Obudź się wcześniej niż zwykle

Skuteczność osoby w ciągu dnia zależy od tego, jak się obudzi. Możesz zacząć od wyłączenia alarmu w ostatniej chwili, pośpiesznie podnosząc rzeczy i schodząc do windy z kanapką w jednej ręce i torbą w drugiej. Możesz rozwinąć nawyki, które pomogą Ci rozpocząć dzień poprawnie, napełnić się energią, siłą i gotowością do produktywnego działania od samego początku.

1. Obudź się wcześniej niż zwykle

zacznij dzień dobrze

Wczesny wzrost obejmuje wystarczające zalety:

  • Poranne sprawy odbywają się spokojnie i zrównoważone. Proces ten nie zamienia się w bieganie. Umożliwia to stopniowe przygotowanie się do pracy i rozpoczęcie wykonywania nowych zadań przed innymi..
  • Po spędzeniu pierwszych godzin po przebudzeniu bez stresu i pośpiechu człowiek staje się bardziej produktywny w środku dnia i zachowuje pozytywne nastawienie.
  • Jest czas na introspekcję, plan dnia, sport i sprawy osobiste. O wiele fajniej jest najpierw spędzić 30 minut na hobby lub sporcie, a następnie iść do pracy w dobrym nastroju.

2. Uśmiechnij się i pomyśl o tym, co dobre

zacznij dzień dobrze

Aby dobrze rozpocząć dzień, spróbuj się uśmiechnąć, jak tylko się obudzisz. Naukowcy potwierdzają, że uśmiech zarówno po przebudzeniu, jak iw ciągu dnia stymuluje produkcję endorfin, dopaminy i serotoniny – substancji odpowiedzialnych za dobry nastrój. Wzmacnia układ odpornościowy.
Jeśli nie możesz łatwo i optymistycznie spotkać się z porankiem, uśmiechnij się poprzez siłę. Eksperci uważają, że nawet to da pozytywny efekt. Uzupełnij go pozytywnym apelem do siebie. Na przykład: „Mam wspaniałe życie, a dziś używam go, aby uszczęśliwić siebie i innych ludzi”. Następnie zadaj sobie pytanie: „Jak mogę dziś służyć?”.

3. Zrób łóżko

zacznij dzień dobrze

Pościel to jeden z najłatwiejszych sposobów na zwiększenie dyscypliny, odpowiedzialności i wydajności. Tworzysz nie tylko porządek wizualny w pokoju, ale także układasz się w środku. Jest to prosta i szybka akcja, która mówi o właściwym początku dnia. Ukończyłeś już jedno zadanie i okazało się to łatwe.

Nawyk robienia łóżka wyjaśnia, jak ważne są szczegóły, jak mogą stać się kluczowymi ogniwami łańcucha biznesowego i utorować drogę dla dużych projektów. Kiedy wieczorem wrócisz do domu i zobaczysz starannie złożone łóżko, zrozumiesz, że rano zrobiłeś właściwą rzecz.

4. Pij ciepłą wodę z cytryną

zacznij dzień dobrze

Po umyciu zębów wypij szklankę wody z sokiem całej lub połowy cytryny. To jest dobre dla zdrowia:

  • Sok z cytryny oczyszcza nerki i wątrobę, stymuluje je do efektywnej pracy.
  • Cytryna ma dużo witaminy C (kwas askorbinowy) – jednej z kluczowych substancji niezbędnych do utrzymania silnej odporności.
  • Woda z cytryną stabilizuje równowagę kwasowo-zasadową w organizmie, zapobiegając wypłukiwaniu składników odżywczych z kości i tkanek.
  • Cytryna ma właściwości przeciwutleniające, zwalcza wolne rodniki (szkodliwe cząsteczki w ciele), wspiera zdrowie młodości i skóry.

Kwas z soku z cytryny ma niszczący wpływ na szkliwo zębów, więc najlepiej pić ten napój początkowy przez rurkę koktajlową.

5. Wykonuj ćwiczenia

zacznij dzień dobrze

Poranne ćwiczenia rozluźniają mięśnie po śnie (tak, po tym pozostają napięte), zwiększają dopływ krwi do tkanek i narządów wewnętrznych. Używaj regularnych ćwiczeń rozciągających lub prostych pozycji jogi.

  • Baby Pose (Balasana)
  • Poza kota (Bidalasana)
  • Pozycja krowy (Bitilasan)
  • Pies pozuje twarzą w dół (Adho Mukha Shwanasana)
  • Pozycja trakcji (Uttanasana)
  • Triangle Pose (Trikonasana)

Sesja trwająca 10-15 minut uporządkuje ciało i przygotuje je na produktywny dzień..

6. Medytuj

zacznij dzień dobrze

Rozpocznij dzień od porannej medytacji w ciszy. Ma kilka pozytywnych efektów: normalizuje tło emocjonalne, zmniejsza stres, zwiększa odporność na stres, wzmacnia układ odpornościowy..

Nie jest konieczne osiągnięcie transu medytacyjnego – po prostu zrelaksuj się, skoncentruj i spędź kilka minut w spokojnym nastroju.

Usiądź i zamknij oczy. Wdychaj dla 4 liczników, dla 4 liczników wstrzymaj oddech i wydychaj dla 8 liczników. Spróbuj powrócić do koncentrowania się na oddychaniu, jeśli zauważysz, że twój umysł „wędruje” gdzieś z boku. Kontynuuj przez 3 minuty..

Użyj aplikacji do medytacji:

  • Headspace: Guided Meditation (For IOS i dla Android)
  • Medytacja i dźwięki Verv (For IOS i dla Android)

7. Miej zdrowe jedzenie

zacznij dzień dobrze

Rozmawiali o tym i powiedzą to tysiące razy: śniadanie jest głównym posiłkiem dla osoby. Zwłaszcza dla tych, którzy starają się żyć efektywnie. Właściwe śniadanie nasyca do połowy dnia, utrzymuje koncentrację, zapewnia energię i zawiera następujące produkty:

  • Płatki pełnoziarniste, płatki zbożowe.
  • Świeże owoce i warzywa.
  • Ser i twarożek.
  • Jajka, jajecznica, gotowane mięso.
  • Ryba o niskiej zawartości tłuszczu.

8. Utwórz

zacznij dzień dobrze

Zanim pójdziesz do pracy, obejrzyj wiadomości, sprawdź pocztę lub przejdź na spotkanie – utwórz. Niech to będzie post na blogu, rysunek, haft, wideo, zdjęcie lub infografika. Nieważne. Najważniejsze nie są obowiązki, ale kreatywność, która pozwoli Ci poprawnie rozpocząć dzień.


Wniosek


Poranne nawyki mogą zarówno budować dzień roboczy, jak i go niszczyć. Skorzystaj z tych wskazówek, aby każdy poranek zaczynał się od przyjemności życia i dbania o siebie, a dopiero potem o pracy.


Czytać: 13 produktów spożywczych, które pomogą zachować koncentrację


Podobne artykuły
Oceń artykuł
Codzienne wskazówki i instrukcje

Klikając przycisk „Prześlij komentarz” wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych i akceptuję politykę prywatności