuccino ma objętość 150-180 gramów. Przybliżony stosunek bitego mleka i kawy (zwykle espresso, rzadko amerykańskie) wynosi sześć do jednego. W standardowej porcji około 150 gramów mleka i 30 gramów espresso. Dwie łyżki cukru – plus 40 kcal. W sumie porcja zawiera około 208–210 kcal. Cappuccino nie jest najlepszym wyborem, jeśli chcesz schudnąć.

Mocaccino

Mocaccino z latte różni się tym, że pierwszy zawiera również czekoladę lub syrop czekoladowy. Ten składnik sprawia, że ​​napój jest nieco pikantny, nadaje mu oryginalności. Istnieją przepisy na mokaccino, które sugerują dodanie karmelu, wtedy nie ma potrzeby łyżki cukru. Największy wpływ na zawartość kalorii w Mocaccino ma ilość i rodzaj czekolady, a następnie mleko, karmel lub cukier. Standardowa porcja mochaccino wynosi średnio 289 kcal.

Jaka jest zawartość kalorii w dodatkach do kawy?

Czysta kawa bez żadnych dodatków jest spożywana przez bardzo małą liczbę osób. Większość z nich stara się poprawić smak, włączając w swoim składzie różne składniki, które dodają nowych nut smakowych i zwiększają zawartość kalorii w kawie. Ponieważ dodatki mogą działać:

  • cukier;
  • krem;
  • mleko;
  • czekolada;
  • syrop;
  • cynamon;
  • lody;
  • mleko skondensowane.

Najpopularniejsze suplementy to mleko lub śmietana. Pasują do espresso i americano, a także są częścią wielu napojów (latte, cappuccino, mocaccino). Zamiast tych dodatków często stosuje się mleko skondensowane; doskonale słodzi napój i zastępuje kilka paczek cukru. Rozważmy bardziej szczegółowo, w jaki sposób główne dodatki wpływają na zawartość kalorii.

Cukier

Kawa bez kalorii z cukrem

Ci, którzy wolą dodawać cukier, powinni wziąć pod uwagę, że określa on zawartość kalorii w całym napoju (jeśli kawa jest na wodzie i bez innych dodatków). Liczba kalorii będzie zależeć od rodzaju cukru:

  1. Łyżeczka lub standardowa torebka cukru pudru ma 24 kcal.
  2. Rafinowana kostka – od 20 do 40 kalorii, w zależności od wagi.
  3. Cukier trzcinowy – około 25 cal.

Krem

Śmietanka jest jednym z najbardziej poszukiwanych dodatków, a niektóre rodzaje napojów kawowych nie mogą nawet istnieć bez nich. Krem doskonale zmniejsza gorycz, ale zwiększa liczbę kalorii:

  1. Śmietanka o zawartości 35 procent tłuszczu dodaje 340 kalorii, podobnie jak bitej śmietany.
  2. Torba do picia kremu warzywnego – około 30 kcal.
  3. Śmietanka w proszku warzywnym jest bardziej wysokokaloryczna, jedna torebka – 45 kcal.

Często śmietankę zastępuje się mlekiem pełnym lub mlekiem skondensowanym. 100 gramów mleka o zawartości tłuszczu 3,5% zawiera 60–65 kalorii. Zmniejszenie zawartości tłuszczu na każde 0,5 procent zmniejsza zawartość kalorii o prawie połowę. Kawa ze skondensowanym mlekiem jest zwykle równa 75-100 kalorii, jeśli dodasz 2 łyżki skondensowanego mleka. Im więcej mleka, skondensowanego mleka, śmietany w napoju, tym więcej kalorii ukrył w sobie.

Kawa 3 w 1 kalorii z cukrem i mlekiem w proszku

Standardowa saszetka 3 w 1 waży 20 gramów. Jego głównym składnikiem jest cukier, którego waga wynosi około 50% całej torby. To już zapewnia 40 kcal. Mleko w proszku w tej mieszaninie ma około 25-30 kcal. Jak już odkryliśmy, zawartość kalorii w kawie jest niewielka. Całkowita zawartość kalorii we wszystkich składnikach wynosi 65–71. Tak więc miłośnicy 3 w 1 nie mogą martwić się niekorzystnym wpływem na sylwetkę.

Tabela kalorii najpopularniejszych napojów kawowych

Każdy rodzaj kawy ma inną zawartość kalorii, która zależy od składu i dostępności dodatków. Wszystkie zostały szczegółowo opisane w artykule, ale poniższa tabela jest najwygodniejszym i najszybszym sposobem oszacowania liczby kalorii. Za jego pomocą możesz niezależnie obliczyć zawartość kalorii pożądanego napoju i dostosować go, zmieniając skład.

Tabela kalorii

Oceń artykuł
Codzienne wskazówki i instrukcje

Klikając przycisk „Prześlij komentarz” wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych i akceptuję politykę prywatności