Higiena snu

Czym jest biohacking

Omawiając temat biohackowania, najpierw należy unikać pomyłek z terminologią, ponieważ to słowo oznacza różne kierunki. Ten artykuł mówi o osobistym biohackowaniu, w którym osoba dokładnie bada swoje ciało, znajduje jego optymalne wskaźniki, a następnie postępuje zgodnie ze stylem życia, który utrzymuje go na odpowiednim poziomie. Mówiąc prosto, w tym widoku biohacking to zdrowy tryb życia oparty na danych z badań laboratoryjnych..

W sensie naukowym biohacking to badanie narządów, tkanek i układów organizmu w celu wprowadzenia pozytywnych zmian. Najczęściej takie prace są przeprowadzane w laboratoriach amatorskich, a korekta odnosi się do stosowania narkotyków i badań genetycznych. Kolejna dziedzina biohackingu jednoczy osoby zaangażowane we wszczepianie wynalazków technologicznych do organizmu. Tacy ludzie nazywani są również młynekami. Badania te są wspierane zarówno przez naukowców, jak i zwykłych entuzjastów. Te ostatnie są większe i często wykonują kontrowersyjne operacje.
W Rosji głównym popularyzatorem hakowania osobistego jest biznesmen Sergey Fage. Jego artykuł o tym, co okazało się zmniejszać wiek biologiczny do 25 lat z faktycznych 32 lat, stał się bardzo popularny. Siergiej napisał, że rozmawiał z dziesiątkami specjalistów, przeprowadził wiele badań i nauczył się absolutnie wszystkiego o swoim ciele.

Teraz zna wszystkie wskaźniki i normy, których należy przestrzegać, a jego styl życia opiera się na przemyślanym odżywianiu, aktywności fizycznej i praktykach uzdrawiania psychicznego. Według przedsiębiorcy historia choroby i opracowanie takiego systemu kosztuje około 200 000 USD.


Podstawowe zasady osobistego ataku biologicznego


Wszystkie obszary biohackowania mają na celu utrzymanie zdrowia i przedłużenie życia. Na przykład Fage chce żyć ponad 100 lat. Idea długowieczności i nieśmiertelności ekscytuje ludzi, prawdopodobnie od początku cywilizacji. I naprawdę do tego dochodzimy – rozwój technologii medycznej stopniowo zwiększa średnią długość życia.

Częściowo biohacking to kolejny trend w modzie, ale pomysł nie jest pozbawiony zdrowego rozsądku. Strukturalność i podejście naukowe przemawiają na jej korzyść. Niektórzy entuzjaści zaskakują ekstrawaganckimi technikami, które wywołują kontrowersje i pytania. Ale ogólne zasady biohackowania nie budzą wątpliwości co do ich korzyści. Są zgodne z zaleceniami oficjalnej medycyny..

1. Higiena snu

biohacking

Wiele napisano o tym, jak przydatne jest spanie przez 7-8 godzin, a biohakerzy nie odkrywają w tej kwestii niczego zasadniczo nowego. Aby dokładnie poznać indywidualny czas trwania i optymalny okres snu, musisz przejść badanie somnologiczne. Jeśli nie jesteś jeszcze gotów za to zapłacić, ale chcesz stworzyć solidną bazę na wakacje, pamiętaj o następujących zasadach:

• Idź spać w tym samym czasie.
• Kilka godzin przed snem porzuć „niebieskie” światło (pochodzi z wyświetlaczy urządzeń elektronicznych, telewizorów, niektórych lamp).
• Spać w ciemności.
• Upewnij się, że podczas snu w pomieszczeniu jest świeże powietrze, dobra wilgotność i temperatura + 18-19 ° C.

2. Zdrowe odżywianie i dieta

biohacking

Kolejny aspekt, o którego znaczeniu mówi się dużo i aktywnie. Dokładna dieta jest tworzona dopiero po anamnezie, badaniu reakcji organizmu na niektóre produkty, obliczeniu ilości zużytej energii i innych czynników. Ale prawie zawsze lekarze udzielają następujących wskazówek:

• Jedz mniej czystego cukru. Musi być spożywany z owoców, warzyw i innych naturalnych produktów..

• Zmniejsz spożycie soli lub całkowicie.

• Nie jedz produktów mięsnych produkowanych na skalę przemysłową. W gospodarstwach i hodowlach zwierząt dodaje się przyspieszacze wzrostu, dodatki chemiczne.

• Odrzuć alkohol, tytoń.

• Pij czystą wodę. Herbata, kawa i słodkie napoje to źródła lekkich węglowodanów i „boosterów”, które zakłócają naturalną funkcję organizmu..

Oprócz tych standardowych zasad, biohakerzy dochodzą do bardziej surowych praktyk. Na przykład Fage okresowo wykonuje cykliczny post, jak Phil Libin, były szef Evernote i obecny szef studia AI All Turtles. Inną dietą znaną z biohackingu jest ketogen, w którym osoba spożywa niewiele węglowodanów, ale wiele tłuszczów..

3. Optymalna aktywność fizyczna

biohacking

Ciągłe ćwiczenia o różnej intensywności są istotną częścią każdego zdrowego stylu życia. Ale ważne jest, aby zrozumieć, że czyjeś doradztwo i kompleksy szkoleniowe niczego nie gwarantują. Najlepszy wybór ćwiczeń to taki, który opiera się na osobistym poziomie treningu, żywienia i stylu życia. To prawda, że ​​wielu biohackerów radzi, aby nie zamieniać sportu w jedną z głównych aktywności. Mobilność jest bardziej niezbędna do zmniejszenia napięcia mięśniowego, utrzymania krążenia krwi w ciele i napięcia psycho-emocjonalnego.

4. Zdrowie psychiczne

biohacking

Zarządzanie stresem poprzez praktyki umysłowe jest również jedną z kluczowych zasad biohackowania. Psychoterapia, medytacja, seks pomagają pozbyć się stresu, zapobiegają chronicznemu zmęczeniu, zachowują optymizm..

Zdrowie psychiczne wpływa na stan fizyczny, psycho-emocjonalny i zdolności umysłowe. Jest to ważne dla każdej osoby, niezależnie od jej sfery zawodowej..

5. Przyjmowanie leków i witamin

biohacking

Ta zasada jest jedną z głównych różnic między hakowaniem biologicznym a tradycyjnym rozumieniem zdrowego stylu życia. Niektóre „zoozhniki” zaprzeczają potrzebie przyjmowania suplementów diety, witamin, składników mineralnych. Trzymają się pozycji „naturalnego” uzdrawiania: potrzebne są witaminy – wybierz produkt, w którym są.

Biohacking nie neguje znaczenia naturalnego odżywiania. Podkreśla jednak, że każda dieta ma słabości i nie jest w stanie zapewnić organizmowi niezbędnych składników odżywczych w 100%. Dlatego aktywnie ćwiczy się przyjmowanie leków w celu utrzymania zdrowego poziomu składników odżywczych. Zapobiega to rozwojowi chorób, zachowuje właściwości immunologiczne i spowalnia starzenie..

Lista leków i suplementów diety na przyjęcie musi być sporządzona indywidualnie. I tu leży główna pomyłka wielu początkujących, a nawet doświadczonych biohackerów. Przyjmują suplementy bez wcześniejszych badań medycznych..

Co to jest niebezpieczne biohackowanie?

biohacking

Odżywiaj się dobrze, śpij dobrze, unikaj niedoboru niektórych substancji w organizmie – czy mogą występować jakieś niedociągnięcia w tym stylu życia? Oczywiście. Potrzeba ogromnych zasobów, aby stworzyć naprawdę osobisty system i trzymać się go. To są pieniądze, czas i siła woli.

Biohacking nie jest kursem regeneracyjnym, ale podejściem do życia. Zawsze należy tego przestrzegać, w przeciwnym razie pozytywny efekt zniknie. Liczenie kalorii, uprawianie sportu, przeprowadzanie comiesięcznego egzaminu i dostosowywanie harmonogramu życia – brzmi dobrze dla długiego życia. Ale czy pomoże to żyć szczęśliwie? Psychologowie uważają, że nie wszyscy. Faktem jest, że pasja do biohackowania może pozbawić poczucie dobrego samopoczucia. A chęć ustanowienia całkowitej kontroli nad jakimkolwiek procesem zachodzącym w ciele spowoduje poważne problemy psychologiczne.


Mówiąc o brakach, należy zauważyć, co następuje:


• Zrzeczenie się ważnych produktów. Siergiej Fage wzywa, aby nie jeść cukru, a raczej prostych węglowodanów, w jakiejkolwiek formie. Oznacza to, że całkowicie wykluczamy z diety chleb, makaron, słodycze, słodycze, nektary owocowe. Tak, obfitość lekkich cukrów jest nieszczęściem współczesnego człowieka. Ale to nie znaczy, że ciało ich nie potrzebuje. To samo dotyczy soli, mięsa, pasji do diety surowej żywności. Najważniejsze to środek.

• Diety. Głód, ketoza i inne praktyki żywieniowe często spoglądają z zewnątrz, nie jako część zdrowego życia, ale jako fanatyczne hobby wiedzy o biohakowaniu. W niektórych przypadkach jest to bardzo przydatne. Ale takie eksperymenty na ciele mogą być przeprowadzane tylko pod nadzorem lekarzy. I prawdopodobnie zakazają ich, aby zapobiec rozwojowi zaburzeń odżywiania, niewydolności serca i osłabionej odporności..

• Leki. Niesystematyczne podejście do stosowania witamin, minerałów i biostymulatorów może powodować uszkodzenie ciała. Na przykład wielu biohakerów pije metmorfinyl. Obniża poziom cukru we krwi, ale przy dłuższym stosowaniu wywołuje niedobór witaminy B12, problemy trawienne. A modafinil poprawia koncentrację i pamięć, ale wyczerpuje układ nerwowy, uzależnia.


Wniosek


Biohacking to pragnienie dobrego samopoczucia, wysokiej wydajności i długiego, szczęśliwego życia. Osoba, która naprawdę postępuje zgodnie ze złożonym indywidualnym systemem biohackowania, budzi szacunek. Ale nie zapominaj, że wymaga to odpowiedzialności i rozsądku. Łatwo jest zaangażować się w „zdrowe” praktyki i technologie przeciwstarzeniowe, szczególnie gdy towarzyszą im dobre reklamy.

Jeśli interesuje Cię temat biohackowania, działaj fundamentalnie. Zaplanuj dietę, sport i zażywanie narkotyków na podstawie badań lekarskich, a nie na forach lub poradach znanych osób. Uważaj na ciało i nie zamieniaj entuzjazmu zdrowego stylu życia w próbę. To przyjemność życia i dobrego samopoczucia sprawia, że ​​odnosimy sukcesy, jesteśmy wydajni i szczęśliwi..

Podobne artykuły
Oceń artykuł
Codzienne wskazówki i instrukcje

Klikając przycisk „Prześlij komentarz” wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych i akceptuję politykę prywatności