Orzech włoski

Produkty dla m├│zgu

Co zaskakuj─ůce, aby m├│zg by┼é zdrowy, nale┼╝y go karmi─ç. I to jest bardzo dyskusyjny temat w dziedzinie w┼éa┼Ťciwego od┼╝ywiania. Ostatnie badania wykaza┼éy, ┼╝e spo┼╝ywanie niekt├│rych pokarm├│w zmniejsza prawdopodobie┼ästwo choroby Alzheimera i poprawia pami─Ö─ç. Je┼Ťli nasycisz m├│zg ┼Ťwie┼╝ymi i naturalnymi produktami bez przetwarzania, jego wydajno┼Ť─ç wzro┼Ťnie, a jako┼Ť─ç ┼╝ycia poprawi si─Ö.

Pomy┼Ťl dok┼éadnie o swojej codziennej diecie. Skoncentruj si─Ö na jedzeniu z witaminami i minera┼éami, aby zapewni─ç naturalne zapobieganie chorobom i utrzyma─ç swoje my┼Ťli w dobrej formie. Dodaj do ┼╝ywno┼Ťci te produkty, kt├│re maj─ů prawdziw─ů w┼éadz─Ö nad wydajno┼Ťci─ů m├│zgu..

1. orzech włoski

Orzech włoski

Jest dobry dla serca, poniewa┼╝ obni┼╝a poziom z┼éego cholesterolu i dla m├│zgu, poniewa┼╝ wszystkie orzechy maj─ů wysok─ů zawarto┼Ť─ç zdrowego t┼éuszczu. Orzechy w┼éoskie maj─ů du┼╝o kwasu alfa-linolenowego, rodzaju Omega-3, kt├│ry obni┼╝a ci┼Ťnienie krwi..
W 2015 r. Naukowcy odkryli, ┼╝e spo┼╝ycie orzecha w┼éoskiego przyczynia si─Ö do lepszych test├│w poznawczych, poniewa┼╝ produkt zawiera du┼╝─ů ilo┼Ť─ç b┼éonnika, witaminy E i kwasu foliowego.

2. ┼üoso┼Ť

┼éoso┼Ť

T┼éuste ryby, takie jak ┼éoso┼Ť, s─ů popularne w┼Ťr├│d dietetyk├│w ze wzgl─Ödu na ich optymaln─ů zawarto┼Ť─ç zdrowego t┼éuszczu. ┼üoso┼Ť jest doskona┼éym ┼║r├│d┼éem kwas├│w omega-3, kt├│re obni┼╝aj─ů poziom beta-amyloidu we krwi. Jest to niebezpieczne bia┼éko, kt├│re wywo┼éuje rozw├│j choroby Alzheimera..

3. Kurkuma

Kurkuma

Wiemy dzisiaj, ┼╝e neurony w m├│zgu mog─ů nadal tworzy─ç nowe po┼é─ůczenia w starszym wieku, chocia┼╝ wcze┼Ťniejsi naukowcy uwa┼╝ali to za niemo┼╝liwe. Jednym z g┼é├│wnych aspekt├│w procesu budowania tych po┼é─ůcze┼ä jest neurotroficzny lub neurotropowy czynnik m├│zgu. To jest specjalne bia┼éko. Kurkuma zwi─Öksza syntez─Ö, co prowadzi do poprawy funkcji umys┼éowych, wzmocnienia pami─Öci d┼éugoterminowej i zmniejszenia ryzyka proces├│w zwyrodnieniowych.

4. Jagody

jagody

W┼éa┼Ťciwo┼Ťci przeciwutleniaj─ůce jag├│d s─ů bardzo silne. Udowodniono, ┼╝e spo┼╝ywanie co najmniej dw├│ch porcji jag├│d tygodniowo mo┼╝e poprawi─ç pami─Ö─ç i zapobiec jej utracie w „solidnym” wieku.

5. Pomidory

pomidory

Rozpuszczalne w t┼éuszczach sk┼éadniki od┼╝ywcze w pomidorach stanowi─ů pot─Ö┼╝n─ů obron─Ö m├│zgu. Pomidory zawieraj─ů karotenoidy – sk┼éadniki, kt├│re s─ů doskona┼éymi przeciwutleniaczami i pomagaj─ů neutralizowa─ç wolne rodniki (grupa atom├│w, kt├│re uszkadzaj─ů organizm). Jest to wa┼╝ny proces dla funkcjonowania m├│zgu na najwy┼╝szym poziomie i dla zapobiegania onkologii..

6. Nasiona Chia

nasiona Chia

Ten produkt jest bogaty w b┼éonnik, bia┼éko, przeciwutleniacze i kwas alfa-linolenowy – ro┼Ťlinn─ů form─Ö kwas├│w t┼éuszczowych omega-3. W ten spos├│b masz gwarancj─Ö poprawy funkcji m├│zgu i obni┼╝enia poziomu cholesterolu we krwi. Jest te┼╝ wap┼ä, mangan, magnez, fosfor, cynk, niacyna, ryboflawina i tiamina.

7. Brokuły

brokuły

Naukowcy twierdz─ů, ┼╝e regularne spo┼╝ywanie ciemnozielonych warzyw zapobiega pogorszeniu naszych zdolno┼Ťci poznawczych (wy┼╝sze funkcje m├│zgu). Wynika to z faktu, ┼╝e warzywa – w tym ten rodzaj kapusty – s─ů bogate w zdrowe sk┼éadniki od┼╝ywcze, takie jak witaminy A i K, folian, luteina i b┼éonnik.

8. Jabłka

trzy jabłka w rękach

Badanie z 2006 r. Wykaza┼éo, ┼╝e og├│lny sk┼éad jab┼éek (a zw┼éaszcza kwercetyny flawonoidowej) chroni neurony m├│zgu przed utlenianiem. Uwa┼╝a si─Ö, ┼╝e kwercetyna zmniejsza ┼Ťmier─ç kom├│rek spowodowan─ů procesami oksydacyjnymi i zapalnymi w neuronach. Ten owoc jest zbawieniem od wielu zaburze┼ä neurodegeneracyjnych, na przyk┼éad choroby Alzheimera.

9. Szpinak

szpinak

Produkty dla m├│zgu nie mog─ů obej┼Ť─ç si─Ö bez „zielonej” ┼╝ywno┼Ťci. Szpinak jest niezawodnym i zdrowym ┼║r├│d┼éem sk┼éadnik├│w od┼╝ywczych i przeciwutleniaczy.

10. Cebula

człowiek kroi cebule

Cebula jest naturalnym ┼║r├│d┼éem kwasu foliowego, jednego ze zwi─ůzk├│w kwasu foliowego. Substancja ta poprawia przep┼éyw krwi w m├│zgu i reguluje poziom homocysteiny na poziomie aminokwas├│w, co ma pozytywne skutki dla os├│b cierpi─ůcych na depresj─Ö..

11. Nasiona lnu

Nasiona lnu w fili┼╝ance

Kolejne bogate ┼║r├│d┼éo kwas├│w t┼éuszczowych i ich pochodnych. Nasiona lnu pomagaj─ů obni┼╝y─ç ci┼Ťnienie krwi i poprawi─ç przep┼éyw krwi do m├│zgu. Obni┼╝enie ci┼Ťnienia krwi zmniejsza ryzyko chor├│b serca i udar├│w m├│zgu.

12. Kawa

kawa w dłoniach

Kofeina w codziennej porannej fili┼╝ance mo┼╝e zrobi─ç co┼Ť wi─Öcej ni┼╝ tylko obudzi─ç. Badanie z 2014 roku wykaza┼éo, ┼╝e osoby spo┼╝ywaj─ůce du┼╝e ilo┼Ťci kofeiny wykaza┼éy doskona┼ée wyniki test├│w intelektualnych i lepsz─ů pami─Ö─ç..

13. Herbata

herbata w dłoniach

Stwierdzono, ┼╝e po┼é─ůczenie kofeiny i aminokwasu L-teaniny w herbacie ma silny wp┼éyw na funkcjonowanie m├│zgu. Badanie z 2017 r. Wykaza┼éo, ┼╝e zielona herbata poprawia procesy poznawcze i pami─Ö─ç, a tak┼╝e zmniejsza l─Ök..


Wreszcie


Skoncentruj si─Ö na ┼╝ywno┼Ťci naturalnego pochodzenia, bez dodatk├│w chemicznych i obr├│bki cieplnej. Po przestudiowaniu przedstawionej listy mo┼╝esz zrozumie─ç, ┼╝e przyroda jest gotowa podzieli─ç si─Ö z nami wszystkimi swoimi zaletami. Korzystaj─ůc z tych produkt├│w, mo┼╝esz bardzo szybko „nakarmi─ç” umys┼é przydatnymi w┼éa┼Ťciwo┼Ťciami.

Podobne wpisy:
  1. Japonia
  2. Rodzina Rothschild├│w, Niemcy
Podobne artykuły
Oceń artykuł
Codzienne wskaz├│wki i instrukcje

Klikaj─ůc przycisk ÔÇ×Prze┼Ťlij komentarzÔÇŁ wyra┼╝am zgod─Ö na przetwarzanie danych osobowych i akceptuj─Ö polityk─Ö prywatno┼Ťci